Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-09-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag förstår vad du menar med att MDMA skjuter fart på både dopamin som seratonin-halterna under själva ruset.
Det finns rapporter på nätet om hur hjärnans kemiska balans förändras och nervceller som tidigare inte har kommunicerat med varandra börjar göra det.
Så bra att du kände av att det var dags att sluta upp med E så att du inte började fuska med opiater som bara leder till en mörk evighetscirkel.

Jag har läst om amerikanska soldater som har hemska, traumatiserade minnen från krigen i Irak och Afghanistan då de lider av PTSD (Post-traumatiskt-stress-symptom). Många orkar inte med att leva längre utan tar istället livet av sig, men de som går in i en behandling med MDMA blir faktiskt botade när de känner av tryggheten.
En sån behandling handlar om väldigt väldigt små mängder, och det förvånar mig inte heller, första gången jag tog mdma mådde jag fantastiskt veckan efteråt. Men snälla, har själv läst på och sett dokumentärer, det FRIGÖR serotonin och blockerar återupptaget av det, punkt. Det är exakta effekten av MDMA, det är det MDMA är tänkt att göra och det är det som gör att du mår så fantasktiskt när du tar det, för du blir översköljd med serotonin. Kolla upp serotonerg syndrom. Kan söka fram källor om du vill. Och det är kemisk obalans som skapas i hjärnan som kan bli rent av livsfarlig vid för grov oblanas.
Citera
2017-09-13, 21:01
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p763
En sån behandling handlar om väldigt väldigt små mängder, och det förvånar mig inte heller, första gången jag tog mdma mådde jag fantastiskt veckan efteråt. Men snälla, har själv läst på och sett dokumentärer, det FRIGÖR serotonin och blockerar återupptaget av det, punkt. Det är exakta effekten av MDMA, det är det MDMA är tänkt att göra och det är det som gör att du mår så fantasktiskt när du tar det, för du blir översköljd med serotonin. Kolla upp serotonerg syndrom. Kan söka fram källor om du vill. Och det är kemisk obalans som skapas i hjärnan som kan bli rent av livsfarlig vid för grov oblanas.

Jag tror dig, du är sann i din åsikt men jag googlar mycket på olika nätforum och försöker bilda min egna uppfattning.
Vissa blir helt apatiska nervvrak efter en helkväll på drogen medan andra kan köra i flera veckor innan de får biverkningar.
Vissa har svårt att komma tillbaka till samma magiska platå trots att de inte har rört drogen på ett halv år medan andra kan njuta fullt ut.

Tycker att det är extremt intressant att förstå att centralstimulantia återställer hjärnans funktioner och skapar ett helt nytt flöde mellan nervcellerna. Förra helgen droppade jag 200ug för att dämpa min tinnitus och den känns inte lika överdjävlig som vad den tidigare varit.
Citera
2017-09-13, 21:56
Medlem
ALZIRs avatar
Minns att jag fick tag på ett parti gula warner bros för två sedan, grymt sköna piller. En av dom bästa jag fått i mig!

Stötte på en snubbe för ett år sen som hade dessa, men inte alls i närheten. Kopior..

Någon annan här som stött på dessa underbara gulingar?
Citera
2017-09-14, 12:10
Medlem
No6s avatar
Centralstimulantia är helt nytt för mig och nu har jag fått upp ögonen för MDMA och är sugen på att testa. Några frågor:

1. Är MDMA en bra första drog att testa inom Centralstimulantia eller bör jag prova något annat först? Läste att t.ex. Amfetamin går på tre signalsubstanser medans MDMA bara går på serotoninet.
2. Har hittat kapslar med MDMA vilket känns smidigare än att köpa det rent, är det att rekommendera? Typ 100 mg kapslar är det. Vad är en bra första dos?
3. Vad är egentligen skillnaden mellan MDMA och Ecstacy?
Citera
2017-09-15, 15:40
Medlem
1. Är MDMA en bra första drog att testa inom Centralstimulantia eller bör jag prova något annat först? Läste att t.ex. Amfetamin går på tre signalsubstanser medans MDMA bara går på serotoninet.
Ja, jag skulle definitivt rekommendera mdma. Rent md och amfetamin är olika varande. skillnaderna finner du genom att söka online.

2. Har hittat kapslar med MDMA vilket känns smidigare än att köpa det rent, är det att rekommendera? Typ 100 mg kapslar är det. Vad är en bra första dos?
Igen, ja - 100mg är en utmärkt första gångs dos om du känner dig osäker. Då får du en känsla för hur mdma funkar för just DIG.

Egentligen ska det inte vara någonting. Historien om namnet "Ecstascy" finner du online.
Men på senare dagar innebär Ecstascy oftast att det är MDMA + något mer.

Jag rekommenderar dig även att köpa ett testkit online, f.eks. från Bunkpolice, EZ test m.m.

Happy roll!
Citera
2017-09-15, 15:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Centralstimulantia är helt nytt för mig och nu har jag fått upp ögonen för MDMA och är sugen på att testa. Några frågor:

Några svar då.

Citat:
1. Är MDMA en bra första drog att testa inom Centralstimulantia eller bör jag prova något annat först?
MDMA är en av få substanser som jag direkt rekommenderar till folk. Alla mår bra av ett rejält MDMA-rus.

Citat:
Läste att t.ex. Amfetamin går på tre signalsubstanser medans MDMA bara går på serotoninet.
Det är det som gör att olika droger har olika karaktär. Dom påverkar nervsystemet på olika sätt.

