2017-09-15, 19:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK. Så dina kvinnliga seglarvänner har alltså kort kjol och till det knäskydd..? Hot!

Faktum är att i somras hade faktiskt en av mina "kvinnliga seglare" kjol, vid flera tillfällen. Har faktiskt inte riktigt tänkt på det förrän du säger det nu. Men så var det faktiskt.
Citera
2017-09-15, 19:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jodå, jag vet att det finns små segelbåtar också, där man inte behöver klättra något. Kjol är inte ett praktiskt plagg ändå - det blåser ofta till sjöss, det kommer in vatten... Hur fungerar en seglarkjol då menar du?

Nu har inte jag påstått att kjol funkar på något särskilt sätt, jag har bara påtalat det felaktiga påståendet att sådana inte finns i "seglarbutiker", vilket de så klart gör.

Men ändå, de fungerar likadant som shorts! Hur så, vart vill du komma?
Citera
2017-09-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ni tror alltså att det skulle vara något speciellt med Nautilus för att man har blåmärken efter ett besök?
Okunnigheten är total.

Detsamma gäller de flesta båtar, i motsvarande storlek. De flesta i mitt seglarteam kör med såväl knäskydd som benskydd, för att undvika blåmärken. Det är hårda prylar, skott och höga "trösklar" överallt på en båt.

Jaaaaaa....och hur kunde du nyss tycka att kjol från din"seglarbutik" var lämplig? Någonting i ditt väsen är mycket konstigt.....
Citera
2017-09-15, 19:55
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
För de som tror att "kjol" inte funkar i "verkstad".

https://www.blaklader.se/sv/produkter/kilt

För övrigt totalt irrelevant. KW var passagerare på en båt, en fritidsbåt, i form av en ubåt. Hon var inte där för att mecka med motorn eller vidta några andra kroppsarbeten. Hon var där för att utföra ett jobb som journalist, en intervju.

Vet vi det?
Eller var intervjuvn troligen redan avslutad iland? Turen kanske var en ren nöjestripp, bonus efter en trevlig intrevjuvstund där PM ville imponera lite? Var det en flirtig stämning mellan dem nu när intervjun och den arbetsrelaterade delen var avslutad?

Varför vinkade hennes vänner av henne om intervjuvn dessförinnan var rent arbetsrelaterad? Vad hade hennes vänner där att göra överhuvudtaget? En fotograf är rimligt - men varför hängde inte vederbörande då med ut på båtturen och fick riktigt bra bilder av Madsen in action ombord?

Det finns lite luckor i händelsekedjan här tycker jag. Återigen vad föranledde u-båtsturen på tu man hand?
Citera
2017-09-15, 19:59
Medlem
Citat:
Fast du kan inte tro på tyska tidningar. I dem är Victoria ständigt gravid också, Roger Moore är far till Madeleine och Elvis lever. Dessutom kan de ha gjort felöversättningar från danskan, för den där uppgiften har jag aldrig hört någonstans. Jag undrar om dom inte har rört ihop det med Deirdres uppgift att hon och M skulle ut och segla DAGEN EFTER?

Nej det var inte DEIDRE för hon skulle åka dagen efter alltså den 11 aug. Den här tjejen var den 8 augusti o jag har knappt läst tyska tidningar så då måste jag läst det i de danska tidningarna. Jag läser inte från danskan...jag översätter från tyska till svenska. Jag bryr mig inte om skvallertidningarna, för det är bara massor av lögner hela tiden
Citera
2017-09-15, 19:59
Medlem
Citat:
Man behöver ju inte vara into kinky sex heller, för att tycka att det är en exalterande situation. Även vanligt sex kan vara spännande med rätt person och under rätt omständigheter!

Nej, helt klart kan det säkert vara spännande med ett "standard-knull" på havets botten......Frågan är om det fanns i KW's bild av resan? Att PM skulle neka KW en "upplevelse", tror väl inte många på....
Citera
2017-09-15, 20:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Nu har inte jag påstått att kjol funkar på något särskilt sätt, jag har bara påtalat det felaktiga påståendet att sådana inte finns i "seglarbutiker", vilket de så klart gör.

