Citat:
Ursprungligen postat av
TheFortress
Tack för texten!
Ja, troligtvis rör det sig om strypning.
Till skillnad från professorn så kan jag tänka mig ytterligare en anledning till dådet: sexual-aspekten.
Min uppfattning är alltså att det antingen kan vara så att de kom ihop sig om någonting som resulterade i hennes död eller att han kom med sexuella inviter som hon avböjde och alltså resulterade i hennes död. Men, det ena behöver ej utesluta det andra nödvändigtvis.
Personer som varit i kontakt med honom vittnar om att han har svårt att kontrollera sitt temperament, att han slänger verktyg omkring sig (ev. mot andra), att han kommer i konflikt med "alla" journalister.
Ställ detta mot att ingen, så vitt vi vet, har nämnt något om att han skulle ha tafsat, våldtagit eller gått över gränser sexuellt med andra kvinnor (eller män för den delen). Att umgås med strippor, hålla på med BDSM eller vad han nu än hittat på är vare sig olagligt eller ovanligt.
Att däremot sänka minst en ubåt för att ingen annan ska få nyttja den och kasta verktyg på folk får väl anses som ett väldigt extremt beteende.
Jag tror att de kom ihop sig pga något som Kim visste eller som han trodde hon visste, och som kanske skulle komma ut i reportaget. Han vill skydda något. Det ledde till bråk, osv...