2017-08-28, 20:17
Medlem
JohnDonovans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag har aldrig påstått att umgänge med strippor eller BDSM-intresset är vare sig ovanliga eller olagliga. Dock kan det ge en förevisning om en personlighetstyp eller en viss dragning. Men, det i sig behöver inte betyda att umgänge med strippor resulterar i mord förstås.

Jag tror dock inte på att utesluta varken den ena teorin eller den andra. Madsens temperament i kombination med en ordgemäng dem emellan kan mycket väl ha varit orsaken till hennes död. Liksom sexualaspekten. För mig är båda alternativen troliga.

Menade inte heller att du påstått det, utan förklarar bara hur jag resonerar.

Offtopic, så undrar jag ju vad det är för personlighetstyp som en viss sexuell aktivitet kan ge förevisning om?

Ontopic, jag utesluter inte heller någon teori. Det finns många rimliga teorier som även är troliga. Det kanske visar sig vid omhäktningen att de funnit spår av sex/våldtäkt.

Jobbigt att vänta på svar.
Citera
2017-08-28, 20:22
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDonovan

Offtopic, så undrar jag ju vad det är för personlighetstyp som en viss sexuell aktivitet kan ge förevisning om?

Ontopic, jag utesluter inte heller någon teori. Det finns många rimliga teorier som även är troliga. Det kanske visar sig vid omhäktningen att de funnit spår av sex/våldtäkt.

Absolut, det finns många teorier. Dock ser jag någon av dessa två som mest troliga orsaker i sådant fall.

Apropå förevisning - möjligen hur kroppen har hanterats efter att hon var avliden eller i samband med hennes död. Om det nu kan finnas en sådan koppling till bondage mm. Finns ju flera fall där gärningsmän har hämtat inspiration från BDSM-världen. Men, som sagt, BDSM i sig är ju inte olagligt.
Citera
2017-08-28, 20:30
Medlem
"Ursprungligen postat av JohnDonovan

Citat:
Absolut, det finns många teorier. Dock ser jag någon av dessa två som mest troliga orsaker i sådant fall.

Apropå förevisning - möjligen hur kroppen har hanterats efter att hon var avliden eller i samband med hennes död. Om det nu kan finnas en sådan koppling till bondage mm. Finns ju flera fall där gärningsmän har hämtat inspiration från BDSM-världen. Men, som sagt, BDSM i sig är ju inte olagligt.

Glöm "svar" vid omhäktning. Det kommer troligtvis att handla om kroppen och blod i båten, men få detaljer brukar släppas under FU. Det finns undantag, om polisen vill ha något av allmänheten, då kan de lägga fram något för att försöka få in mer information.

Kanske vet polisen mycket mer redan nu, då kan de skruva upp tonen, men vanligast är knaper information om vad dom vet.
Citera
2017-08-28, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/kvallsposten/leif-gw-persson-sa-mordades-kim-wall/

Och sist jag läste i tråden var danskarna övertygade om en motivbild som dom jobbat utifrån och den kan väl inte komma från PM då han nekar till styckning och tyngder för att sänka kroppen. Eller har något händ de senaste dagarna? Nya likfynd?
Citera
2017-08-28, 20:38
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Tack för texten!
Ja, troligtvis rör det sig om strypning.

Till skillnad från professorn så kan jag tänka mig ytterligare en anledning till dådet: sexual-aspekten.

Min uppfattning är alltså att det antingen kan vara så att de kom ihop sig om någonting som resulterade i hennes död eller att han kom med sexuella inviter som hon avböjde och alltså resulterade i hennes död. Men, det ena behöver ej utesluta det andra nödvändigtvis.
Ja ett sexuellt motiv är mitt nummer ett helt klart. Att PM skulle ha slagit ihjäl KW för att de "kom ihop sig" verkar ju jäkligt långsökt. Sen håller jag inte alls med GW om att PM kommer att erkänna gradvis. Jag tror inte PM kommer att erkänna nånting överhuvudtaget. PM erkänner ju inte ens griftefridsbrott och sist advokaten uttalade sig så ville ju PM bli släppt omedelbart. PM kommer ALDRIG på tusen år erkänna att han har mördat KW. Den enda svensk jag kommer på som har erkänt nåt liknande är Anders Eklund. Men där var bevisen oerhört starka samt att AE är en pajas. PM kommer ju naturligtvis aldrig att tala sanning om vad som hänt utan kommer att hävda "olycka" och "begravning" ända in i döden. På kort sikt finns det bara moralisk vinst att göra för honom och då väljer han att ljuga istället förståts.
Citera
2017-08-28, 20:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä, men eventuellt kanske Madsen gjort det i alla fall. Att någon presenterar ett möjligt scenario om Madsens subjektiva motiv innebär inte att man tycker att det är ett godtagbart handlande. Om man ställer krav på att det som hänt måste vara i samklang med vad majoriteten anser så skulle antagligt inte något dödsfall eller styckad kropp finnas. Men nu gör det ju sorgligt nog det.
Sällan han har gjort det. Det är helt uteslutet. Jag förstår inte att det finns folk som kan tro det. Gäsp.
Citera
2017-08-28, 20:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nej, inte måste, men försök läs resten av analysen, som anspelar på PM's mycket speciella personlighet och totala beroende av sponsorer. Och, försök TÄNKA dig in i situationen, två personer ombord, på en ubåt, kanske nere inuti den.

