Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Visst spelar den långa tidsaspekten en viss roll men det beror till större delen på att ingen, som själva fanns runt de tre försvunna, vill berätta. Jag, och flera med mig, har blivit lovade till leda att det skall framkomma vad som var orsaken till händelserna detta datum och tiden därefter. Inte minst via PM. Dock har det aldrig blivit mera än löften som har blivit brutna hela tiden. Så har det nu varit under ca åtta års tid.
En ovilja hos den siste av dem som ännu kan vara livet 2017, Kjell-Åke Johansson, finns helt klart efter allt som ändock har framkommit.
Viljan hos de båda systrarna till Gay och Kjell-Åke har hela tiden varit stark. De har båda hela tiden velat att få ett något slags avslut efter alla dessa år. Tyvärr har det inte blivit så.
Citat:
Ursprungligen postat av
erog
Hur stor tilltro kan man egentligen sätta till dessa uppgifter och löften om uppgifter? Är det kanske bara någon/några som trollar..?
Jag har följt detta fall periodvis, och läst i stort sett allt samt även skrivit en del inlägg. Jag letade också upp en "slaktad" Volvo PV som tyvärr inte hade med fallet att göra.
Det är lite märkligt att detta fall fortfarande, efter så många år, verkar vara "känsligt." De personer som eventuellt är i livet bör väl ha passerat pensionsgränsen med råge och ingen lär kunna dömas för något. Och de som fortfarande är i livet borde ha lagt detta bakom sig, kan man tycka.
Vad kan det vara som är så känsligt att vissa som har kännedom om vad som faktiskt hänt ännu inte vill eller kan berätta. Rent juridiskt så borde det som sagt vara okej att "lägga allt på bordet."
Skulle de inblandade, nu på ålderns höst, verkligen vara oroliga att lägga fram sanningen till allmän beskådan? Eller har åldringarna fått lite spännande att göra genom att följa fallet.
Fallet är dock mycket intressant ur flera aspekter.