Citat:
Ursprungligen postat av
tasksaft
Jag läste allt, och plockade ut det värsta. Jag kan hålla med om att 30 inte är helt mogen men jag är ändå övertygad om att KW vid 30 hade betydligt mer livserfarenhet än genomsnittet. Och därmed tror jag hon gjorde en bättre bedömning (det jag menar med riskanalys) av PM än gemene man hade gjort.
Dessutom har väldigt få människor erfarenhet av psykopater, och ännu färre kan läsa dem. Med andra ord så tror jag inte en mogen person hade tagit ett annat beslut i det läget.
Du förstår inte. Det hjälper inte om en ung människa så har levt i 10 olika länder, om det hela tiden har varit under utvalda och upphöjda förhållanden. T.ex. som diplomatbarn, och senare som utbytesstudent på universitet, eller praktikant på UD eller någon handelskammare i utlandet. ELLER som journalist, då man har med sig sin journaliststatus som en slags mental sköld som människor vanligen respekterar (dock inte blattegäng i Rinkeby, men dom är heller inte fullt ut att betrakta som människor). För deras erfarenheter har inte lärt dem något om sjuka eller onda människor, om rädsla eller otrygghet, om övergrepp, ensamhet, utsatthet eller ångest. Det finns människor som lyckas gå igenom ett helt normallångt liv utan att behöva bli av med sin barnsliga tillit.