2017-09-18, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Antagligen hennes namn. Vet inte ens om det finns belägg för att hon skulle vara Drag Queen? Hittills har väl bara spekulerats i att hon är transsexuell?
Typiskt drag namn
Citera
2017-09-18, 00:33
Medlem
kraftfoders avatar
Kim var en ung tjej som ännu inte fått den vuxnes erfarenheter påstås det i tråden.

Kim var 30 år när hon tyvärr bragtes om livet, får mina internetsökningar fram. Jag kan inte anse att 30 år skulle vara särskilt ungt och oerfaret i sammanhanget, speciellt inte eftersom hon jobbat ett bra tag som journalist. Alla utvecklas ju olika, men det är osannolikt att Kim skulle varit en oerfaren och godtrogen tjej som lurats in i mördarens våld. Givetvis ska man inte skuldbelägga offret på något sätt. Mordet skedde plötsligt och oväntat, eventuell livserfarenhet hade nog inte hjälpt så mycket i den situationen. För övrigt var MGM fram till mordet om inte "samhällets stöttepelare" så i vart fall ingen man kunde förvänta sig bli mördare. Det är oerhört svårt att skydda sig från "blixt från klar himmel"!
Citera
2017-09-18, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Men herregud, sluta att skuldbelägga brottsoffret! Kan du inget annat, samma visa i alla trådar du medverkar!

Kim var en ung tjej, med de vanliga vardagliga erfarenheter av vanligt folk som brukligt är bland unga friska människor med normal uppväxt; man misstänker inte var o varannan människa som man träffar att de ska utgöra någon fara för en eller ska mörda en. Trots Kims inte helt vanliga uppdrag inom det vanliga yrket att vara journalist, så betyder inte det att hon hunnit skaffa sig en vuxen människas levnadsvisdom och erfarenheter. Jämför med Magda Gad, den unga reportern på Expressen som befinner sig mitt i krigszoner, man känner att hon skulle kunna dö vilken dag som helst som hon utsätter sig. Trots det är det ett val hon gjort, att utsätta sig. Jag tror verkligen inte Kim hade hunnit komma så långt i sin utveckling som journalsit och reporter att reflekterat över de faror hon skulle komma att utsätta sig för. Så ett möte med en amatör i ubåtsbyggarbranchen o raketnörd, vad fan skulle det ge henne för signaler menar du?!

Min uppfattning är att de flesta människor INTE kan känna av att befinn sig i fara under till synes normala omständigheter som detta tillfälle med Madsen då verkar ha varit. Särskilt INTE att känna av en psykopats dolda avsikter och agenda, eller en impulsiv narcissists oförutsägbara beteende.
Jag vill inte höra ett ord till vad Kim borde ha vetat, känt och gjort! Kim blev mördad och bär ingen som helst skuld till sin egen död!

[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]
En vuxen människas erfarenheter? Hon var 30. Och hennes erfarenheter när det handlar om riskfyllda situationer gick långt över vad en "normal" människa får uppleva under hela sitt liv. Hon gjorde garanterat en riskanalys i sitt huvud och kom fram till att PM var en barnlek för henne att hantera. Tyvärr så gick något snett, men det är givetvis inte KWs fel. Ingen kan hävda att hon tog någon osedvanligt stor risk i det här fallet.
Citera
2017-09-18, 00:41
Medlem
Citat:
Jojo, men jag hävdar fortfarande att hon var för ung för att tänka på dessa saker! Kan tänka mig att hon levt skyddat ja, och inte utsatts för särskilt mycket besvikelser i kärlek, eller gjort några större utsvävande sexuella erfarenheter ännu. " Borde ha vetat" , det kan man börja snacka om vid 35-40 års åldern o uppåt! Jag har uppfattat att Kim hade ett gott hjärta, mycket stark och frisk utstrålning vittnar om det, och månade om människor, då är det lätt att bortse ifrån eller inte uppfatta signaler som är destruktiva att de skulle vara det för en själv. Har själv sett andra gå på minor bara för att de är för "friska" så att säga.

"vi" som varit med en del , vi har antennerna framme o har lärt oss känna av folk o sålla agnarna från vetet sas. Jag tror INTE Kim hade hunnit skaffa sig dessa tentakler, Idi Amins son till trots och reportage från tortyrkammare osv. Kolla de unga tjejer som reser till Afrika o ut i världen för att engagera sig i välgörenhet o tredje världen grejer. De är ju hett villebråd för mindre nogräknade människor o råkar lätt illa ut enligt vad jag erfarit.
Och nu jämför du KW med unga tjejer som vill engagera sig i välgörenhet? Allt jag har läst om KW säger att hon inte var någon naiv, blåögd tjej. Tvärtom.
Citera
2017-09-18, 00:58
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Och nu jämför du KW med unga tjejer som vill engagera sig i välgörenhet? Allt jag har läst om KW säger att hon inte var någon naiv, blåögd tjej. Tvärtom.