Nja, kjolar glider upp, faktiskt till och med ut och in. Finns en berömd bild av Marilyn Monroe som var många killars våta dröm när kjolen blåstes upp underifrån. Den bilden hade aldrig hängt på pojkrumsväggarna om hon hade haft shorts på sig ....
Citera
2017-09-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
[/b]

Vet vi det?
Eller var intervjuvn troligen redan avslutad iland? Turen kanske var en ren nöjestripp, bonus efter en trevlig intrevjuvstund där PM ville imponera lite? Var det en flirtig stämning mellan dem nu när intervjun och den arbetsrelaterade delen var avslutad?

Varför vinkade hennes vänner av henne om intervjuvn dessförinnan var rent arbetsrelaterad? Vad hade hennes vänner där att göra överhuvudtaget? En fotograf är rimligt - men varför hängde inte vederbörande då med ut på båtturen och fick riktigt bra bilder av Madsen in action ombord?

Det finns lite luckor i händelsekedjan här tycker jag. Återigen vad föranledde u-båtsturen på tu man hand?

Exakt, få har ställt den frågan, och den blev ju uppenbart viktig med händelseförloppet på sjön. Det är någonting som inte stämmer, men vad? Kände de varandra sedan tidigare, kanske träffats på sexklubb? De bodde nära varandra, har jag för mig att jag läst, kan de ha gemensamma bekanta sedan tidigare, etc...
Citera
2017-09-15, 20:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det är en byxkjol alltså? Så att man inte kan se trosorna underifrån eller om den flyger upp? Ja, då är det ju en helt annan sak. Jag tror inte att K hade byxkjol.
Citera
2017-09-15, 20:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Exakt, få har ställt den frågan, och den blev ju uppenbart viktig med händelseförloppet på sjön. Det är någonting som inte stämmer, men vad? Kände de varandra sedan tidigare, kanske träffats på sexklubb? De bodde nära varandra, har jag för mig att jag läst, kan de ha gemensamma bekanta sedan tidigare, etc...

Jo, och de "professionella" meddelandena bevisar inget, dem kan de ha författat tillsammans ifall (i synnerhet hennes, han levde ju i öppet förhållande) partner skulle snoka i mobilen.

Det konstiga är att vi inte får veta något om vad hennes pojkvän har sagt. Hon måste ju ha sagt NÅGOT till honom och hur hon fick erbjudandet att åka med, när, varför o.s.v.. Eller om den ena övertalade den andra, och i så fall vem av dem. Sedan behöver inte det heller vara sanningen som sagt...
Citera
2017-09-15, 20:17
Medlem
Merwinnas avatar
En annan sak jag har tänkt på angående K: det anses mycket oetiskt för journalister att ljuga om att man är utsänd från en viss tidning, fast sanningen är att tidningen inte ens vet om det utan man bara har en förhoppning om att kunna sälja artikeln till dem i efterhand. Som det var i det här fallet, Wired hade ju aldrig hört talas om K sa de. Intervjupersonen tar ju av sin tid och har kanske även utlägg för att träffa journalisten, och sedan blir det kanske inget. Man lurar intervjupersonen att ställa upp genom att falskeligen utnyttja en känd tidnings renommé.
Citera
2017-09-15, 20:29
Medlem
Citat:
En annan sak jag har tänkt på angående K: det anses mycket oetiskt för journalister att ljuga om att man är utsänd från en viss tidning, fast sanningen är att tidningen inte ens vet om det utan man bara har en förhoppning om att kunna sälja artikeln till dem i efterhand. Som det var i det här fallet, Wired hade ju aldrig hört talas om K sa de. Intervjupersonen tar ju av sin tid och har kanske även utlägg för att träffa journalisten, och sedan blir det kanske inget. Man lurar intervjupersonen att ställa upp genom att falskeligen utnyttja en känd tidnings renommé.

Tycker du ska fundera en och två gånger över hur det kommer sig att du nagelfar mordoffret på ett väldigt suspekt vis? Vem har sagt att KW utgav sig för att vara UTSÄND av Wired och vem säger att PM öht brydde sig om det var "Ingenjören" eller Whyred som var potentiella köpare av artikeln? Du tror väl inte KW medvetet bluffade om sitt uppdrag bara för att få en ubåtstur? Det tror nämligen inte jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in