2017-08-28, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om någon bryter armen i ubåten så måste man ta livet av personen och sedan stycka den?

Nej, inte måste, men försök läs resten av analysen, som anspelar på PM's mycket speciella personlighet och totala beroende av sponsorer. Och, försök TÄNKA dig in i situationen, två personer ombord, på en ubåt, kanske nere inuti den.

Har du någonsin varit på en båt? Har du någonsin brutit armen eller benet, eller sett någon som gjort det? Har du varit inne i en u-båt? Om inte, förstår jag att du inte kan föreställa dig.
Citera
2017-08-28, 19:06
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Man får vända på saken hur skulle det se ut om Wall frias?
Vad skulle det sända för signaler?
Sen ska man komma ihåg att Madsen ganska sent hävdade olycka.

Jag tycker ändå bevisläget är hyfsat gott.Polisen vet att Wall inte släpps av det mest jobbiga här är att bålen flyter iland och vi vet att Wall blivit styckad i Madsens ubåt pga blod fynd i ubåten.Vi vet alltså att Madsen var den sista personen som såg Wall.
Madsen vet ju att vi vet och drar efter halmstrån för att klara sig och nu hävdar Karln olycka.
Har man dessutom funnit blod fynd under Madsens naglar så är saken klar för mig.
Madsen vet oxå att man inte styckar en kropp efter en olycka vem skulle ens komma på iden?

Fria Madsen skulle sända signaler som mörda och stycka kvinnor och hävda olycka och gå fri.

Jag är helt med på det som du menar. Hur som haver, att vi tror oss veta eller känna till omständigheterna är inte samma som att det går att bevisa någonting utan rimligt tvivel. Jurisdiktionen kring bevisfrågan är oerhört svår, även i Danmark vill jag tro.
Citera
2017-08-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En testdocka.
Sjukt att ta sig den tiden och mödan för att få upp en testdocka hängandes i kedjor på innertaket. Men han tyckte väl att ansträngningen var värt att tillfredställa sina sinnen.

Enklare att bara låta den ligga på golvet i någon vrå.
Citera
2017-08-28, 19:15
Medlem
JohnDonovans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om PM tyckte att Kim ställde alltför känsliga frågor till sitt reportage, så är det intressant inställningen hos Copenhagen Suborbitals var att journalister borde ställa ännu tuffare frågor än de brukade göra.

I en intervju med Wired sade bl.a. KvB:

"I have always been puzzled by the very harmless way we have been treated by interested parties or the press. No one really dig deep and I asked a journalist once "why does no one ever try to find a dark spot in this project?" - the answer was "Well, you have pretty much covered your ass by showing us all, so I don't believe that there is anything there...".

https://www.wired.com/2013/03/copennhagen-suborbitals-how-do-know-it-is-not-a-hoax/

Den här gången kanske Wired ville motbevisa detta påstående och erbjöd Kim att på frilansbasis göra ett mer kritiskt reportage

Den länken funkar inte för mig, men hittade sidan via deras sök (copenhagen hoax)

edit: länken funkar nu

För övrigt intressant inlägg, det gör mig mer säker i min teori om att detta är relaterat till raketerna och pengar som kan ha försvunnit. Han gjorde detta för att skydda något, det är vad jag tror.

KvB säger bl.a:

"However, I am still very curious about the claims and insider intel, saying it is. I urge everyone with such knowledge to present it.

The might be things going on inside Copenhagen Suborbitals I didn’t know about "
Senast redigerad av JohnDonovan 2017-08-28 kl. 19:17. Anledning: Nu funkar länken
Citera
2017-08-28, 19:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Har läst lite av Kim Walls verk och det verkar vara av typen man läser i random flygbolags tidskrifter och jag tycker inte de håller någon högre klass. Någon som vet vad man får för pröjs där?
https://www.rememberingkimwall.com/

Vad det gäller PMs märkliga agerande efteråt undrar jag om det inte kan vara så enkelt att han trodde att versionen där han släppte av KW vid restaurangen skulle hålla och sen tappade fattning när han fick höra att det vara kameraövervakat.

Varför han mördade Kim har jag ingen aning om men det lutar väl åt att det var sexrelaterat?

Edit: Ser att hon fått sina verk utgivna i följande tidningar, Harpers, The Guardian, The New York Times, Foreign Policy, Vice Magazine, and TIME så antagligen förtjänar jag en
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2017-08-28 kl. 19:21.
Citera
2017-08-28, 19:16
Medlem
Citat:
Den svenska journalisten Kim Wall ströps till döds i dansken Peter Madsens ubåt.

Citat:
Polisprofessorn Leif GW Persson har dock en teori om det troliga händelseförloppet.
– De har kommit ihop sig om något och sedan har han kanske klappat till henne. Sedan har hon börjat skrika och då har Madsen strypt henne.
– Det är det klassiska scenariot. Allt är gjort på ett par minuter, säger polisprofessorn.

Han är övertygad om att det misstänkta mordet är ett oplanerat våldsdåd. Och när det gäller de oplanerade våldsdåden har gärningsman och offer som regel alltid kommit ihop sig om något.

http://www.expressen.se/kvallsposten/leif-gw-persson-sa-mordades-kim-wall/
Citera
2017-08-28, 19:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Sjukt att ta sig den tiden och mödan för att få upp en testdocka hängandes i kedjor på innertaket. Men han tyckte väl att ansträngningen var värt att tillfredställa sina sinnen.

Enklare att bara låta den ligga på golvet i någon vrå.

Den kanske är minst i vägen hängande i luften man slipper råka snubbla på den. Det är nog inte mycket tid och möda att hissa upp den i ett block som antagligen finns några sycken i verkstaden eller hangaren.
Citera
2017-08-28, 19:29
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/kvallsposten/leif-gw-persson-sa-mordades-kim-wall/

Tack för texten!
Ja, troligtvis rör det sig om strypning.

Till skillnad från professorn så kan jag tänka mig ytterligare en anledning till dådet: sexual-aspekten.

Min uppfattning är alltså att det antingen kan vara så att de kom ihop sig om någonting som resulterade i hennes död eller att han kom med sexuella inviter som hon avböjde och alltså resulterade i hennes död. Men, det ena behöver ej utesluta det andra nödvändigtvis.
Citera
2017-08-28, 19:30
Medlem
Det som hendte er at Madsen har kommet med seksuelle tilnærminger, Wall har skreket av panikk og så ble hun drept.
Citera
2017-08-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jurisdiktionen kring bevisfrågan är oerhört svår, även i Danmark vill jag tro.

Varför skulle det bli problem med jurisdiktionen? Sverige och Danmark brukar väl samarbeta bra?
Citera
2017-08-28, 19:31
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Det som hendte er at Madsen har kommet med seksuelle tilnærminger, Wall har skreket av panikk og så ble hun drept.

Ett troligt scenario, absolut.
Citera
2017-08-28, 19:33
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thensome
Varför skulle det bli problem med jurisdiktionen? Sverige och Danmark brukar väl samarbeta bra?

Därför att det krävs tunga bevis för att binda någon till ett mord alternativt dråp. I annat fall skulle vi inte ha det rättssystem som vi de facto har i Sverige (och troligtvis i Danmark också).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in