Citat:
Ja, närmare sanningen kommer vi inte utan mer information. Så är det.
(Vad jag menade var inte att kvinnorna söker våld, de söker sig däremot till den typen av människor. Och det är inte mördargroupies. De flesta kvinnor - för att inte säga alla skulle jag tro - jag träffat som sökt sig till/hamnat i sådana relationer är inte mördargroupies. De har däremot en övertro/överdriven förhoppning avseende sin egen förmåga och möjlighet att ändra på andra människor, ett visst mått av "ta-hand-om-honom"-syndrom samt en anstrykning av självdestruktivt beteende och ibland bristande omdöme. Och det här är INTE ovanligt.
Jag har inte sagt att man behöver vara totalt vansinnig för att stycka en kropp. Men löper man så långt för att dölja ett brott (eller för den delen ett banalt problem) då har man så mycket problem med omdöme, mental status, beteenden m.m. att man inte ska vara ute i samhället förrän man, bortom rimligt tvivel, har visat på att man inte kommer att trilla in i samma beteende igen.
(Vad jag menade var inte att kvinnorna söker våld, de söker sig däremot till den typen av människor. Och det är inte mördargroupies. De flesta kvinnor - för att inte säga alla skulle jag tro - jag träffat som sökt sig till/hamnat i sådana relationer är inte mördargroupies. De har däremot en övertro/överdriven förhoppning avseende sin egen förmåga och möjlighet att ändra på andra människor, ett visst mått av "ta-hand-om-honom"-syndrom samt en anstrykning av självdestruktivt beteende och ibland bristande omdöme. Och det här är INTE ovanligt.
Jag har inte sagt att man behöver vara totalt vansinnig för att stycka en kropp. Men löper man så långt för att dölja ett brott (eller för den delen ett banalt problem) då har man så mycket problem med omdöme, mental status, beteenden m.m. att man inte ska vara ute i samhället förrän man, bortom rimligt tvivel, har visat på att man inte kommer att trilla in i samma beteende igen.
Jag tror vi ska hålla isär dom som söker sig till dömda intagna män, och dom som råkar ut för våld utan att för den delen söka sig till dömda våldsbrottslingar. Det är alltså för mycket män som brukar våld. Så det är vad man ska hålla isär. Sen så är det säkert så att dom som söker sig till dömda intagna ömmar för dom eller dras dit av någon märklig anledning. Det finns alltså skillnader.
I Sverige har vi stoppat besök och kontakt för den intagne som dödat en partner eller fd partner.
Ett exempel på ömmande och stöttande av en kvinnlig mörderska är Schurrer, som hade en stor grupp som sökte hennes kontakt.
När det gäller Madsen har han inget i straffregistret vad jag känner till. Uppgifterna finns att han kan bli arg och slänga verktyg omkring sig, men andra uppgifter som talar om motsatsen.
Det som sker i morgon är att åklagaren begär honom fortsatt häktad och nu för mord, och att han sinnesundersöks vilket tar några månader. Hans advokat kommer däremot begära att han släpps.