Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
Vad menar du? PM misslyckas totalt med att komma undan. Kroppen flyter upp. Ubåten bärgas. Han ertappas med blod på händerna, näsan o nacken etc. Hans dator undersöks o hans böjelser uppdagas. Sämre kunde han inte planerat om han hållit på lääänge.
Han fick med henne ensam ut. Lyckas mörda och få sin vilja. Men sen börjar polisen leta efter ubåten redan i det skedet. Klart han fick eld i baken att göra sig av med kroppen, städa undan bevis...till slut sänker han båten och låtsas hamnatbi sjönöd. Runt omkring ligger båtar och tittar när han sänker båten. Panik kallar jag det även om han inte visar en enda min utåt sedan när han kommer iland.
Men tänk på att allt detta är sådant som man upptäcker "i ett senare skede". PM's enda miss i sammanhanget, så som han planerat det, var att han bevisligen inte varit vid refshaleöen när han skulle. Samt att en sjöräddningsoperation startades under natten. Exakt varför den startades vid ca 0230 vet vi inte. Bara att det var pojkvännen som larmade. Men varför larmade han plötsligt fem och en halv timme efter att KW skulle ha varit tillbaka. Varför inte två timmar senare, eller påföljande morgon? Fanns det ett SMS, eller inte. Om det gör det, så är SMS'et en av PM's missar också. Alternativt att han inte förutsåg att det skulle bli en sjöräddningsoperation så snabbt.
Kroppen hade han gjort sig av med långt innan han blev varse att polisen sökte honom. Det var inte förrän han vaknade på fredagsmorgonen och bröt ytan, som han insåg att hans plan inte hållit hela vägen, tror jag. Han hade inte räknat med att KW skulle efterlysas så snabbt.