Citat:
Han verkar stensäker på att huvudet som bevisar mord aldrig kommer dyka upp. Vad har han gjort med det?
Det stora handelsfartyget i strömfåran, undrar jag över lite. Madsen stod på däck/i tornet alltså ytläge, så han måste sett och hört fartyget ganska länge innan han lät den komma så nära som ca 30 meter. Väntade han in det för att dumpa huvudet i rätt tid? Att det var riskabelt har Madsen inga problem med, han är ytterst riskbenägen.
Då kan jag förstå att han blev "lättad" över att torson hittades. Annars hade han inte fått samma förnöjelse eller uppnått det han eftersträvade. Att förlöjliga rättssamhället och hamna på förstasidorna i media över delar av världen. Timingen hade kunnat varit perfekt om pressen var sysselsatt med detta just när Bengtsson skulle skicka upp sin raket.
Nu blev den raketuppskjutningen förflyttad till 9 september enligt hemsidan
https://copenhagensuborbitals.com/nexo/
Allt bygger på att han ville hämnas på Bengtsson, som tidigare vid deras splittring vann allt i domstolen. Företaget och alla materiella tillgångar inkl Freja som Madsen som hämnd sänkte. Kan ha helt fel, förstås.
Det stora handelsfartyget i strömfåran, undrar jag över lite. Madsen stod på däck/i tornet alltså ytläge, så han måste sett och hört fartyget ganska länge innan han lät den komma så nära som ca 30 meter. Väntade han in det för att dumpa huvudet i rätt tid? Att det var riskabelt har Madsen inga problem med, han är ytterst riskbenägen.
Då kan jag förstå att han blev "lättad" över att torson hittades. Annars hade han inte fått samma förnöjelse eller uppnått det han eftersträvade. Att förlöjliga rättssamhället och hamna på förstasidorna i media över delar av världen. Timingen hade kunnat varit perfekt om pressen var sysselsatt med detta just när Bengtsson skulle skicka upp sin raket.
Nu blev den raketuppskjutningen förflyttad till 9 september enligt hemsidan
https://copenhagensuborbitals.com/nexo/
Allt bygger på att han ville hämnas på Bengtsson, som tidigare vid deras splittring vann allt i domstolen. Företaget och alla materiella tillgångar inkl Freja som Madsen som hämnd sänkte. Kan ha helt fel, förstås.
Vid incidenten med fraktfartyget var PM helt säkert fullt upptagen med styckning, säkerligen inte så lite stressad. Han hör förmodligen alla fartyg väldigt tydligt nere i ubåten, långt innan de är i närheten, och det kan vara svårt att höra hur nära de är. Så han måste upp och kolla läget med jämna mellanrum. Fullt upptagen med styckningen blev det kanske lite för långa mellanrum så när han tittade upp var fartyget väl nära. Ett högst sannolikt skeende IMO, givet de omständigheter vi känner till.
Leif GW, tror att PM ströp KW. Så kan det ju vara. Mot bakgrund av att han styckat henne, kan det ju mycket väl vara så att han också "fileat" halsen och tärnat den i pytt-i-panna stora bitar och hivat i havet. Då försvinner i alla fall den möjlighten att se på halsen att hon blivit strypt. Vilka övriga möjligheter som finns att fastställa dödsorska med hjälp av det som är kvar av huvudet har jag ingen aning om, men jag antar att det finns fler.