Citat:
Ursprungligen postat av
Liberty75
Har också tänkt mycket på frun. Hur mycket förstod hon om hur farlig PM är? Var hon rädd? Visade han de sidorna eller var han helt annorlunda hemma? Hade de ett öppet förhållande för att det var PM:s krav eller ville hon det själv?
Hon gör helt rätt i att ligga väldigt lågt och jag tror aldrig vi får svar på ovanstående frågor. Heller.
Eftersom det är hon som har klagat över antalet älskarinnor vore det logiskt att det också var hon som gick med på PM:s krav – och inte tvärtom (jag har dessutom svårt att se framför mig att PM skulle gå med på några som helst ”krav” av någon.. ;-)
Hon kanske tänkte som så att de båda två kunde ha någon/några one night stands utan att det skulle leda till en skilsmässa? Hon tänkte inte på den här ständiga strömmen över strånande kvinnor som ville älska med hennes man på havets botten.. ;-)
Det kanske också var så att med henne var Madsen ”lagom farlig”. De kanske lekte rollspel och de kanske båda två övade våld under kontrollerade former?
Det är också en helt annan sak att fantisera ihop olika scenarier och mha dem hetsa upp varandra – istället för att förverkliga dessa drömmar.
Helt klart är att hon var medveten om hans temperamentsutbrott och att han försökte jobba på saken. Ibland lyckades han någorlunda. Det var utveckling på g..
Könsrollsmässigt är det typiskt att en man ska räddas av en (yngre) kvinna och att en kvinna accepterar sin roll som livräddare åt en svåranpassningsbar lättantändlig man. Kanske för att hon då känner sig viktigt för honom? Kanske för att hon inte uppskattar sig själv tillräckligt för att våga kräva något bättre?