Citat:
Vad väger du? För en nybörjare så är det förmodligen en alldeles lagom dos även om jag personligen hade dragit till med lite till. En bra och fungerande tumregel är 2mg MDMA/kilo.

Citat:
Krasst sett stavningen. Ecstasy är bara ett mer säljande namn för MDMA. Men. Många har fått för sig att MDMA är rent medans Ecstasy ska vara blandat med amfetamin. Det stämmer inte. utan det är samma sak. Det är inte ens så att det ena är i pulverform och det andra är i tabletter.

Dock eftersom många just har fått för sig att det är olika saker så är det långt ifrån säkert att en tablett innehåller bara MDMA och bindmedel. Löst pulver är dessutom alltid att rekommendera eftersom man kan dosera exakt som man vill samt att man vet att man inte får något annat i.
Citera
2017-09-15, 16:05
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:

De två föregående skribenterna gav bra svar på dina frågor, men jag lägger till en och besvarar den frågan också åt dig.

4. Hur ofta kan man ta MDMA?

Svar, här säger folk olika. Många brukar pratar om tumregler om allt ifrån en månads uppehåll mellan tillfällena till +3 månader. Att frångå tumreglerna någon enstaka gång är väl inte världens katastrof.

Men gör inte rookiemisstaget att börja knapra flera piller två eller flera gånger på rad, eller börja käka E en gång i veckan eller en gång varannan vecka. Risken finns att du snabbt bränner ut dig själv och förlorar "magin" samt får en toleransökning.

Ifall man upplever att ett rus inte lever upp till förväntningarna (trots identiska förutsättningar, vilket givetvis kan vara svårt att nå) då har man troligtvis konsumerat för mycket MDMA på för kort tid.

Det är inte gräs eller alkohol detta. Gör varje tillfälle till ett speciellt sådant och kör max fyra-sex gånger per år.

Good luuuck!

Citera
2017-09-15, 16:53
Medlem
No6s avatar
Tack för alla utförliga svar. EZ-test för MDMA ska jag absolut införskaffa. Kostar inte mer än ett par kronor för säkerheten som är värd mycket mer. Använder redan de till andra substanser.

Väger ca 80 kg så det ska inte vara några problem att väga upp rätt mängd med den tumregeln.

Inget man vill bli torsk på då. Hur mår man egentligen efter MDMA en gång? Har varit ren ett par månader så vill inte åka på långvarig abstinens. Det är dock inte direkt några serotonerga droger jag tagit tidigare, undantaget Tramadol(som man ju återställer sig rätt fort ifrån, iaf serotonin-receptorerna känns det som). Blir att testa MDMA något speciellt tillfälle sen rör jag det inte på typ ett halvår.

Hur är det med annan centralstimulantia? När det gäller Amfetamin exempelvis, går det lika fort på den substansen att köra slut på receptorerna eller kan man ta det oftare, kanske en gång i månaden eller en gång varannan månad?
Citera
2017-09-15, 17:19
Medlem
PsychoChillers avatar
Mitt tips är att bestämma hur mycket du ska ta och bara ha det tillgängligt. När man har upplevt MDMA-eufori för första gången är det lätt att lura sig själv till att fylla på flera gånger för att man vill ha sammamer. Det har jag sett ett par gånger (och gjort själv). Återhämtningen blir en bitch.

Citat:
Hur är det med annan centralstimulantia? När det gäller Amfetamin exempelvis, går det lika fort på den substansen att köra slut på receptorerna eller kan man ta det oftare, kanske en gång i månaden eller en gång varannan månad?

Jämt. Men börja inte punda.
Citera
2017-09-15, 17:58
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Mitt tips är att bestämma hur mycket du ska ta och bara ha det tillgängligt. När man har upplevt MDMA-eufori för första gången är det lätt att lura sig själv till att fylla på flera gånger för att man vill ha sammamer. Det har jag sett ett par gånger (och gjort själv). Återhämtningen blir en bitch.

Jämt. Men börja inte punda.
Jag vet vad du menar och har själv blivit torsk på andra substanser. Kommer bara köpa på mig så mycket jag behöver till ett och samma tillfälle. Haha, jämt kommer jag inte ta det. Tänkte mig mer en helg i månaden eller liknande.
Citera
2017-09-15, 21:22
Medlem
Nochillss avatar
Det var någon som tidigare nämnde att man ska köra på MDA om man ska få en riktigt bra tripp.

Efter en dos på minst 200ug MDMA så koncentreras substansen till just MDA som ger sköna OEV:s.
Rent MDA kan tydligen räcka hela 6-8 timmar men frågan är om det påverkar serotonin-halten mer än MDMA.

Tyvärr så verkar det vara svårt att få tag på i det här landet men det finns hos vissa utländska darknet-vendors.
Citera
2017-09-15, 22:47
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Det var någon som tidigare nämnde att man ska köra på MDA om man ska få en riktigt bra tripp.

Efter en dos på minst 200ug MDMA så koncentreras substansen till just MDA som ger sköna OEV:s.
Rent MDA kan tydligen räcka hela 6-8 timmar men frågan är om det påverkar serotonin-halten mer än MDMA.

Tyvärr så verkar det vara svårt att få tag på i det här landet men det finns hos vissa utländska darknet-vendors.

200 ug känner du nog inte så mycket på! Är högst sannolikt mg du tänker på.

MDA är även mer neurotoxiskt än MDMA då det även påverkar dopaminet på ett annat sätt än MDMA. Men om det är en psykedelisk upplevelse man vill åt så finns det ju avsevärt bättre substanser, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in