Nej, det var inte min poäng. Läs vad jag skriver istället för att dra ut en mening ur sitt sammanhang o hacka på den.
Jag tror du överskattar journalistyrket o sk riskkalkyler. Tror inte det existerar sådana förutom när de kungliga ska på besök i utlandet, eller när krigskorrar ska ta sig in i belägrade ståder t ex. Jag tror du överskattar åldern 30 år som att vara vuxen. Jag är av helt motsatt åsikt, 30 år så är du fortfarande omogen, även om du varit ute i världen o sett dig om. Att hålla sig undan från en psykopat som Madsen kräver lång livserfarenhet och kontakt med desamma för att lärt sig känna av och uppfatta deras särskilda förmåga att manipulera och dra in människor i sitt nät utan att offret märker det eller anar oråd. Det är vad jag vill understryka är hela förklaringen här att det gick som det gick.
Citera
2017-09-18, 01:05
Medlem
Merwinnas avatar
"Tysken" skriver ikväll, det är tänkvärt och klokt tycker jag, när han får frågan hur M kunde få för sig att stycka ett lik:

Wenn er den toten Körper, der mal KW war, nicht mehr als Mensch angesehen hat,
sondern als ein Problem das man lösen bzw loswerden mußte..

Stellt sich die Frage wie man sein muß um jemanden kleinzuschneiden, selbst wenn der Tod ist.
Pathologen haben damit weniger Probleme. Vieleicht können die die Frage eher beantworten.

"Då han såg på den döda kroppen, som en gång varit KW, inte som en människa utan som ett problem som man måste lösa t.ex. genom att göra sig av med den.

Angående frågan hur någon måste vara för att kunna kunna skära någon i bitar, när den är död. Tja, patologer har inte några problem med detta. Kanske kan de besvara frågan bättre."
Citera
2017-09-18, 01:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jojo, men jag hävdar fortfarande att hon var för ung för att tänka på dessa saker! Kan tänka mig att hon levt skyddat ja, och inte utsatts för särskilt mycket besvikelser i kärlek, eller gjort några större utsvävande sexuella erfarenheter ännu. " Borde ha vetat" , det kan man börja snacka om vid 35-40 års åldern o uppåt! Jag har uppfattat att Kim hade ett gott hjärta, mycket stark och frisk utstrålning vittnar om det, och månade om människor, då är det lätt att bortse ifrån eller inte uppfatta signaler som är destruktiva att de skulle vara det för en själv. Har själv sett andra gå på minor bara för att de är för "friska" så att säga.

"vi" som varit med en del , vi har antennerna framme o har lärt oss känna av folk o sålla agnarna från vetet sas. Jag tror INTE Kim hade hunnit skaffa sig dessa tentakler, Idi Amins son till trots och reportage från tortyrkammare osv. Kolla de unga tjejer som reser till Afrika o ut i världen för att engagera sig i välgörenhet o tredje världen grejer. De är ju hett villebråd för mindre nogräknade människor o råkar lätt illa ut enligt vad jag erfarit.

Hon var naiv och bortskämd efter en omhuldad uppväxt, ja. Det är ju det jag har sagt hela tiden. Bara att få för sig att reta upp Idi Amins söner eller Kim Jong-Un t.ex. är barnsligt. Hon kan inte ha fattat vad det var för krafter hon var "up against" överhuvudtaget. Undrar förresten om hon var ensam med de människor som hon intervjuade om vampyrsexet, också? Redan där hade hon kunnat bli en festmåltid...
Citera
2017-09-18, 01:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Typiskt drag namn

