Citat:
Ursprungligen postat av
jori9900
Du missförstår.. hon följde med ensam.. varför skulle dom åka ensamma? Vad var syftet med det? Man behöver inte vara ensam med någon för att interjuva dom. Det var väl inget hemligt dom skulle prata om.. eller det kanske det var? Jobb och jobb.. det va ju mer en utflykt med en ubåt.. intejuvn kunde dom ju gjort efteråt på fast mark
Och varför hade hon inte en fotograf med sej? Brukar inte journalister ta med fotografer på sinna jobb? Eller fottade hon själv?
Nu är jag ju inte frilansjournalist, men jag förmodar att man i bästa fall endast kan få en del av arvodet för en artikel i förskott, och att det mesta betalas enligt sedvanliga betalningsvillkor. Det innebär ju då med automatik också att man själv måste budgetera för eventuella omkostnader under arbetet med artikeln. Detta, tillsammans med det faktum att många idag har tillgång till hyfsade kameror som åtminstone är tillräckliga för någon liten bild som duger för artikeln. Är bilderna 50% av jobbet antar jag att man tar in en fotograf, men då naturligtvis får dela på kakan.
Skulle dock tro att dom flesta försöker hålla bort den kostnaden om dom kan. Det skulle jag iaf.
Om jag varit KW hade jag nog helt ärligt gjort samma sak. Jag tror inte jag hade förväntat mig att ubåtsuppfinnaren som är rikskänd i Danmark skall vara en psykopatmördare.