2017-09-18, 01:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Tyskeren er vel like sjuk i hodet som PM, ja de har vel til og med vært bestevenner.

Bästa kompisar tror jag inte att de var, men de delar ju ett stort intresse och har arbetat tillsammans. Tysken verkar inte alls sjuk tycker jag, han skriver väldigt klokt och vettigt, han både äger en massa faktakunskap och kan resonera kring den. Och så har han humor. (Han skulle bara veta att det sitter folk i Sverige, och kanske i många andra länder också som hänger vid allt som kommer från hans läppar. Eller fingertoppar.)
Citera
2017-09-18, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Bästa kompisar tror jag inte att de var, men de delar ju ett stort intresse och har arbetat tillsammans. Tysken verkar inte alls sjuk tycker jag, han skriver väldigt klokt och vettigt, han både äger en massa faktakunskap och kan resonera kring den. Och så har han humor. (Han skulle bara veta att det sitter folk i Sverige, och kanske i många andra länder också som hänger vid allt som kommer från hans läppar. Eller fingertoppar.)

At PM løser problemet er bullshit, han har lagd seg et enormt problem helt alene.
Citera
2017-09-18, 01:29
Medlem
Citat:
Du förstår inte. Det hjälper inte om en ung människa så har levt i 10 olika länder, om det hela tiden har varit under utvalda och upphöjda förhållanden. T.ex. som diplomatbarn, och senare som utbytesstudent på universitet, eller praktikant på UD eller någon handelskammare i utlandet. ELLER som journalist, då man har med sig sin journaliststatus som en slags mental sköld som människor vanligen respekterar (dock inte blattegäng i Rinkeby, men dom är heller inte fullt ut att betrakta som människor). För deras erfarenheter har inte lärt dem något om sjuka eller onda människor, om rädsla eller otrygghet, om övergrepp, ensamhet, utsatthet eller ångest. Det finns människor som lyckas gå igenom ett helt normallångt liv utan att behöva bli av med sin barnsliga tillit.
Tro mig, jag förstår. Men det är okej att vi är oense eftersom ingen av oss VET hur det ligger till.
Citera
2017-09-18, 05:06
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Jag läste allt, och plockade ut det värsta. Jag kan hålla med om att 30 inte är helt mogen men jag är ändå övertygad om att KW vid 30 hade betydligt mer livserfarenhet än genomsnittet, på grund av hennes utbildning och yrke. Och därmed tror jag hon gjorde en bättre bedömning (det jag menar med riskanalys) av PM än gemene man hade gjort.
Dessutom har väldigt få människor erfarenhet av psykopater, och ännu färre kan läsa dem. Med andra ord så tror jag inte en mogen person hade tagit ett annat beslut i det läget.
Snarare har hon levt i en skyddad verkstad och rest på pappas pengar och skrivit naiva resereportage.
Citera
2017-09-18, 05:16
Medlem
Citat:
En tanke: VET vi ens att Deirdre var M:s älskarinna, eller kan det vara bara hennes egna önskedrömmar? Som hon ostraffat kan torgföra nu, när han sitter där han sitter och inte kan säga emot. Hon har ju liksom genom artiklarna över tid uppgraderat sig själv från medarbetare till väninna och slutligen älskarinna. Sanningen kanske var, att hon var en vinddriven existens som M gett en daglig sysselsättning i hans verkstad genom ett arbetsmarknadsprojekt eller något? Hon kanske var hans Maria Magdalena..?
Ja hon är lika trovärdig som Madsen. Men de delar säkert diverse perversa aktiviteter tillsammans.
Citera
2017-09-18, 05:22
Medlem
Citat:
Men hur ska du kunna bedöma om tysken är sjuk?
Citera
2017-09-18, 07:41
Medlem
Citat:
Du förstår inte. Det hjälper inte om en ung människa så har levt i 10 olika länder, om det hela tiden har varit under utvalda och upphöjda förhållanden. T.ex. som diplomatbarn, och senare som utbytesstudent på universitet, eller praktikant på UD eller någon handelskammare i utlandet. ELLER som journalist, då man har med sig sin journaliststatus som en slags mental sköld som människor vanligen respekterar (dock inte blattegäng i Rinkeby, men dom är heller inte fullt ut att betrakta som människor). För deras erfarenheter har inte lärt dem något om sjuka eller onda människor, om rädsla eller otrygghet, om övergrepp, ensamhet, utsatthet eller ångest. Det finns människor som lyckas gå igenom ett helt normallångt liv utan att behöva bli av med sin barnsliga tillit.

