2017-09-17, 17:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja, och sen tog han av henne trosorna.

Han tyckte väl att han skulle ha något för att han gett henne flera timmar, som han egentligen inte hade, på falska premisser. (Nej, nu var jag elak.) Fast allvarligt då, män skiljer sig från kvinnor på den här punkten. Män kan få för sig att "straffknulla" kvinnor (nej jag tror inte på riktigt att M har gjort det, jag bara talar generellt nu), medan kvinnor inte skulle vilja ta i en man med tång som har gjort dem illa, som de tycker illa om, hatar, avskyr, föraktar o.s.v..

Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Du har aldrig tänkt att KW bara nämnde för PM att det skulle bli ett reportage i wired förhoppningsvis?
Du siktar ALLTID på att KW gjort det "felaktiga"....

I vilken polisutredning som helst så får den MEST troliga hypotesen störst resurser.
Att ge sidospår mest resurser skulle vara fel taktik.
Dessa sidospår som du hela tiden kommer med finns med i bakhuvudet på utredarna tills något verkligt bevis säger något annat.
Det MEST troliga är att PM mördat KW, därför lägger polisen STÖRST resurser på denna hypotes, för att kunna bevisa det i domstol.

Varför tror du annars att PM sitter anhållen för mord till skillnad för brott mot griftefriden?

Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Detta är bara ytterligare ett av alla otroliga sidospår.
Han sa när han blev räddad att han inte kollar upp journalister som vill intervjua honom.
Skulle PM då surat ihop och slagit till KW så hon dött, alternativt knuffat KW?
Helt osannolikt!

OM han ändå reagerade så, inte fan faller det någon skugga på KW.

Det behöver faktiskt inte vara ett sidospår. Vi lyssnar på GW igen, för han HAR trots allt ofta haft rätt:

http://www.expressen.se/kvallsposten/leif-gw-persson-sa-mordades-kim-wall/

Polisprofessorn Leif GW Persson har dock en teori om det troliga händelseförloppet.
– De har kommit ihop sig om något och sedan har han kanske klappat till henne. Sedan har hon börjat skrika och då har Madsen strypt henne.
– Det är det klassiska scenariot. Allt är gjort på ett par minuter, säger polisprofessorn.
Han är övertygad om att det misstänkta mordet är ett oplanerat våldsdåd. Och när det gäller de oplanerade våldsdåden har gärningsman och offer som regel alltid kommit ihop sig om något.

Tänk även på att ubåten var en extremt dåligt miljö för ett slagsmål, eftersom det fanns hårda vassa kanter, roterande maskindelar o.s.v..
Citera
2017-09-17, 17:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Detta håller jag med om. Skribenten gör stor sak av hur fel det är att ljuga om vilket/vems uppdrag man har. Varför alltså inte applicera samma resonemang på KW (att hon inte skulle ljuga om det, eftersom det skulle förstöra för henne själv om någon kollade upp det)? Är det då inte mer sannolikt att det är PM som minns fel/missuppfattade? Att "Wired" stämmer överens i utsagorna om vad KW sagt till vän samt vad PM sagt till polis, betyder ju inte att "jag är utsänd från Wired" stämmer. KW kan mycket väl, sanningsenligt, ha sagt till PM att hon vill sälja artikeln till Wired och PM kan, trots det, ha missuppfattat det hela, eller så minns han fel, vilket leder till att han sen säger att KW har sagt att hon "var utsänd". PM har ju själv sagt att han inte kollar upp journalister, alltså kanske han inte lade stor vikt vid KWs exakta ordval. Vad PM, eller kompisen, rapporterar att KW har berättat, säger ingenting om vad KW faktiskt har sagt. Dessutom har ju PM inte särskilt hög trovärdighet i det här fallet, med tanke på 1. hans position som misstänkt, och 2. att han ständigt ändrar sina historier.

Hon var ju en våghalsig typ. Hon kan ha chansat. Chansen ökade ju betydligt att hon skulle få träffa en känd och upptagen man, om hon påstod att hon var utsänd från en tidskrift som han helt säkert skulle vilja figurera i. Än om hon skulle ha sagt att hon inte hade något uppdrag, utan bara hoppades kunna sälja materialet i efterhand.
Citera
2017-09-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu säger jag det här för sista gången: M sa själv till polisen i Dragör att "hon sa att hon kom från Wired men jag kollade inte upp det".

PM sa även att han släppte av KW 22:30.
PM sa även att ubåten sjönk när han skulle testa något som kunde vara litt farlig, att en krånglande ventil var orsaken.
PM sa även att han dumpade hela kroppen av KW i ett stycke.

