2017-09-21, 23:15
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej. Att bara ta emot en drink som någon bjuder dig på är inte att vara ett drinkluder. Däremot finns det många tjejer som mer eller mindre kräver att få en drink för att de ens skall tala med killarna.
Eller åtminstone hänger med killarna en stund, så de skall "råka" bli bjudna - för att sedan genast dra därifrån så snart de fått sin drink. Och alltså då ger de sken av att vara intresserade av killen - enbart för att få en drink.

Dvs enda anledningen till att hon umgås med killen - är för att få drinkar och sedan är han totalt ointressant - hon har då fått allt utav värde han hade. Förutom möjligen fler drinkar...
Ok då är jag med.
Citera
2017-09-21, 23:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Aha. Jag har alltid tyckt det varit lite olustigt att någon köper en drink just för att det verkar vara kopplat till förväntningar. Men då förstår jag lite bättre.
Jag tycker att det är lite billigt att försöka köpa sig till ett ligg genom att bjuda på drinkar, jag föredrar att försöka klara mig på min charm. Eller billigt ska jag inte säga men genomskinligt.
Citera
2017-09-21, 23:18
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tycker att det är lite billigt att försöka köpa sig till ett ligg genom att bjuda på drinkar, jag föredrar att försöka klara mig på min charm. Eller billigt ska jag inte säga men genomskinligt.
Ja det är ju tämligen genomskinligt särskilt om man inte ens bytt ett ord först.
Citera
2017-09-21, 23:19
Medlem
Citat:
Tror bara att vi uttrycker oss olika.

Monetär makt.

Och du menar att det bara är feminister som har en agenda? Finns mig veterligen rätt få feminister här.

Men snälla nån. Du kan ju inte allvar svara såhär å sen skall tråden spinna vidare. Det du skriver stämmer ju inte och sen så skall det relativiseras i att jaja vi ser väl olika på det. Nej. Verkligheten fungerar inte så.

Det du ovan skrev om hur dina vänner tycker det är tröttsamt när män bjuder på drinkar är precis ett praktexempel på den sexuella makten kvinnan har i samhället.

Sen häver du ut dig att männen har monetär makt för att de bjuder kvinnor på drinkar? Vem säger att de har mer pengar än kvinnan? Uppenbarligen så imponerar det inte öht på dina vänner som du så nöjt skriver ovan så den monetära makten i detta fallet är lika med noll.

Jag menar absolut inte detta som ett personligt påhopp på dig men det vore verkligen bra dels för flashback och dels för sverige och världen om människor kunde sluta resonera såhär. Bara häva ur sig något och gå vidare med att driva på sin agenda och låtsas som att det regnar. Det gynnar inte någon.
Citera
2017-09-21, 23:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja det är ju tämligen genomskinligt särskilt om man inte ens bytt ett ord först.
Jag köper gärna en drink åt nån jag står och pratar med men det är ju för att jag själv ska beställa och personen ser törstig ut. Problemet är ju att det nästan alltid misstolkas.
Citera
2017-09-21, 23:23
Medlem
franges avatar
Citat:
Ok då är jag med.

Det finns nämligen gott om tjejer som mer eller mindre satt det här i system - att gå nykter till krogen och sen gå från snubbe till snubbe och verka intresserad av dem och alltså se till att bli bjudna, gå vidare till nästa kille, fixa en ny drink, gå vidare osv hela kvällar.

Alltså en helt gratis fylla - genom att lura en massa godtrogna snubbar "Oj den här jättesnygga och jättetrevliga tjejen verkar intresserad av mig! Självklart ska hon få den där drinken hon ber om, så hon inte tappar intresset för mig!
*10minuter senare*
Fan vad länge hon är på toan... *tittar i andra änden av baren*
Vafan - nu står hon ju och klänger på Micke så han bjuder henne?!?
*10 minuter senare, Micke kommer fram och undrar om jag sett den där snygga tjejen han var med*
Nämenvadihelv... nu står hon ju och hänger på Jonas och klänger på honom, så han köper henne en drink?!?"

och så vidare... Och vid slutet av kvällen står det 10-20 besvikna killar där och svär över samma tjej som glatt verkade vara så intresserad utav just dem...
Senast redigerad av frange 2017-09-21 kl. 23:26.
Citera
2017-09-21, 23:24
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Men snälla nån. Du kan ju inte allvar svara såhär å sen skall tråden spinna vidare. Det du skriver stämmer ju inte och sen så skall det relativiseras i att jaja vi ser väl olika på det. Nej. Verkligheten fungerar inte så.

