Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-15, 23:16
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
200 ug känner du nog inte så mycket på! Är högst sannolikt mg du tänker på.

MDA är även mer neurotoxiskt än MDMA då det även påverkar dopaminet på ett annat sätt än MDMA. Men om det är en psykedelisk upplevelse man vill åt så finns det ju avsevärt bättre substanser, eller?

Jag känner mig skön efter förra helgens intag av MDMA men kommer inte att röra substansen på bra länge.
Ja, jag blandade ihop detta med LSD:s mängdbeteckning. Tänker köra på LSD nästa helg eftersom det är väldigt låg tolerans-nivå på den.

Insåg nyss att det finns flera halvgamla trådar angående MDA på FB trots att det inte är lätt att få tag på den substansen.
Citera
2017-09-17, 13:02
Medlem
Hur hade ni doserat om ni hade 3 E?

Ska ta dem med min partner.

Ta 1.5 direkt var eller 1 + 0.5 någon timma senare?

Vill att ruset ska vara så länge som möjligt!
Citera
2017-09-18, 01:44
Medlem
Lars1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLzj

Beror på vad det är för knappar, dvs hur starka dessa är.
Citera
2017-09-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars1989
Beror på vad det är för knappar, dvs hur starka dessa är.

runt 150mg/styck skulle jag gissa på, vanliga knappar liksom...
Citera
2017-09-18, 19:51
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
runt 150mg/styck skulle jag gissa på, vanliga knappar liksom...

Gissa inte!!! Såvida du inte kollat upp färg&form på nätet och känner dig ok med ett kvalificerat antagande!

Normal styrka på knappar (förutsatt att de innehåller MDMA) ligger nuförtiden på allt emellan 120-300mg!

Även om en dos på 300mg i sak ej är dödlig eller överdrivet skadligt, är det för många allt för mycket, medan halva räcker gott och väl. 300mg brukar kunna räknas som en dubbelt så stor dos MDMA än nödvändigt och man delar därför knapparna innan intag

Say Know To Drugs
Citera
2017-09-19, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Gissa inte!!! Såvida du inte kollat upp färg&form på nätet och känner dig ok med ett kvalificerat antagande!

Normal styrka på knappar (förutsatt att de innehåller MDMA) ligger nuförtiden på allt emellan 120-300mg!

Även om en dos på 300mg i sak ej är dödlig eller överdrivet skadligt, är det för många allt för mycket, medan halva räcker gott och väl. 300mg brukar kunna räknas som en dubbelt så stor dos MDMA än nödvändigt och man delar därför knapparna innan intag

Say Know To Drugs

Du kan aldrig veta hur mycket en knapp innehåller eller hur?

Så lägg ner, käkar knappar säkert 20 gånger och på sin höjd kollar jag dem med Ez test om mina polare inte provat samma batch innan.

Har aldrig stött på en knapp med 300mg MDMA. Det vanliga är 120 - Max 250mg.

Hur som helst, blir nog 1 knapp och 1h senare en halv, borde vara det bästa för ett längre rus, I guess..@.
Citera
2017-09-19, 12:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Jag hade tagit en och en halv på en gång. Jag tycker inte att det ger så mycket att fylla på MDMA. Har man peakat så är man ändå på väg neråt och dom sista timmarna är egentligen inte så roliga.
Citera
2017-09-19, 13:23
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Du kan aldrig veta hur mycket en knapp innehåller eller hur?

Så lägg ner, käkar knappar säkert 20 gånger och på sin höjd kollar jag dem med Ez test om mina polare inte provat samma batch innan.

Har aldrig stött på en knapp med 300mg MDMA. Det vanliga är 120 - Max 250mg.

Hur som helst, blir nog 1 knapp och 1h senare en halv, borde vara det bästa för ett längre rus, I guess..@.

Ok, whatever man. Min poäng är att det är en skillnad på ruset beroende på hur mycket man doserar och att en del tycker att det blir "för mycket" när man kommer upp på nivåer om 250mg+.