Dessa uttalanden är bevisade lögner, tror du allt annat PM sagt är absolut sant?
Senast redigerad av .CYG. 2017-09-17 kl. 18:05.
Citera
2017-09-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Madsen kommer förstå att det blir bättre för honom att stanna inne till slutet och åka därifrån i kista.Han kommer nog inte och klara sig där ute och desutom vill ju ingen ens ta i han med tång...
Jo Deidre vill
Citera
2017-09-17, 18:01
Medlem
Citat:
Det behöver faktiskt inte vara ett sidospår. Vi lyssnar på GW igen, för han HAR trots allt ofta haft rätt:

Källa på att GW har rätt i sina teorier oftare än någon annan duktig utredare?
Senast redigerad av .CYG. 2017-09-17 kl. 18:04.
Citera
2017-09-17, 18:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ja, detta kan mycket väl vara motivet man menar sig hittat, simple as that. Hårt straff att bli avrättad för att man slirat lite på sanningen.

Absolut, men folk har blivit ihjälslagna för mindre. Läste häromdagen om en man som dödade sin egen bror vid ett bråk om internet...

Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Har också tänkt mycket på frun. Hur mycket förstod hon om hur farlig PM är? Var hon rädd? Visade han de sidorna eller var han helt annorlunda hemma? Hade de ett öppet förhållande för att det var PM:s krav eller ville hon det själv?

Hon gör helt rätt i att ligga väldigt lågt och jag tror aldrig vi får svar på ovanstående frågor. Heller.

Nu tror jag inte M ÄR farlig då, jag tror detta var en engångsföreteelse helt oavsett vad det var som hände. Och DET har GW också sagt, han tycker att danska polisen överreagerar när de börjar leta efter all möjlig skit på M när detta troligen var det första och enda dåd han begått i sitt liv. (Enligt GW alltså, som tror att han ströp henne.)

Angående frun, så kan M inte ha haft mycket tid för henne heller. När han inte arbetar är han i Köpenhamns undre värld eller med någon älskarinna... Hade inte frun till och med varit tvungen att bo i en hangar tillsammans med katterna, för att M hade sagt upp lägenheten för att kunna lägga hyrespengarna på sina projekt? (Det har stått här i tråden men jag vet inte om det är sant.) En sådan sak skulle kunna få vem som helst att ta ut skilsmässa!
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-17 kl. 18:42.
Citera
2017-09-17, 18:11
Medlem
Citat:
Hon var ju en våghalsig typ. Hon kan ha chansat. Chansen ökade ju betydligt att hon skulle få träffa en känd och upptagen man, om hon påstod att hon var utsänd från en tidskrift som han helt säkert skulle vilja figurera i. Än om hon skulle ha sagt att hon inte hade något uppdrag, utan bara hoppades kunna sälja materialet i efterhand.

PW lät kreti och pleti besöka han ubåt samt lät alla som önskade skriva reportage. Han var oerhörd mediakåt helt enkelt. Han har ju själv sagt jag kollar aldrig upp journalister.

Kim jobbar som freelance vilket gör att hon står för alla kostnader för att producera ett reportage som hon sedan försöker sälja. Lyckas hon får hon tillbaka kostnaderna + lite förtjänst (lön) samt PR.

Ingen freelance vet på förhand vem som köper reportaget. Samtidigt har hon ett antal magazine som kan vara tänkbara.

Business as usual.
Citera
2017-09-17, 18:13
Medlem
Citat:

Men det är så orimligt. Att hon varit på farliga platser och skrivit reportage om ovanliga företeelser betyder inte att hon är våghalsig med sitt professionella anseende. Dessutom förutsätter det här resonemanget som du presenterar att hon över huvud taget skulle vara intresserad av en inte särskilt attraktiv gubbe för att han är en "kändis", när de allra flesta kvinnor INTE är intresserade av kändisar, framförallt inte när de redan har en stadig partner. Bortsett från typ ouppnåeliga "riktiga" kändisar som varit internationella sexsymboler, som Brad Pitt eller fan vet jag, Johnny Depp. Det är bara SÅ orimligt. Ser du inte det? Är du och de flesta av dina väninnor och familjemedlemmar intresserade av kändisar och "kändisar"? Antagligen är majoriteten inte det, eftersom majoriteten av kvinnor överlag INTE är det.
Citera
2017-09-17, 18:21
Medlem
Citat:

Polisprofessorn Leif GW Persson har dock en teori om det troliga händelseförloppet.
– De har kommit ihop sig om något och sedan har han kanske klappat till henne. Sedan har hon börjat skrika och då har Madsen strypt henne.
– Det är det klassiska scenariot. Allt är gjort på ett par minuter, säger polisprofessorn.
Han är övertygad om att det misstänkta mordet är ett oplanerat våldsdåd. Och när det gäller de oplanerade våldsdåden har gärningsman och offer som regel alltid kommit ihop sig om något.

