2017-10-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Meningen med sänkena kanske är att dom ska sjunka och aldrig mer se dagens ljus, eller vad tror du Bror Duktig?

Oj då, du vet hur lite vikt det var i sänkena? Med armar, ben och huvud borta, är den kroppsdel med klart lägst densitet kvar, torsin, den kräver mer vikt från i sänkena, än en hel kropp.

Meningen var självklart att torsin och "sänkena" skulle stanna nere, min invändning var VARFÖR PM valde mycket LÄTTA sänken, som inte visade sig klara "jobbet", om han nu hade planerat att använda dom klena rörstumparna. Förstår du nu?

Han är en erkänd praktiker, och hade självklart valt blytyngder med tillräcklig vikt ( man får ju bara en chans), om han nu hade placerat vikter i båten innan färden.

Försök ta in fakta innan du svarar! Om inse, rördelarna, som användes, var inte planerade som sänken, de var en impulshandling, förmodligen i brist på bättre.

Egentligen finns det mer i denna fråga, det kan t.ex. funnits fler sänken när PM dumpade kroppen i Östersjön, som sedan släppt från kroppen, av någon anledning. Men, det ändrar inte fakta, de lätta rörbitarna var INTE planerade som sänken, som du skrev i p.5!!!
Citera
2017-10-04, 00:16
Medlem
L0110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Fullt rimlig planeringskedja, det som blir svårt, för mig, är att begripa att han tror/trodde sig komma undan med det!!

Om det är ungefär som du nystar upp, visar det igen på sällan skådat avstängt omdöme, att välja just den här färden. Sedan vet ingen annan än PM, om han tänkt genomföra det just den kvällen....

Fast hade han permanent lyckats sänka kroppen så hade han nog klarat sig - något som han säkert är väl medveten om.

Sannolikt väl planerat från början till slut - med samma maniska upprymdhet som han driver sina andra projekt.
Citera
2017-10-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Man får inte heller glömma att både KW pappa och bror jobbar eller har jobbat på Sydsvenskan!
Det är dansk tv som jag följt. Svenska reportern arbetar på tv 4.
Förstår inte vart du vill komma?
Citera
2017-10-04, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det låter än mer makabert. Två fullblods-psykopater som tillsammans kommit den "utmärkta idén" slakta en ung kvinna i en ubåt?

Nja, men jag förstår att polisen arbetar brett och förutsättningslöst.

Ja, jag tolkar det mer som en markering att de verkligen inte dömer Peter Madsen på förhand utan jobbar professionellt med efterforskningen.

Tror inte man ska tolka det som ett hint att de har några relevanta misstankar om den klassiska "okände mannen som dök upp som gubben ur lådan, mördade och försvann sen lika snabbt och spårlöst" som ofta åtalade brukar hitta på som en bortförklaring. Kanske PM drar en sådan historia snart med, skulle inte förvåna mig...
Citera
2017-10-04, 00:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
SMS-pratet kom från denna artikel

https://www.tv2lorry.dk/artikel/tidligere-efterforskere-her-halter-peter-madsens-forklaring

Rätt nära slutet på den...

Det var Kim Walls kæreste, der, efter et sidste opkald fra Kim Wall, slog alarm hos politiet. De satte efterfølgende en stor efterforskning i gang. Det gør politiet kun, hvis der er tale om en alvorlig anmeldelse.

Tack! Där var det, har läst det tidigare ser jag nu.

Dock. Det är uppgift från tredje person som dessutom säger att det rör sig om ett samtal. Då underförstått kring 0230 på natten. Känns inte helt sannolikt, även om det så klart kan varit så. Men det finns ändå en del frågetecken kring denna uppgift.
Vem är personen som har den och varifrån har han fått den, t.ex. Den bör ju då ha kommit ifrån pojkvännen.

Det skulle ju i så fall innebära att PM hade i princip kidnappat KW och hållt henne kvar i båten, i liv, i över 7 timmar. Varav 5 timmar i ytläge. Frågan är då vad syftet med det var.
Citera
2017-10-04, 00:18
Medlem
Hva slags menneske er det som gir offeret 14 knivstikk i fitta?
Citera
2017-10-04, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
RIP KIM WALL .! Må minnet över dig leva länge .Vi glömmer dig aldrig. Skickar all min tröst till Ingrid , Tom och Joachim.
Ett fint program -inslag visades på D-Tv.
Där deltog många som känner Kim W och fina filmklipp fanns också.
Beklagligt vad hon fått utstå-.
Citera
2017-10-04, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hva slags menneske er det som gir offeret 14 knivstikk i fitta?
En sexual sadist.
Citera
2017-10-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är dansk tv som jag följt. Svenska reportern arbetar på tv 4.
Förstår inte vart du vill komma?
Menade bara att det nog kan vara väldigt jobbigt att rapportera om så makabra och otäcka detaljer om man personligen känner offret eller offrets anhöriga!
Citera
2017-10-04, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
En sexual sadist.

Tror nesten inte det finnes noe lignende, kanskje i afrika der sadistene er overtroiske.
Citera
2017-10-04, 00:23
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Antagligen. Hon verkade ganska desperat.

Vem ska hen annars få gifta sig med?
Utifrån det perspektivet så passar gentlemannen och hen rätt bra ihop
Citera
2017-10-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tack! Där var det, har läst det tidigare ser jag nu.

Dock. Det är uppgift från tredje person som dessutom säger att det rör sig om ett samtal. Då underförstått kring 0230 på natten. Känns inte helt sannolikt, även om det så klart kan varit så. Men det finns ändå en del frågetecken kring denna uppgift.
Vem är personen som har den och varifrån har han fått den, t.ex. Den bör ju då ha kommit ifrån pojkvännen.

Det skulle ju i så fall innebära att PM hade i princip kidnappat KW och hållt henne kvar i båten, i liv, i över 7 timmar. Varav 5 timmar i ytläge. Frågan är då vad syftet med det var.

Ja jag valde bara att citera artikeln då någon påstod att det var en ren trådsanning. Påstår inte att det måste vara så.

Sen håller jag med om att opkald snarare vittnar om ett samtal, men det kan ju varit ett missförstånd under förklaringen att man till exempel sa att hon sa något när hon egentligen skrev något, vilket journalisten då tolkar som ett samtal.

Men visst, i och med att det enbart finns att hitta just i den artikeln är det ju närliggande att misstänka att det inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in