Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Tack för den artikeln..(ifrån den)
– Rättsgenetikers och rättsmedicinares arbete tar tid. I Danmark sitter en misstänkt för ett så grovt brott som mord vanligen häktad i fyra till tio månader innan åtal lämnas in.
På tisdag tänker Jacob Buch-Jepsen även begära att Peter Madsen får genomgå en stor sinnesundersökning. En sådan tar tre–fyra månader att genomföra.
Detta kommer att ta en h-vets massa tid innan rättegång !
(och här har jag varit naiv nog att tro, att rättegången kör igång inom max två månader till)
Men "låter" detta som Kim, som journalist ?
Njae.., säger "jag". Detta är inte den bilden jag har över henne. Schyssta reportage utav udda ämnen, och ingen "60 minutes ambush" vinkel, speciellt i.o.m att hon for ensam ut med Peter på ubåten.
Men hon kanske lyssnade på en massa meninglöst raket & ubåtstekniskt tugg i ett par timmar innan hon ville ha svar på ett par frågor värt att skriva om? Då kanske nästan vilken relevant fråga som helst gjort att han kände sig inträngd i ett hörn, blottad och genomskådad?
Förutsatt att han själv var medveten om att han inte var kvar på banan längre och saknade sin tidigare status.
Det behöver ju inte betyda att Kim visste det, men han kan ha uppfattat henne på det viset.