Jag tror också på GW's teori om att ett gräl uppstått eller att PM blivit otroligt provocerad av något KW sagt/gjort, och att PM inte kunde kontrollera sin ilska och hade ihjäl henne. I min värld är det både mer rimligt och sannolikt än att det skulle vara ett planerat mord på en person han enbart haft kort, professionell kontakt med. Även om han har ett avvikande sexliv. MEN. Här kommer det igen. Det är SÅ orimligt att det skulle vara på grund av att hon har ljugit. 1. Det kräver att hon ska ha ljugit om Wired (vad jag, vilket du vet, inte tror) och 2. det kräver att PM ska ha blivit så ilsk på grund av nedgraderringen av det han investerat sin tid i från en garanterad publikation till en möjlig publikation. Vilket jag inte tror är särskilt sannolikt då det inte kränker hans ego tillräckligt. Det är ju inte så att uteslutande superreportrar från världens största mediakanaler har fått stiga ombord på hans ubåt, utan som någon annan i tråden skrev har kreti och pleti varit inbjudna.
Citera
2017-09-17, 18:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Sånt brukar man ju se! Martin Trenneborg (bunkerläkaren) ser trevlig ut och därmed oskyldig... hoppas han släpps tidigare🤔🤔

Tycker du? Jag tycker att T. ser konstig ut i allmänhet och aspig i synnerhet. DÄR ringde verkligen varningsklockorna, jag skulle inte ha tagit emot någon mat eller dryck ur hans hand ensam med honom på det där sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är nog bara du och ett fåtal andra som utifrån den fakta som är offentlig inte kan dra slutsatser om vad som troligen har hänt. Oftast använder man sig ju av statistik när man gör sina bedömningar och det är helt enkelt oerhört ovanligt att folk/kvinnor blir styckmördade pga att något så banalt som att KW skulle "ljugit om att hon var anställd av Wired" retat upp en man. Han ska inte ha gett sig på folk fysiskt för såna detaljer förr, så det är helt enkelt väldigt otroligt att det skulle vara ett motiv. Däremot kryllar världshistorien av sexualbrott mot yngre kvinnor, så ja...mot bakgrund av PM:s sexintressen. erfarenheter av sex i ubåten och personlighet kan man visst se vad som är troligt och inte i det här fallet. Hade han varit verkligt psykotisk däremot, ja, då hade motivet kunnat vara vad fan som helst baserat på röster i huvudet osv.

Han är varken dömd för vålds- eller sexbrott innan, så båda är lika sannolikt/osannolikt utifrån det. Angående S/M och sådant så tycker jag personligen att det är jätteknasigt att blanda ihop sex och våld, jag förstår inte ens varför man vill det, men det finns trots allt massor av människor som sysslar med sådant utan att någonsin döda någon. Och återigen: OM M hade velat förverkliga någon sådan mörk fantasi, så hade han lurat med sig en kvinna på ett sådant sätt att ingen visste att dom två var tillsammans. Inte på det här sättet, när han var den förste att bli misstänkt. Nä, vad som än hände måste det ha varit en stundens ingivelse.
Citera
2017-09-17, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Verkar märkligt detta.
Advokater skall verka så att rättvisa skipa, men av artikeln att döma verka resonemanget gå så att man inte ska ge polisen onödig hjälp i utredningen?
Finna inga så "O-rättskaffens" människor som advokater. -"Det finns inget så prestigefyllt som när man lyckas få en skyldig frikänd".. Ett citat från en advokat jag ej minns namnet på men det säger lite om kårens rättskänsla....

Du förstår helt enkelt inte vad en advokat har för uppgift du.
Citera
2017-09-17, 18:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ser den här mannen ut som en ruskig sexualsadistisk seriemördare, verksam under åtskilliga år?
Här tillsammans med sin dotter när hon skulle giftas bort.

https://media.bizarrepedia.com/images/BTK-Dennis-Rader-killer-6.jpg

Mannen heter Dennis Rader, också känd som "The BTK Killer".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dennis_Rader

Hängde ett av sina offer, en flicka på 11 år, precis som litauern gjorde med Lisa Holm.

Svårt det där onekligen med att avgöra via utseendet om folk är i stånd att mörda eller ej.
Tror jag bestämt.

Fast det där är ju bara en stillbild. Jag menar mera vad M pratar om, hur han pratar. Det där entusiastiska, positiva, livsbejakande.
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-17 kl. 18:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in