Citat:
Jag tror inte hon var död redan vid 21. Gällande förhörsteknik så är det mer av en självklarhet att man ger en del information som den misstänkte bygger upp sin version på, denna historia ser förhörsledarna till att få ett antal gånger på band eller pränt. I Danmark får de förhörda skriva under sitt förhör med underskrift så dom inte kan dra valsen att dom inte sett eller läst eller blivit lurade under polisförhöret. I Sverige finns inte namnunderskriften från de förhörda istället ser man bara "uppläst och godkänt" under förhören. Sen när PMs historia är väldokumenterad kommer godbitarna som förhörsledarna har i rockärmen. Kanske ett samtal, vad vet jag
I det andra forumet berättar danskarna att stället han påstår sig släppt av KW inledningsvis är adsolut inget ställe som en kvinna skall gå ensam på. Han har alltså haft en plan med vald ilandstigningsplats, osäkert område och att något kan ha hänt henne där.
Varför han valt tiden 22.30 måste också ha någon innebörd, vad däremot vet jag inte men givetvis är inte klockslaget valt av en slump. Något finns som i händelseförloppet som gör att han valt tidpunkten, vad vet inte jag men förhoppningsvis Jens Möller.
I det andra forumet berättar danskarna att stället han påstår sig släppt av KW inledningsvis är adsolut inget ställe som en kvinna skall gå ensam på. Han har alltså haft en plan med vald ilandstigningsplats, osäkert område och att något kan ha hänt henne där.
Varför han valt tiden 22.30 måste också ha någon innebörd, vad däremot vet jag inte men givetvis är inte klockslaget valt av en slump. Något finns som i händelseförloppet som gör att han valt tidpunkten, vad vet inte jag men förhoppningsvis Jens Möller.
Kanske valde han 22:30, för att det inte skulle vara alltför mycket senare än han utlovat att vara tillbaka med KW? Samtidigt en tid då det är absolut mörkt, mindre risk för att personer rör sig i området och kan motbevisa det han sagt, och en tid då KW hypotetiskt skulle kunna ha blivit överfallen?
Intressant med någon form av nödmeddelande från KW. Trist dock om polisen velat behålla det i rockärmen, och infon nu - tack vara FBs detektiver - är tillgänglig för försvaret.