Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-03, 15:40
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumpventilen
Tjenare!

Jag och en polare har kommit över 0,5g MDMA kristaller (inköpt av "Flygresor" på FS), som vi tänkte dela på, 250mg var alltså och lägga i ett par tomma kapslar och droppa ikväll runt 22-23.

Vi kommer päsa hos mig, troligtvis l soffan framför tv'n och datorn.

Kommer se till o ha lite bananer och annat lättsmält föda som proteinshakes, vatten och dricka nära till hands.

Kommer även ha lite benso att landa på,

Tror ni doseringen kommer göra oss goa och ge oss en dunderunderbar Kväll? Eller tror ni 250mg rena kristaller kan va för grov dos för en som.tagit E, 3 gånger?

Mvh

Dumpventilen

Ps, kan försöka underrätta er här under kvällens gång ifall.jag kommer ihåg

Om du tror dig kunna hantera ett redigt rus så kör på.

Hade personligen kört 150mg direkt sen vänta 1-1,5h och kör 100mg till.

För någon som har kört E 3 gånger kommer det bli ett starkt rus och förmodligen jävligt bra förutsatt att du inte får panik eller liknande när det slår hårt som fan.

150mg är en rätt lagom dos och påfyllningen kommer skjutsa på riktigt bra speciellt eftersom du är relativt ny till MDMA.

Men, som sagt, om du tror dig kunna hantera ett kraftigt rus så kör på.
I mitt tycke kör 150mg först sen efter 1-1,5h släng i dig 100 till. På så vis förlänger du peaken + gör den lite kraftigare. Istället för att maxa på med allt på en gång så är det väl vettigare att förlänga ruset
Citera
2016-02-03, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Om ni väger under 120 kg är det där onödigt mycket! Bättre valuta för pengarna att ta 2/3 först och sedan fylla på med resten 1-2 timmar senare.

Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Om du tror dig kunna hantera ett redigt rus så kör på.

Hade personligen kört 150mg direkt sen vänta 1-1,5h och kör 100mg till.

För någon som har kört E 3 gånger kommer det bli ett starkt rus och förmodligen jävligt bra förutsatt att du inte får panik eller liknande när det slår hårt som fan.

150mg är en rätt lagom dos och påfyllningen kommer skjutsa på riktigt bra speciellt eftersom du är relativt ny till MDMA.

Men, som sagt, om du tror dig kunna hantera ett kraftigt rus så kör på.
I mitt tycke kör 150mg först sen efter 1-1,5h släng i dig 100 till. På så vis förlänger du peaken + gör den lite kraftigare. Istället för att maxa på med allt på en gång så är det väl vettigare att förlänga ruset

Tanken har slagit mig också att kanske dela upp doseringen lite, men vad tror ni blir bäst vid den andra.doseringen isåfall? Snorta eller bomba?

Mvh
Senast redigerad av Dumpventilen 2016-02-03 kl. 16:19.
Citera
2016-02-03, 16:45
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Tanken har slagit mig också att kanske dela upp doseringen lite, men vad tror ni blir bäst vid den andra.doseringen isåfall? Snorta eller bomba?

Mvh
Smaksak, säger jag. Själv vill jag gärna göra både och - tycker det blir lite extra skjuts i ruset om man tar lite nasalt. Jag hade bombat 150, sedan vid påfyllning snortat lite och bombat lite.... Eller kanske snortat allt kvarvarande
Citera
2016-02-03, 17:48
Moderator
kvm3s avatar
Citat:

Mvh
Jag hade hållit mig till att bomba. Men varför vill ni ta MDMA om ni ändå bara ämnar sitta framför datorn och teven?
Citera
2016-02-03, 17:51
Medlem
jagnickars avatar
"LD50 för MDMA är 106 mg/kg. Vid den dosen dör 50 % av försöksdjuren. Det betyder alltså att om du väger 70 kg måste du inta knappt 7 500 mg MDMA för att ha en 50 % chans att dö. (Denna information tillhandahölls av http://web.archive.org/web/200312041...dma.html#1.1.2 som i sin tur hänvisade till http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_dose.shtml som saknar de uppgivna resultaten. Därför kan inte äktheten i detta garanteras.)"