Det du ovan skrev om hur dina vänner tycker det är tröttsamt när män bjuder på drinkar är precis ett praktexempel på den sexuella makten kvinnan har i samhället.

Sen häver du ut dig att männen har monetär makt för att de bjuder kvinnor på drinkar? Vem säger att de har mer pengar än kvinnan? Uppenbarligen så imponerar det inte öht på dina vänner som du så nöjt skriver ovan så den monetära makten i detta fallet är lika med noll.

Jag menar absolut inte detta som ett personligt påhopp på dig men det vore verkligen bra dels för flashback och dels för sverige och världen om människor kunde sluta resonera såhär. Bara häva ur sig något och gå vidare med att driva på sin agenda och låtsas som att det regnar. Det gynnar inte någon.
Sorry är trött. Menar hur vi använder ordet skevt.

Jag försöker föra ett resonemang kring vilken sorts makt det skulle handla om. Att tacka nej ser jag inte som makt/ utan som självbestämmande. Om drinkludren ni beskriver inte har råd med drinkar och väldigt gärna vill ha dessa så har mannen i det fallet en monetär makt om hon spelar trevlig för att få dessa drinkar.
Citera
2017-09-21, 23:25
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag köper gärna en drink åt nån jag står och pratar med men det är ju för att jag själv ska beställa och personen ser törstig ut. Problemet är ju att det nästan alltid misstolkas.
Det kan ju göras på olika sätt. Jag gillar att bjuda men det kommer antagligen tolkas på ett annat sätt om jag gör det ja.
Citera
2017-09-21, 23:26
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Det finns nämligen gott om tjejer som mer eller mindre satt det här i system - att gå nykter till krogen och sen gå från snubbe till snubbe och verka intresserad av dem och alltså se till att bli bjudna, gå vidare till nästa kille, fixa en ny drink, gå vidare osv hela kvällar.

Alltså en helt gratis fylla - genom att lura en massa godtrogna snubbar "Oj den här jättesnygga och jättetrevliga tjejen verkar intresserad av mig! Självklart ska hon få den där drinken hon ber om, så hon inte tappar intresset för mig!
*10minuter senare*
Fan vad länge hon är på toan... *tittar i andra änden av baren*
Vafan - nu står hon ju och klänger på Micke så han bjuder henne?!?
*10 minuter senare, Micke kommer fram och undrar om jag sett den där snygga tjejen han var med*
Nämenvadihelv... nu står hon ju och hänger på Jonas och klänger på honom, så han köper henne en drink?!?"

och så vidare...
Blir trött bara att läsa det där. Är så usel på att spela så hade aldrig klarat något liknande, verkar drygt.
Citera
2017-09-21, 23:27
Medlem
franges avatar
Citat:
Blir trött bara att läsa det där. Är så usel på att spela så hade aldrig klarat något liknande, verkar drygt.

Visstvisst. Men likt förbannat finns det massor utav tjejer som kör/kört den taktiken i alla år.
Citera
2017-09-21, 23:28
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Visstvisst. Men likt förbannat finns det massor utav tjejer som kör/kört den taktiken i alla år.
Undrar om killarna som köper drinkarna någonsin lyckas eller lever på hoppet.
Citera
2017-09-21, 23:29
Medlem
Citat:
Sorry är trött. Menar hur vi använder ordet skevt.

Jag försöker föra ett resonemang kring vilken sorts makt det skulle handla om. Att tacka nej ser jag inte som makt/ utan som självbestämmande. Om drinkludren ni beskriver inte har råd med drinkar och väldigt gärna vill ha dessa så har mannen i det fallet en monetär makt om hon spelar trevlig för att få dessa drinkar.

Jag använde ordet skev som i ojämn(inte orättvist utan ojämn). Hur tolkade du det?

Det kanske är mannens sista hundralapp? Kvinnan kanske har slösat alla sina pengar på whatever? Att kvinnan har en svaghet för gratisdrinkar är knappast på grund av mannens makt, det är hennes eget val.(Även om hon är luspank, vem fan _behöver_ drinkar?)

Jag vill understryka att jag anser inte att det är något fel i att den sexuella makten ligger hos kvinnan då det är högst naturligt, däremot är det ett enormt hyckleri att låtsas som att den inte gör det då det är fruktansvärt uppenbart. Det är lite som att man vill ha kakan och äta den samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in