Citat:
Ursprungligen postat av
proximac
Nej du pratar inte juridik, du pratar heller inte sannolikheter du pratar inget och har stora problem med både hyfs och samtalsbredd. Aspientänk och tvingar in andra på samma spår utan att ens veta vart du är på väg. Vart du vill komma, du har ingen aning.
Så, du är också ett av pundhuvuden som bara vill bråka och vägrar resonera?
Citat:
Ursprungligen postat av
proximac
Tillfälligt vredesutbrott har ingenting med råkat eller vållande att göra, de går också under rubriceringen dråp. Danmark har EN uppsåts rubricering, dråp.
Nu talar vi återigen förstås inte om juridik, utan om vad som hänt. Vissa menar planerat mord, vissa menar ett lustmord (hint: lustmord är inte en rubricering någonstans, så att vi talar om sådana är en hyggligt bra indikator på att vi inte talar juridik. Precis som folk som snackar om psykopati inte heller snackar diagnostik).
Citat:
Ursprungligen postat av
proximac
Som sagt var för att ställa AS-frågor måste du kunna dina rubriceringar och då speciellt i landet Danmark.
Jag et inte vad en "AS-fråga" är, men jag misstänker att det inte är någonting alls jag ställt. Om du har något att säga till mig så kan du väl svara på mitt resonemang i stället för att bråka?
Citat:
Ursprungligen postat av
proximac
Det är deras rättssystem som gäller och dom har valt sin rubricering i detta fall. Inse.
Inse att du inte har en susning om samtalsämnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
proximac
Om det sedan visar sig vara det du vill kalla tillfälligt vredesutbrott istället för lustmord är en ickefråga, helt ologisk och simpel då båda går under dråp. Dråp och griftefrid.
"Jag undrar om han ramlade av stegen eller från taket"
"Om du vill kalla det stege eller tak spelar ingen roll, det är en ickefråga då båda går under arbetsmiljöbrott, inse"
Detta är i ett nötskal, ditt felsteg och oförmåga att förstå ens de enklaste av frågeställningar eller vilken domän de hör till.
Ska jag upprepa: Vi har olika idéer om vad som är troligt. Ett planerat mord, ett lustmord, olyckshändelse eller oavsiktligt mord (jag vet, skriv gärna ett till inlägg där du påpekar att det inte är rubriceringar vetja!

). En del personer anger skäl, andra inte. En del personer "fastslår" saker utan belägg och jag frågar efter belägg och är noga med att påpeka att de mycket väl kan ha rätt, men att de måste bygga sina antaganden på något. Du vet, det som folk kallar för "diskutera". Du är välkommen in i matchen om du kan bidra med något, men om du faktiskt inte kan svara i sak och bara vara otrevlig så kan du hålla truten om detta. Speciellt när du inte vet vad du pratar om. Bemöt vad jag säger med hyfs, och du kan förvänta dig hyfs tillbaka. Svårare än så är det inte. Så, vet du hut eller inte?
Citat:
Ursprungligen postat av
proximac
Sen om du har önskemål att endast tala med en skribent personligen tar du det i PM. Här i tråden får du räkna med svar från alla håll och kanter, inget att gnälla över.
Varför skulle jag gnälla över det? Också det missförstår du. Det man kan bli irriterad på är icke-svar från folk som inte är med i matchen utan bara ute efter att skriva trista tjafsinlägg långt från topic. Bete dig som folk. Igen: om du möter folk med hyfs, så kommer du få hyfs tillbaka. Om du kastar dig in i en diskussion du inte begriper och försöker domdera den och styra den till att handla om något helt annat så är du inte en ärlig debattör.
Edit: Fråga alla som snackar om "lustmord" eller offensiv styckning varför DE talar om saken, inte jag. Jag kritiserar dem. Men det har du förstås inte märkt.