Merwinna, det verkar som att du är kär i PM, och har alla möjliga fantasier om KW, en person du inte vet något om. Härnäst var hon väl från yttre rymden. Och varför hänvisar du till "tysken" hela tiden, finns väl inget bevis alls för att någon slumpmässig tysk i ett forum inte bara hittar på, naivt att tro på en sådan källa.

Det ska bli ett nöje att se monstret Madsen åka in länge, överbevisad om sina lögner som inte går ihop.
Citera
2017-09-18, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Typiskt drag namn

Deidre betyder:
Melancholy. A variant of the older name Deirdre. In Keltiska legend Deirdre died of a broken heart.
Citera
2017-09-18, 09:10
Medlem
Lite läsning från i morse.
http://www.expressen.se/kvallsposten/madsens-liv-raketer-ubatar-och-kvinnor/
Citera
2017-09-18, 09:50
Medlem
Citat:
"Tysken" skriver ikväll, det är tänkvärt och klokt tycker jag, när han får frågan hur M kunde få för sig att stycka ett lik:

Wenn er den toten Körper, der mal KW war, nicht mehr als Mensch angesehen hat,
sondern als ein Problem das man lösen bzw loswerden mußte..

Stellt sich die Frage wie man sein muß um jemanden kleinzuschneiden, selbst wenn der Tod ist.
Pathologen haben damit weniger Probleme. Vieleicht können die die Frage eher beantworten.

"Då han såg på den döda kroppen, som en gång varit KW, inte som en människa utan som ett problem som man måste lösa t.ex. genom att göra sig av med den.

Angående frågan hur någon måste vara för att kunna kunna skära någon i bitar, när den är död. Tja, patologer har inte några problem med detta. Kanske kan de besvara frågan bättre."

Du får faan i lära dig bättre TYSKA!!! Du sitter o skickar en jäkla massa skit från tysken som du plockar ut lite här o där!!! HAN TYCKER MED ATT DETTA ÄR SOM EN SKRÄCKFILM O SKRIVER ATT BETEENEDET EFTER EN OLYCKA INTE STÄMMER ÖVERENS VAD EN TEKNIKER,/SEGLARE ETC. SKULLE GÖRA!!
Sluta upp med detta o ge tysken så dåligt rykte!! Mycket dåligt gjort!! Jag måste iväg nu o när jag kommer hem ska jag skriva till tysken, för engelska kan han väl?
Citera
2017-09-18, 09:53
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lite läsning från i morse.
http://www.expressen.se/kvallsposten/madsens-liv-raketer-ubatar-och-kvinnor/

Bra att du länkade till den. Jag tycker det var en mycket ruggig läsning.
Citera
2017-09-18, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Du får faan i lära dig bättre TYSKA!!! Du sitter o skickar en jäkla massa skit från tysken som du plockar ut lite här o där!!! HAN TYCKER MED ATT DETTA ÄR SOM EN SKRÄCKFILM O SKRIVER ATT BETEENDET EFTER EN OLYCKA INTE STÄMMER ÖVERENS VAD EN TEKNIKER,/SEGLARE ETC. SKULLE GÖRA!!
Sluta upp med detta o ge tysken så dåligt rykte!! Mycket dåligt gjort!! Jag måste iväg nu o när jag kommer hem ska jag skriva till tysken, för engelska kan han väl?

Inte? :-o

Och jag som trodde att Madsens beteende var precis i paritet med en vanlig teknikers/seglares beteende.

Bra att du påpekade detta dock så att det inte uppstår trådsanningar.. ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in