Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-29, 04:36
Medlem
Cashleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bacca
Jag hade tagit en hel och fyllt på med en halv när du peakar. Är det din första gång kan du börja med 3/4 om du vill men hade nog endå rekommenderat en hel.

Tack för svar!
Citera
2020-03-30, 14:54
Medlem
Är du ovan hade jag nog alltid startat med en halv, för att sedan öka med en halva till.

Ovärt att ta för stor dos, brukar må själv illa i början, speciellt om jag tagit en hel knapp.
Citera
2020-03-30, 15:53
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiimaKooma
Är du ovan hade jag nog alltid startat med en halv, för att sedan öka med en halva till.

Ovärt att ta för stor dos, brukar må själv illa i början, speciellt om jag tagit en hel knapp.

Har nog aldrig delat på en knapp om jag absolut inte måste. Måste vara ruggigt starka du kommit över alternativ är känsligare ön normal?
Citera
2020-03-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Har nog aldrig delat på en knapp om jag absolut inte måste. Måste vara ruggigt starka du kommit över alternativ är känsligare ön normal?

Jag har knaprat knappar i snart 10 år, men tröttnade snabbt på att göra det för ofta. Nu för tiden en par gånger i året och de flesta knappar jag haft, har just varit 170-220 mg.

Alla har inte samma tolerans som dig, och när det kommer till MDMA är ju just toleransen viktig. Tar du ofta så förstår jag att man vill starta med en hel knapp, men även om jag har tagit knappar länge så känner jag att dela ett piller i två halvor o ta dessa med ca 1,5h mellanrum har gett ett klart behagligare rus i min smak.

Dessutom gillar jag en lugnare start och ett längre rus, än att knapra i sig en hel direkt, mår ofta illa i början om jag droppar mer än 150mg i taget. Optimala för mig är nog typ 120+120 eller något. Är väldigt populärt här att ta halvor, speciellt i krogmiljö.

Vet inte hur starka knappar som florerar i Sverige över huvudtaget, men de jag fått tag på i Helsingfors har bl.a. varit Punisher, Donald Trump, Tesla, Donkey Kong, Red Bull, Rolls Royce, Philipp Plein, Audi, Maybach och nu senast DHL. Flera av dessa har man skrivit om att skall vara bland de starkasta E'na som florerat runt detta år.
Senast redigerad av KiimaKooma 2020-03-30 kl. 18:02.
Citera
2020-03-30, 22:49
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Jag har knaprat knappar i snart 10 år, men tröttnade snabbt på att göra det för ofta. Nu för tiden en par gånger i året och de flesta knappar jag haft, har just varit 170-220 mg.

Alla har inte samma tolerans som dig, och när det kommer till MDMA är ju just toleransen viktig. Tar du ofta så förstår jag att man vill starta med en hel knapp, men även om jag har tagit knappar länge så känner jag att dela ett piller i två halvor o ta dessa med ca 1,5h mellanrum har gett ett klart behagligare rus i min smak.

Dessutom gillar jag en lugnare start och ett längre rus, än att knapra i sig en hel direkt, mår ofta illa i början om jag droppar mer än 150mg i taget. Optimala för mig är nog typ 120+120 eller något. Är väldigt populärt här att ta halvor, speciellt i krogmiljö.

Vet inte hur starka knappar som florerar i Sverige över huvudtaget, men de jag fått tag på i Helsingfors har bl.a. varit Punisher, Donald Trump, Tesla, Donkey Kong, Red Bull, Rolls Royce, Philipp Plein, Audi, Maybach och nu senast DHL. Flera av dessa har man skrivit om att skall vara bland de starkasta E'na som florerat runt detta år.

Det är lite lustigt det här. Jag knaprat inte ofta men har ändå således hög tolerans, behöver oftast mer än andra & allt för ofta har jag känt nada av ändå tillförlitliga knappar.

Jag kan förstå att man taggar ner intaget när man går ut, jag får trots allt hög tolerans tefatsögon relativt lätt. Å andra sidan har jag slutat gått ut på E, men hemma eller liknande vill jag ha åka av, oftast kör jag en hel sen när det börjar kännas tar jag två.

Kan tänka mig att Sverige har liknade grejer. Sist jag tog var dom rosa utan tryck och dom var väldigt bra tryck i.

Annars gillar jag att snorta mdma-kristaller det ger mig också det ja vill ha.
Citera
2020-03-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Det är lite lustigt det här. Jag knaprat inte ofta men har ändå således hög tolerans, behöver oftast mer än andra & allt för ofta har jag känt nada av ändå tillförlitliga knappar.

Jag kan förstå att man taggar ner intaget när man går ut, jag får trots allt hög tolerans tefatsögon relativt lätt. Å andra sidan har jag slutat gått ut på E, men hemma eller liknande vill jag ha åka av, oftast kör jag en hel sen när det börjar kännas tar jag två.

Kan tänka mig att Sverige har liknade grejer. Sist jag tog var dom rosa utan tryck och dom var väldigt bra tryck i.

Annars gillar jag att snorta mdma-kristaller det ger mig också det ja vill ha.

Ja, för när man är ute så är det jobbigt med en stor dos, svårt att röra sig och tycker man lätt börjar må dåligt.

