2017-10-03, 23:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, om det fanns ett sms som handlade om hurvrädd hon var eller nåt hemskt hon varit med om, så fattar jag inte varför de inte använder det som ett bevis i häktningsförhandlingen.

Pojkvännen var svensk. Svenskar kan vara dåliga på att få tummen ut och ringa polisen hur oroliga de än är. Vill liksom inte störa och skämma ut sig. De väntar lite till.

Sant, svenskar är ett mesig pack! Jag tycker verkligen det.

Det jag funderat över är om han varit ute på krogen, och insett att hon inte var tilllbaka när han kom hem. Men det har sagts (obekräftat) att han och vänner väntade på en restaurang i närheten och skulle ta emot henne igen när hon kom tillbaka. Om det är sant, verkar det helt osannolikt att han skulle ha väntat till 0230 innan han larmade. Då hade larmet kommit innan midnatt. Tänk på att det är en saknad båt vi talar om, som inte är kontaktbar. Spårlöst försvunnen i två timmar och ingen kontaktar sjöräddning. Jag köper inte den riktigt. Men men, jag kan definitivt ha fel. Kan bara inte köpa det
Citera
2017-10-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hur och var har detta kunna fastställas?

Det var Madsen själv som sa det. Nu är han inget sanningsvittne. Som bekant. Jag tror han styckade henne naken. Duschade. Tog på sig den ursprungliga.
Citera
2017-10-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag har funderat en del kring det där med att ubåten bara gjorde två dyk, jag har tidigare velat ha det till minst tre för att få det hela att gå ihop. Men med dagens information stämmer det alldeles utmärkt med bara två dyk.

Det första dyket är det dyk då dådet genomförs, inklusive styckningen. PM fick till sist uppleva sin dröm och kunde inte bärga sig. Så snart de nått botten skred han till verket. Två timmar senare var han klar och gick till ytan. Började sin färd runt och ner emot Kögebukten. Runt midnatt är han ifärd med att ta upp KW för att dumpa henne mitt i farleden, där det är djupast och som mest svårt att eftersöka henne. Det är då han nästan blir påkörd av handelsfartyget. När han är klar med dumpningen kör han bit till, dyker till botten, och lägger sig för att sova. Nästa dag när han bryter ytan hör han i princip omgående på VHF'en om eftersökningen, han ses av andra fartyg, ser sig nödd att svara, kör så långt han kan innan han ser en båt som blir hans "räddning". Sänker ubåten och simmar till "räddnignen".

Så nu passar även två dyk väl in i pusslet.

Kan vara så, men styckningen kan också ha skett vid dyk två, se mitt tidigare inlägg. I korthet går det emot din ide, att det är lätt att dra en kropp fyra meter upp, och han tänkte dumpa KW's kropp hel, men misslyckades. Så det kan finnas andra lösningar.

Dessutom, har jag fattat det rätt att dumpningsplatserna stämmer bättre med någon gång efter andra dyket, om man tittar på fyndplatsen för torsin?

Något att fundera på, så här vid midnatt....
Citera
2017-10-04, 00:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas

Misstolkning av journalisten i så fall, inte av läsarna. Det står ju fra Kim Wall, inte til.

Var står detta, i vilken artikel, länk?
Citera
2017-10-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Det har diskuterats en hel del i tråden faktiskt, de få dagarna du var borta. Vissa ansåg att KW kan ha provat skicka ett oroväckande SMS i uläge men att SMSet först blev skickat när u-båten gick upp i ytläge, vilket ju kan ha varit flera timmar senare.

Misstolkning av journalisten i så fall, inte av läsarna. Det står ju fra Kim Wall, inte til.
Länken som länkar till danska tidningen Lorry. En tidig uppgift om att pojkvännen hörde av sig tidigt under kvällen till polis eftersom han fått ett oroväckande meddelande från Kim. Och att detta var anledningen att efterspaningar inleddes bums när pojkvännen anmälde Kim försvunnen kl 03.00.
Citera
2017-10-04, 00:02
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
http://www.dr.dk/nyheder/indland/drabschef-om-ubaadssagen-vi-overvejer-rekonstruere-forloebet

Det låter än mer makabert. Två fullblods-psykopater som tillsammans kommit den "utmärkta idén" slakta en ung kvinna i en ubåt?