En tanke: VET vi ens att Deirdre var M:s älskarinna, eller kan det vara bara hennes egna önskedrömmar? Som hon ostraffat kan torgföra nu, när han sitter där han sitter och inte kan säga emot. Hon har ju liksom genom artiklarna över tid uppgraderat sig själv från medarbetare till väninna och slutligen älskarinna. Sanningen kanske var, att hon var en vinddriven existens som M gett en daglig sysselsättning i hans verkstad genom ett arbetsmarknadsprojekt eller något? Hon kanske var hans Maria Magdalena..?
Citera
2017-09-18, 01:14
Medlem
Citat:
Nej, det var inte min poäng. Läs vad jag skriver istället för att dra ut en mening ur sitt sammanhang o hacka på den.
Jag tror du överskattar journalistyrket o sk riskkalkyler. Tror inte det existerar sådana förutom när de kungliga ska på besök i utlandet, eller när krigskorrar ska ta sig in i belägrade ståder t ex. Jag tror du överskattar åldern 30 år som att vara vuxen. Jag är av helt motsatt åsikt, 30 år så är du fortfarande omogen, även om du varit ute i världen o sett dig om. Att hålla sig undan från en psykopat som Madsen kräver lång livserfarenhet och kontakt med desamma för att lärt sig känna av och uppfatta deras särskilda förmåga att manipulera och dra in människor i sitt nät utan att offret märker det eller anar oråd. Det är vad jag vill understryka är hela förklaringen här att det gick som det gick.
Jag läste allt, och plockade ut det värsta. Jag kan hålla med om att 30 inte är helt mogen men jag är ändå övertygad om att KW vid 30 hade betydligt mer livserfarenhet än genomsnittet, på grund av hennes utbildning och yrke. Och därmed tror jag hon gjorde en bättre bedömning (det jag menar med riskanalys) av PM än gemene man hade gjort.
Dessutom har väldigt få människor erfarenhet av psykopater, och ännu färre kan läsa dem. Med andra ord så tror jag inte en mogen person hade tagit ett annat beslut i det läget.
Senast redigerad av tasksaft 2017-09-18 kl. 01:21.
Citera
2017-09-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon var naiv och bortskämd efter en omhuldad uppväxt, ja. Det är ju det jag har sagt hela tiden. Bara att få för sig att reta upp Idi Amins söner eller Kim Jong-Un t.ex. är barnsligt. Hon kan inte ha fattat vad det var för krafter hon var "up against" överhuvudtaget. Undrar förresten om hon var ensam med de människor som hon intervjuade om vampyrsexet, också? Redan där hade hon kunnat bli en festmåltid...

Det er vel du som er naiv som ser på PM som det perfekte mennesket.
Citera
2017-09-18, 01:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Jag läste allt, och plockade ut det värsta. Jag kan hålla med om att 30 inte är helt mogen men jag är ändå övertygad om att KW vid 30 hade betydligt mer livserfarenhet än genomsnittet. Och därmed tror jag hon gjorde en bättre bedömning (det jag menar med riskanalys) av PM än gemene man hade gjort.
Dessutom har väldigt få människor erfarenhet av psykopater, och ännu färre kan läsa dem. Med andra ord så tror jag inte en mogen person hade tagit ett annat beslut i det läget.

Du förstår inte. Det hjälper inte om en ung människa så har levt i 10 olika länder, om det hela tiden har varit under utvalda och upphöjda förhållanden. T.ex. som diplomatbarn, och senare som utbytesstudent på universitet, eller praktikant på UD eller någon handelskammare i utlandet. ELLER som journalist, då man har med sig sin journaliststatus som en slags mental sköld som människor vanligen respekterar (dock inte blattegäng i Rinkeby, men dom är heller inte fullt ut att betrakta som människor). För deras erfarenheter har inte lärt dem något om sjuka eller onda människor, om rädsla eller otrygghet, om övergrepp, ensamhet, utsatthet eller ångest. Det finns människor som lyckas gå igenom ett helt normallångt liv utan att behöva bli av med sin barnsliga tillit.
Citera
2017-09-18, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"Tysken" skriver ikväll, det är tänkvärt och klokt tycker jag, när han får frågan hur M kunde få för sig att stycka ett lik:

Wenn er den toten Körper, der mal KW war, nicht mehr als Mensch angesehen hat,
sondern als ein Problem das man lösen bzw loswerden mußte..

Stellt sich die Frage wie man sein muß um jemanden kleinzuschneiden, selbst wenn der Tod ist.
Pathologen haben damit weniger Probleme. Vieleicht können die die Frage eher beantworten.

"Då han såg på den döda kroppen, som en gång varit KW, inte som en människa utan som ett problem som man måste lösa t.ex. genom att göra sig av med den.

Angående frågan hur någon måste vara för att kunna kunna skära någon i bitar, när den är död. Tja, patologer har inte några problem med detta. Kanske kan de besvara frågan bättre."

Tyskeren er vel like sjuk i hodet som PM, ja de har vel til og med vært bestevenner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in