Brukade e'n väldigt mycket när jag var yngre och ibland kunde jag ta två dagar i streck. Nu har jag fått avsmak på grund av den kemikaliska smaken, och relativt kort rus. Dessutom känner man sig rätt utbränd efteråt också.

Undviker själv också att snorta mdma, ger inte lika bra rus som att bomba och svider så in i helvetet. Men att röka när man är på väg ner är underbart, lätt att somna då också

Dessutom slår mindre doser riktigt bra när man låter det gå någon månad mellan intagen. Föredrar dock själv en liten dos LSD i stället nu för tiden när jag går ut på rave eller festival. Att dansa på LSD är så jävla underbart!
Citera
2020-03-31, 09:23
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ja, för när man är ute så är det jobbigt med en stor dos, svårt att röra sig och tycker man lätt börjar må dåligt.

Brukade e'n väldigt mycket när jag var yngre och ibland kunde jag ta två dagar i streck. Nu har jag fått avsmak på grund av den kemikaliska smaken, och relativt kort rus. Dessutom känner man sig rätt utbränd efteråt också.

Undviker själv också att snorta mdma, ger inte lika bra rus som att bomba och svider så in i helvetet. Men att röka när man är på väg ner är underbart, lätt att somna då också

Dessutom slår mindre doser riktigt bra när man låter det gå någon månad mellan intagen. Föredrar dock själv en liten dos LSD i stället nu för tiden när jag går ut på rave eller festival. Att dansa på LSD är så jävla underbart!

Ja när man var yngre kunde man dunka på rejäla doser samt betydligt ofta, man hade mindre konsekvens tänk. Gick allt för ofta ut på höga doser E med utan att egentligen bry mig, var nog bara ren tur att inte vakter/poliser plockade upp en då. för även om inte ögonen avslöjade något alla gånger så gör kanske kroppsspråket & beteendet det.

Men desto äldre man blir desto mera vet jag att man bygger tolerans väldigt snabbt och som du säger för bästa effekt låter jag det gå några månader emellan intag, gäller alltså att planera sina intag.

Gillar i och för sig att dans mera på E/mdma än lsd men det där är ju personligt
Citera
2020-04-15, 12:00
Medlem
funktioners avatar
Om man tar en styck E under en kväll och sen sover under natten, hur länge bör man vänta innan man kan ta tjack? Vill såklart orsaka hjärnan så lite skada som möjligt.
Citera
2020-04-15, 15:10
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Om man tar en styck E under en kväll och sen sover under natten, hur länge bör man vänta innan man kan ta tjack? Vill såklart orsaka hjärnan så lite skada som möjligt.
Hur mycket tjack har du tänkt att ta? Jag skulle säga att du kan ta lite direkt efter att du har vaknat för att komma igång men ingen större dos. Det är viktigt att du får några nätter med bra sömn efter att du har tagit E så hjärnan får vila.
Citera
2020-04-15, 16:29
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Hur mycket tjack har du tänkt att ta? Jag skulle säga att du kan ta lite direkt efter att du har vaknat för att komma igång men ingen större dos. Det är viktigt att du får några nätter med bra sömn efter att du har tagit E så hjärnan får vila.
Inga jättemängder. Några småduttar för att komma igång som du säger. Låt säga uppemot en 0,3a max. Är det cool beans eller är det som att sänka ner hjärnan i en fritös?

Har förstått att det tar månader för hjärnan att återställas efter E och då kanske man borde låta den vila från allt eller hur ligger det till egentligen?
Citera
2020-04-19, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashley
Frågar er mer vana flashbackare att hjälpa mig angående doseringen.
Hur ska jag dosera för att få bästa effekt?
Väger väl ca 87 och är kanske 187cm lång.
Har några på 180mg.
Skulle nog säga att du börjar med en 3/4 som en tidigare nämnde. 180 mg är starka knappar och en ligger faktiskt över normaldosen. Nu är jag dock ingen illusionist och jag har alla gånger (cirka 15-20), förutom en tagit mer än 180 mg. Är det att rekommendera, absolut inte, men kommer det att skada dig, förmodligen inte. Du är en stor person så det är nog rimligt. Börja med 3/4, sen skulle jag fylla på med en halv 2-3 timmar efter intag av den första. Alternativt gör du som jag brukar, och skulle gjort. Du börjar med 3/4 för att sedan krossa en halv tablett. Du sväljer halva krosset 2-3 timmar efter första intaget och väntar tills det kickat in bra, vilket brukar gå ganska snabbt. Sedan drar du resterande hälft i snoken, då är man duktigt bäng utan att ha konsumerat helt orimliga mängder. Du kan skippa 3/4 och börja med en hel istället och göra samma sak efter, det blir ändå inte några monsterdoser. Dock vill jag återigen poängtera att det jag nu sagt faktiskt ligger en bra bit över den rekommenderade dosen.
Citera
2020-04-21, 02:47
Medlem
Nu har jag tagit nästan ett halvt gram mdma kristaller, mina vänner har mått som gudar fast det inte ens har tagit en tredjedel. Har bombat snortat och även prövat lägga kristaller under tungan men det enda jag har fått är käkspänningar, vad fan är det för fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in