Om du nu har knapprat E 20 gånger innan så vet du om att det är skillnad på ett rus på 180mg och 375mg. Därför lät det som en synnerligen klassisk rookiefråga där du beskrev din dosering efter piller och inte efter mg.

Här har du förövrigt ett piller som analyserades att innehålla 300mg MDMA.

http://www.drogenarbeitz6.at/fileadmin/userdaten/dokumente/Warnungen_DC_Innsbruck/XTC_Micky_Mouse_Juni.pdf

Sedan är det ju inte ovanligt att samma batch innehåller en viss spread i sitt MDMA-innehåll, men det är en annan femma.

Roll safe
Citera
2017-09-19, 14:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ok, whatever man. Min poäng är att det är en skillnad på ruset beroende på hur mycket man doserar och att en del tycker att det blir "för mycket" när man kommer upp på nivåer om 250mg+.

Om du nu har knapprat E 20 gånger innan så vet du om att det är skillnad på ett rus på 180mg och 375mg. Därför lät det som en synnerligen klassisk rookiefråga där du beskrev din dosering efter piller och inte efter mg.

Här har du förövrigt ett piller som analyserades att innehålla 300mg MDMA.

http://www.drogenarbeitz6.at/fileadmin/userdaten/dokumente/Warnungen_DC_Innsbruck/XTC_Micky_Mouse_Juni.pdf

Sedan är det ju inte ovanligt att samma batch innehåller en viss spread i sitt MDMA-innehåll, men det är en annan femma.

Roll safe
Om du är det minsta bekant med substansen så bör du tillägga att när man går över kroppens upptagningsförmåga så omvandlas MDMA till MDA. MDA är förvisso rätt roligt men det är ju mer färger och hallucinationer än extatiskt välmående. Enligt mig så har man för länge sen passerat gränsen för ett njutbart välmående.
Citera
2017-09-19, 15:44
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om du är det minsta bekant med substansen så bör du tillägga att när man går över kroppens upptagningsförmåga så omvandlas MDMA till MDA. MDA är förvisso rätt roligt men det är ju mer färger och hallucinationer än extatiskt välmående. Enligt mig så har man för länge sen passerat gränsen för ett njutbart välmående.

Ja, det är ju givetvis en viktig grej att nämna! Det sägs ju vara mer neurotoxiskt MDMA* ocskå. Jag är ej bekant med hallucinogener, men ifall jag har förstått det rätt är det bättre att köra på t.ex. svamp/LSD istället för ett toppat MDMA-rus som går över till ett MDA-rus om man är ute efter den hallucinogena biten. Kanske en candy eller hippieflip? även om jag ej är bekant med just den kombon.

Men bra tillägg! Undrar dock hur många mg MDMA gemene man behöver trycka i sig för att det skall börja omvandlas till MDA i kroppen?!?

*Skrev MDA först hehe
Senast redigerad av JoeBiden 2017-09-19 kl. 15:46.
Citera
2017-09-19, 16:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja, det är ju givetvis en viktig grej att nämna! Det sägs ju vara mer neurotoxiskt MDMA* ocskå. Jag är ej bekant med hallucinogener, men ifall jag har förstått det rätt är det bättre att köra på t.ex. svamp/LSD istället för ett toppat MDMA-rus som går över till ett MDA-rus om man är ute efter den hallucinogena biten. Kanske en candy eller hippieflip? även om jag ej är bekant med just den kombon.

Men bra tillägg! Undrar dock hur många mg MDMA gemene man behöver trycka i sig för att det skall börja omvandlas till MDA i kroppen?!?

*Skrev MDA först hehe
Tumregeln är ju att mer än 2mg per kilo man väger omvandlas till MDA.
Citera
2017-09-23, 10:51
Medlem
CheeseHDs avatar
Någon som vet de negativa effekterna av att knappa E vid högre doser?
Brukar ligga på minst 400-500 mg MDMA eller ca 3 st piller per tillfälle. Jag tar inte ofta utan brukar vänta ca 3,4 månader och dagen efter brukar inte märkas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in