Har du någonsin varit på en båt? Har du någonsin brutit armen eller benet, eller sett någon som gjort det? Har du varit inne i en u-båt? Om inte, förstår jag att du inte kan föreställa dig.
Jaha, så med tanke på sponsorerna så kan man stycka någon för att den brutit armen?
Hör ni inte hur det låter?
Jag tycker du ska försöka tänka i stället. Har du någonsin gjort det?
Citera
2017-08-28, 20:53
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nä det känns väl inte riktigt motiverat, jag skulle inte ha gjort så i alla fall.
Inte PM heller. Han är galen. Men inte dum i huvudet.
Citera
2017-08-28, 20:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Personer som varit i kontakt med honom vittnar om att han har svårt att kontrollera sitt temperament, att han slänger verktyg omkring sig (ev. mot andra), att han kommer i konflikt med "alla" journalister.

Ställ detta mot att ingen, så vitt vi vet, har nämnt något om att han skulle ha tafsat, våldtagit eller gått över gränser sexuellt med andra kvinnor (eller män för den delen). Att umgås med strippor, hålla på med BDSM eller vad han nu än hittat på är vare sig olagligt eller ovanligt.

Att däremot sänka minst en ubåt för att ingen annan ska få nyttja den och kasta verktyg på folk får väl anses som ett väldigt extremt beteende.

Jag tror att de kom ihop sig pga något som Kim visste eller som han trodde hon visste, och som kanske skulle komma ut i reportaget. Han vill skydda något. Det ledde till bråk, osv...

Eller så kom de ihop sig om något som Kim trodde sig veta? Hon kanske i sin bakgrundsresearch förlitat sig på en del uppgifter som enligt honom varit felvinklade, eller rent av fel i sak. Tänk dig om någon ställer fråga att du ska berätta om när.. Och du själv inte anser att detta var vad som hände.

Inget att slå ihjäl någon för sett som isolerad händelse men lägg till att kanske några journalister svartmålat honom enligt hans uppfattning, och att detta kanske bidragit till de senare konflikterna med kumpaner och finansiärer (och man kan ju tänka sig att de fick kraftigt höjda försäkringspremier efter strppfesten). Och efter att ha ältat det i några månader så kommer en journalist och kanske bara vill ha vissa svar men de han ger är kanske för tråkiga.
Citera
2017-08-28, 21:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Personer som varit i kontakt med honom vittnar om att han har svårt att kontrollera sitt temperament, att han slänger verktyg omkring sig (ev. mot andra), att han kommer i konflikt med "alla" journalister.

Ställ detta mot att ingen, så vitt vi vet, har nämnt något om att han skulle ha tafsat, våldtagit eller gått över gränser sexuellt med andra kvinnor (eller män för den delen). Att umgås med strippor, hålla på med BDSM eller vad han nu än hittat på är vare sig olagligt eller ovanligt.

Att däremot sänka minst en ubåt för att ingen annan ska få nyttja den och kasta verktyg på folk får väl anses som ett väldigt extremt beteende.

Jag tror att de kom ihop sig pga något som Kim visste eller som han trodde hon visste, och som kanske skulle komma ut i reportaget. Han vill skydda något. Det ledde till bråk, osv...
Han kanske aldrig hade åkt ensam med en kvinna i båten innan? Jag tror att det var väldigt laddat för honom.
Citera
2017-08-28, 21:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han kanske aldrig hade åkt ensam med en kvinna i båten innan? Jag tror att det var väldigt laddat för honom.

Tror du hon kan ha försökt utnyttja det, för att få honom att prata? Hon hade väl gjort reportage om sexuella subkulturer, är det troligt att folk skulle pratat med henne om hon framstod som pryd?
Citera
2017-08-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jaha, så med tanke på sponsorerna så kan man stycka någon för att den brutit armen?
Hör ni inte hur det låter?
Jag tycker du ska försöka tänka i stället. Har du någonsin gjort det?

Fortfarande den brutna armen, som var ett lindrigt exempel, bland flera, i en längre analys, som inte handlade om vilken olycka det kan ha varit, utan vad en olycka kunde fått för konsekvenser i PM's särhjärna. Igen, om du och andra ignoranter försöker se hela budskapet, och inte fastna på oväsentliga detaljer, kanske ni kan lära er att se lite bredare på situationer, som denna.

Det vittnar om begränsad kapacitet att tänka i flera steg, och mänskligheten är fylld av dessa, så känn dig inte ensam.

Den, som inte förstår, att PM levt ett förlängt liv i sin pojkdröm, och nu är helt beroende av den, har inte förstått så mycket bakom denna händelse. "TaxenSixten", du har inte förstått, att det är en helt annan "mind-set" än den vanliga vi har, i PM.

Han, och hans projekt, kan/kommer att dö, i det ögonblick "leken" gick för långt, och någon skadade sig allvarligt, så att hans charmiga bluff-vetenskap blev till en allvarlig olycka.

Han vet det, och värderar i situationen, som ett skadskjutet djur, och bestämmer sig för att kämpa. Jag säger INTE att just detta hände, men har kämpat ända sedan dag ett-två med att det kan vara en möjlig händelseutveckling.

Att ignoranta ointellektuella små kryp hakar fast vid oväsentliga detaljer i en längre analytisk beskrivning, är mindre intressant.

Jag kör en nivå till; det är inte osannolikt, att RÄTTSLIGT kommer PM bara att dömas för grovt griftefridsbrott, men i folkets ögon blir han dömd, och kommer inte att kunna leka sina pojkdrömmar i samhället mer! Det försökte han undvika, genom att göra sig av med KW.

Men, jag begär inte att du och några till, ska förstå det, för det kräver tanke, i flera led...
Senast redigerad av Whyback 2017-08-28 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in