Nja, men jag förstår att polisen arbetar brett och förutsättningslöst.
Citera
2017-10-04, 00:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kan vara så, men styckningen kan också ha skett vid dyk två, se mitt tidigare inlägg. I korthet går det emot din ide, att det är lätt att dra en kropp fyra meter upp, och han tänkte dumpa KW's kropp hel, men misslyckades. Så det kan finnas andra lösningar.

Dessutom, har jag fattat det rätt att dumpningsplatserna stämmer bättre med någon gång efter andra dyket, om man tittar på fyndplatsen för torsin?

Något att fundera på, så här vid midnatt....

Jag förstår inte riktigt vad du menar det ditt första stycke, vad det är som går emot min teori.
PM kunde ha lyft ut henne hel, ja, det tror jag att han hade kunnat om han velat, men det ville han inte. Styckningen var en del av hans höjdpunkt den natten.

Dumpningsplatsen skulle då enligt min teori vara i den farled där han nästan blev rammad. Och det kan stämma mycket väl med var torson hittades.

Det kan mycket väl finnas andra lösningar än min. Men den teori jag framför är den som för mig förefaller passa in med alla pusselbitar på bästa sätt, därför tror jag på den. I stort sett alla tidpunkter, platser och händelser, inklusive motiv och PM's lögner och uttalanden passar in.
jag ser gärna att ni försöker slå hål på den, så jag kan få lite utmaningar att förfina den än mer.
So have at me
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Tycker vi har en parallell psykopat även i Johanna Möller som inte går att överbevisa om någonting och bara ser sig själv som offret. Det är liksom bara att köra rättegången över huvudet på dem och så får man låsa in dem. De kommer aldrig att förstå.
Har följt nyhetsrapporteringen på danskt tv, och det är en oberörd Madsen som konfronterats med
obducenternas utlåtanden, det visar på att grovt sexuellt våld har skett.
Även svenska reportern som tagit del av informationen idag -ansåg att detaljerna var för grova för att
återges
Sjuk man den där Madsen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Hannibal Lecter, släng dig i väggen, du har mött din överman! Detta överträffar de mest extrema hypoteserna i tråden tror jag.

Som sagt, karln är långt sjukare i huvudet än vi trott i våra vildaste fantasier härinne. Alltså, han måste ligga bakom fler mord, detta kan omöjligen varit det första! Skulle han blivit avslöjad vid sitt första och enda bestialiska mord, knappast. Att det var ett planerat mord kan också sluta sig till. Han hämtade sågen för att han skulle stycka henne senare.

Fy fan, stackars Kim Wall säger jag bara, vilken dödsångest hon måste känt, mår illa av det jag läser. Detta måste bli en dom med lagens strängaste straff, en sådan oerhörd ondska...
Citera
2017-10-04, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Har följt nyhetsrapporteringen på danskt tv, och det är en oberörd Madsen som konfronterats med
obducenternas utlåtanden, det visar på att grovt sexuellt våld har skett.
Även svenska reportern som tagit del av informationen idag -ansåg att detaljerna var för grova för att
återges
Sjuk man den där Madsen.
Man får inte heller glömma att både KW pappa och bror jobbar eller har jobbat på Sydsvenskan!
Citera
2017-10-04, 00:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
PM bytte overall på ubåten, den overall han hade på sig vid anhållandet var inte samma som vid avseglingen. Men exakt när han bytt overall vet vi inte

Hur och var har detta kunna fastställas?
Citera
2017-10-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Susanna Nygren
8 min sedan
Peter Madsen skyller på en praktikant. Datorn som polisen har undersökt menar han har varit i händerna på andra. - Jag vill gärna precisera att datorn som ni har tagit om hand inte är min. Vi har bland annat haft en praktikant inneboende.

Nu är inte datorn hans när det kom fram obehagliga sidor på datorn, när polisen ville titta i hans dator så sa ju PM att han ville sitta bredvid för att det var hemliga dokument som han inte fick/ville avslöja.

Ja just det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in