7500 ? kan det verkligen stämma? Det är ju väldigt mycket..
Citera
2016-02-03, 18:06
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
"LD50 för MDMA är 106 mg/kg. Vid den dosen dör 50 % av försöksdjuren. Det betyder alltså att om du väger 70 kg måste du inta knappt 7 500 mg MDMA för att ha en 50 % chans att dö. (Denna information tillhandahölls av http://web.archive.org/web/200312041...dma.html#1.1.2 som i sin tur hänvisade till http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_dose.shtml som saknar de uppgivna resultaten. Därför kan inte äktheten i detta garanteras.)"

Den siffran finns även att läsa på https://erowid.org/psychoactives/health/psychoactives_ld50s.shtml. Det är värt att notera att administrationsmetoden ej stämmer överens med hur de flesta intar sitt MDMA, samt att den avser möss istället för människor.
Citera
2016-02-03, 21:56
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar

Nja, 7,5 g är ju inte så där vansinnigt mycket - fullt möjligt att få i sig. Motsvarande siffra för cannabis är väl snarare 500 kg eller något sånt rubbat (antagen dödlig dos).
Sen är det ju möss också, och när man experimenterar på möss, för att studera eventuella skadeverkningar ger man dem väldigt mycket högre doser än vad människor drar i sig till fest - en faktor 10 upp, tror jag att jag har sett. Sen har ju möss en annan metabolism och det finns anledning att anta att resultaten inte är rakt överförbara på människor.

Skulle vara värre att fastställa LD50 på människor ett jävla sjå innan man hittar dosen där 50% av försöksobjekten rullar utav helvete och 50% dör - samt en smula etiskt diskutabelt.
Citera
2016-02-03, 22:32
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:

Mvh

Hade personligen bombat då jag tycker om att hålla en jämn nivå på MDMA-rus.

Alltså att det stegrar sakta men säkert för att blomma ut i en skön peak som håller en längre stund.

Istället för att det ska slå på hårt snabbt och sen börja dala snabbare.

Men är ju som någon skrev tidigare en smak sak!

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag hade hållit mig till att bomba. Men varför vill ni ta MDMA om ni ändå bara ämnar sitta framför datorn och teven?

Därför att alla kanske inte gillar att vara ute och festa och röja?

Jag till exempel gillar bäst att ta MDMA hemma i chillmiljö då jag blir lugn och harmonisk av att ta MDMA. Gillar inte att röja i sådant tillstånd.

Vill jag röja så tar jag hellre Amfetamin eller Kokain.

Så enligt mig gör dom helt rätt som väljer att MDMA hemma i en lugn miljö.

Men, som ovan, det är ju en smak sak
Senast redigerad av Popshuv1t 2016-02-03 kl. 22:45.
Citera
2016-02-03, 23:54
Medlem
Min kompis somnade precis efter han droppa en kapsel med 150mg MDMA kristaller i, skall jag väcka han om 10 min eller kommer han att vakna själv eller är hans rus förstört för att han Somnade?

Mvh
Citera
2016-02-03, 23:56
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Min kompis somnade precis efter han droppa en kapsel med 150mg MDMA kristaller i, skall jag väcka han om 10 min eller kommer han att vakna själv eller är hans rus förstört för att han Somnade?

Mvh

Somnade??? Ruska liv i honom ffs! Det är en hädelse du bevittnar
Citera
2016-02-04, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Somnade??? Ruska liv i honom ffs! Det är en hädelse du bevittnar

Hahaha, han vaknade nu "jävlar vad det slog till mmmmm" hans första gäng på MDMA :'D
Citera
2016-02-04, 00:14
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Hahaha, han vaknade nu "jävlar vad det slog till mmmmm" hans första gäng på MDMA :'D

Hehe, det kan ju inte finnas något bättre att vakna till än ett stegrande MDMA-rus! Rulla på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in