2017-09-02, 01:54
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Där sa du något som jag faktiskt inte tror att någon har tänkt på. Vet vi vem som försökte förföra vem? Det kanske var HON som gav sig på honom, och han som knuffade bort henne för att freda sig? Och så föll hon olyckligt och bröt nacken eller slog i huvudet? Eller hamnade i remdriften?

Kanske därför hon klädde sej lite förföriskt inför ubåtsfärden? Med kjol och så. En rubust overall hade ju annars varigt mer lämplig tycker man men inte lika sexig.

Kvinnor kan väl vara nog så aggressiva när dom vill ha sin vilja fram men tvivlar på att hon hav sej på honom. Så attraktiv tycker jag inte han framstår som men man vet aldrig.

Varför är du så besatt av den där remmen föresten? Du tjatar om remdrift hit och remdrift dit hela tiden. Känner du något speciellt för just remmar?
Citera
2017-09-02, 01:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Fast PM borde väl fatta att hon inte hade kunnat öppna luckan pga. tryckskillnaden redan vid kanske en halvmeter under vatten? Sen så borde ju luckan stängas igen av vattnet om hon mot all förmodan skulle kunna öppna den under vattnet med mindre hon låste fast luckan i nått fast ställning eller höll luckan fast medan hon fick fler hinkar vatten på sig per sekund helt till ubåten var full nog till att sjunka?

Och om Kim fått panik, hade då inte det rationella från PMs sida varit att helt enkelt prova att stoppa nedstigningen i stället för att springa upp i stegen och slå till Kim? Tycker du detta låter rimligt?

Dina två andra hypoteser låter mycket mer sannolika.

Kan ju ha varit ett ögonblicks verk. Hon kan ha kastat sig över spakarna och börjat slita i dom också. En hysterisk kvinna är inte att leka med, och hysteriska människor får superkrafter.
Citera
2017-09-02, 02:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Kanske därför hon klädde sej lite förföriskt inför ubåtsfärden? Med kjol och så. En rubust overall hade ju annars varigt mer lämplig tycker man men inte lika sexig.

Kvinnor kan väl vara nog så aggressiva när dom vill ha sin vilja fram men tvivlar på att hon hav sej på honom. Så attraktiv tycker jag inte han framstår som men man vet aldrig.

Varför är du så besatt av den där remmen föresten? Du tjatar om remdrift hit och remdrift dit hela tiden. Känner du något speciellt för just remmar?

Nä, men efter att jag SÅG den roterande remmen på en film från Nautilus (efter renoveringen), och utan någon skyddskåpa över, så är det en möjlighet.
Citera
2017-09-02, 02:07
Medlem
Citat:
Kan ju ha varit ett ögonblicks verk. Hon kan ha kastat sig över spakarna och börjat slita i dom också. En hysterisk kvinna är inte att leka med, och hysteriska människor får superkrafter.

Jo, uteslöt inte att Kim kan ha fått panik av någon anledning; vatten, klaustrofobi, PMs närmande osv... även om jag anser att det är relativt låg sannolikhet för att det var huvudorsaken till att situationen gick ur kontroll.

Argumenterade bara för att det där med att PM slog till KW för att hon prövade öppna luckan under vatten nog var extremt långsökt.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-02 kl. 02:12.
Citera
2017-09-02, 02:13
Bannlyst
Citat:
Där sa du något som jag faktiskt inte tror att någon har tänkt på. Vet vi vem som försökte förföra vem? Det kanske var HON som gav sig på honom, och han som knuffade bort henne för att freda sig? Och så föll hon olyckligt och bröt nacken eller slog i huvudet? Eller hamnade i remdriften?
Intervjudelen på land var väl planerad men inte resan med båten, kanske blev hon lite flörtig och kanske blev sugen på att skoja till det i en ubåt, vem vet. Kanske ett blowjob inte var så fel gissat, pinsamt kanske hon fastna med sina kläder i remmen på maskinen och ramla och slog i huvudet i toadörren i stål. Att han dumpar hela kroppen är väl för att det inte går att spola rent magsäcken för han fick kanske panik att ingen skulle tro han, utan skulle fälla han för sexmord eller nått.
Citera
2017-09-02, 02:17
Medlem
Citat:
Nej. Det skulle inte falla mig in. Men DU ska komma ihåg, att i Sverige i alla fall behandlar vi människor som om de vore oskyldiga tills de är dömda.

Ja, det kan ju liksom ha varit vemsomhelst i u-båten som dödat, styckat upp henne och sedan ljugit om att han släppt av henne...
Citera
2017-09-02, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Intervjudelen på land var väl planerad men inte resan med båten, kanske blev hon lite flörtig och kanske blev sugen på att skoja till det i en ubåt, vem vet. Kanske ett blowjob inte var så fel gissat, pinsamt kanske hon fastna med sina kläder i remmen på maskinen och ramla och slog i huvudet i toadörren i stål. Att han dumpar hela kroppen är väl för att det inte går att spola rent magsäcken för han fick kanske panik att ingen skulle tro han, utan skulle fälla han för sexmord eller nått.

Jag har en egen teori om att det var Kim själv som styckat sig till kalops för att falskanmäla PM.

Alternativt att Madsen är en knäppis som vill gå till historien som något kosta vad det kosta vill.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-09-02 kl. 03:12.
Citera
2017-09-02, 02:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja, det kan ju liksom ha varit vemsomhelst i u-båten som dödat, styckat upp henne och sedan ljugit om att han släppt av henne...

Att M har styckat henne är nog ställt utom rimligt tvivel, men han behöver inte ha dödat henne för det. Jag förstår inte varför vi inte får veta, vilken olycka det var som han påstår har inträffat. Det ändrar ju inget inför rättegången att vi får veta det, eftersom det som sagt bara var dom två ombord.
Citera
2017-09-02, 02:24
Medlem
Citat:
Att M har styckat henne är nog ställt utom rimligt tvivel, men han behöver inte ha dödat henne för det. Jag förstår inte varför vi inte får veta, vilken olycka det var som han påstår har inträffat. Det ändrar ju inget inför rättegången att vi får veta det, eftersom det som sagt bara var dom två ombord.

Peter skulle ju kunna berätta det... om det nu hänt det vill säga...
Citera
2017-09-02, 02:28
Medlem
Citat:

Sannolikt eftersom Kim sannolikt vare sig dog eller blev livshotande skadad av en olycka, utan att det var PM som mördade henne. Då tjänar inte PM på att säga något mer nu, utan han sitter och väntar och hoppas på att åklagare/polis ska ge mer information, så han kan anpassa sig lögn till det nya läget i saken. Inget nytt läge => Ingen ny PM-lögn.
Citera
2017-09-02, 02:31
Medlem
Citat:

Madsen forklarte at han satte av Wall på et sted, mannen bare juger
Citera
2017-09-02, 02:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Madsen forklarte at han satte av Wall på et sted, mannen bare juger

Jo, först tog han den chansningen, för att han och Nautilus skulle slippa förknippas med hennes död överhuvudtaget. Det var inte så konstigt. Han hade en raketuppskjutning bara någon dag senare att tänka på också. Men sedan när han överbevisats om att K inte gått i land på den där Refs-öen, så sa han sanningen. Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in