2017-09-01, 21:02
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag säger det, man måste nästan vara en raketforskare!

Det var väl på 60-talet raketforskning var något att skryta med..numera kan man ju dom flesta parametrarna och det man behöver mest är en stor budget...
Citera
2017-09-01, 21:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Dom borde bärga och undersöka dem med. Kanske bär spår av andra brott.

Polisen har varit ner i Freya med dykare redan. Kraka står på ett museum, så den är nog undersökt så det räcker.
Citera
2017-09-01, 21:10
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men nu som vuxen verkar han ha vänt sig mot det fadern var, kanske ur ett dåligt samvete om han valt fadern för rent materiella syften att han fick syssla med sina raketbränslen? Han verkar inte kvinnofientlig eller chauvinistisk (en såkallad womanizer, som PM inte framstår som, har ofta en nedlåtande sida).
Det jag funderat lite är om kanske ställt en fråga på premiss att han skulle ha valt att bo hos fadern för att han tyckte illa om modern (fast det var för att han helt enkelt fick göra vad han ville hos fadern) och han blev förbannad?

Ursäkta sent svar, som jag skrev barn är egoister de väljer det bästa hos sina föräldrar när de separerar om de kan.

PM hade ju blivit ''hjärntvättad'' av pappan i tidig ålder han blev matad av pappans intressen vilket givetvis påverkade PM, ( barn/yngre kan man styra), sen fortsatte PM i pappans spår.
Citera
2017-09-01, 21:11
Medlem
Planerat? Det tror jag. Punkterat för att få ut gaser ur kroppen, redskap för att stycka kroppen, vikter för att sänka den. Det kräver förberedelser och även att han har "läst på". Mår illa när jag tänker på det.
Citera
2017-09-01, 21:11
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Avsågat vindkraftverk.
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det står att ubåtsskrovet är tillverkat av en avsågad vindkraftverks -mast. Med 2m diameter.
I övrigt låter han ju inte så värst knäpp.

Citat:
Ursprungligen postat av pita55
80231
Jag kunde sätta på översättning..ska kopiera en sak
Ubåtens skrov är byggt av sågade kvarnen mast med en diameter på två meter, "för vindkraftverk är vi bra på att göra i Danmark ', som Peter Madsen förklarar.
resten vet du själv
Jag tänkte att den översättningen inte kunde stämma, men så är det så klart. Det står ju till och med i texten som pita55 påpekar. Tack för hjälp.
Citera
2017-09-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här finns lite videos på Kim Wall, filmat när hon varit ute och arbetat. Ni kan också höra hennes röst:

Hon verkar ha varit en glad tjej. Verkar så glad på filmerna.

Ja, hon såg verkligen glad ut o med stor livsglädje ser det ut som. Vilken tragedi detta är
Citera
2017-09-01, 21:14
Medlem
Att PM sitter inlåst i ett litet bajshål lär inte vara några bekymmer för honom då han är van att vara instängd i en ubåt till och från. Han känner sig hemma. Hoppas de kan finna det som behövs så han kan avsluta sitt liv inne i en betonghydda. Att han är skyldig råder för mig inget tvivel på. En liten fis som avgjort en annnans persons öde. Hang him!
Citera
2017-09-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja, hon såg verkligen glad ut o med stor livsglädje ser det ut som. Vilken tragedi detta är

Svårt och se att den glada tjejen ska reta upp honom så pass mycket så att han går till vansinnesattack. Just nu ligger våldtäktsspåret närmast.
Citera
2017-09-01, 21:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ursäkta sent svar, som jag skrev barn är egoister de väljer det bästa hos sina föräldrar när de separerar om de kan.

PM hade ju blivit ''hjärntvättad'' av pappan i tidig ålder han blev matad av pappans intressen vilket givetvis påverkade PM, ( barn/yngre kan man styra), sen fortsatte PM i pappans spår.

Ja jo, barn är "lättköpta" av sina föräldrar speciellt. Det jag var tveksam till var ifall PMs relation till sin mor var så komplex att något skulle stört så ofantligt ifall KW råkat använda ett uttryckssätt som PM associerar till modern. Men han verkar ändå, åtminstone utåt, ha en positiv inställning till modern, jag tänkte då ifall hon ställt frågor som insinuerat det motsatta? Att faderns "materiella snällhet" ställts som motsats till modern som då skulle uppfattats som elak, fast så inte var fallet?
Citera
2017-09-01, 21:23
Medlem
trngws avatar
Alltså, dessa galenpannor som envisas med sina idéer om att PM och KW var i maskopi och att PM hjälpt henne att försvinna, och envist kommer med diverse lösryckta kommentarer om att än det ena än det andra skulle kunna vara möjligt. Ni fallerar dock konstant i att förklara varför PM skulle offra sitt rykte och sitt liv, för att på ett så absurt sätt få det att framstå som KW avlidit när hon inte har det. Innan ni har en bra förklaring på det, så bör ni kanske fundera lite till innan ni kommer med mer lösryckt långsökt hittepå.
Citera
2017-09-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Vilket sammanträffande, glömde dom låsa efter sig.
Wall/PM skulle behöva en tidsmaskin för att nyttja det tillfället då kroppen hittades innan förra veckans tisdag då problemen började, vilket jag får till den 22. Bålen hittades den 21. Sedan gäller det förstås att komma in på själva CKS personalutrymmen och veta att en dörr råkar vara olåst. Men låt inte logik och förnuft förhindra, vet ja!
Citera
2017-09-01, 21:27
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Alltså, dessa galenpannor som envisas med sina idéer om att PM och KW var i maskopi och att PM hjälpt henne att försvinna, och envist kommer med diverse lösryckta kommentarer om att än det ena än det andra skulle kunna vara möjligt. Ni fallerar dock konstant i att förklara varför PM skulle offra sitt rykte och sitt liv, för att på ett så absurt sätt få det att framstå som KW avlidit när hon inte har det. Innan ni har en bra förklaring på det, så bör ni kanske fundera lite till innan ni kommer med mer lösryckt långsökt hittepå.

Ja, är man så insnöad att man tror det är man nog inte den vassaste kniven i lådan precis..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in