Citat:
Ursprungligen postat av
TaxenSixten
Om man skulle testa att försöka döda någon genom att kasta ett verktyg på denne i en trång ubåt, så tror jag att man fick göra väldigt många försök, innan det lyckas.
Det tilltänkta offret kan ju även parera.
Ja, det kan mycket väl tänkas. Kors i taket, förresten, detta kanske är det enda inlägg som faktiskt svarar på en fråga jag ställt ad nauseam nu!
Men, flera försök har han nog inte haft "på sig", men då det alls kan lyckas (om än efter flera försök rent sannolikhetsmässigt) så kan ju detta råka vara precis så.
Vi vet inte hur ordagrant man ska ta vittnena, om det bokstavligt handlar om verktyg kastade för att träffa, men att folk vanligtvis kan parera eller att det helt enkelt är en miss, vet vi inte. Det är dock något vi vet ägt rum, i någon mening. Vad vi INTE vet är olämpligt sexuellt beteende eller våldsamheter "utan verktyg" s.a.s. Ingenting tycks säga att detta är ett planerat mord heller (såvida inte syftet var att åka fast, etc). Och givetvis finns inget alls som pekar på att bålen är någon annans, etc. Det känns som du också nu fattar vad jag frågar efter, till skillnad från troll som tror att det är en juridisk fråga, eller en fråga där man kan dra upp epsilon utan nuffror. Bra där!