2017-08-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
För att det inte är ett kallt mord. Det är ett driftstyrt mord med stark emetionell drivkraft. Därför behövde han en natt efteråt för att lugna ner sig igen och gå in i sin vanliga roll.
Exakt! Bra analys!
Citera
2017-08-28, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
http://www.bt.dk/krimi/chokeret-vidne-om-kvinde-lig-fundet-i-vandet-ved-amager-det-lignede-en-dukke - Vittne säger att det såg ut som en docka med en svart kedja runtom midjan.

Intressant, den länken fungerar inte längre, maa-ikke-publiceres står det nu, polisen som beordrat det troligtvis, av vilket skäl frågar man sig då?

Finns denna sida cachad på Google eller någon annanstans? Den artikeln innehåller alltså information man inte vill att allmänheten ska få kännedom om.
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-08-28 kl. 19:46.
Citera
2017-08-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Den kanske är minst i vägen hängande i luften man slipper råka snubbla på den. Det är nog inte mycket tid och möda att hissa upp den i ett block som antagligen finns några sycken i verkstaden eller hangaren.
Dessa testdockor väger alltså lika mycket som en människa och är lika långa som en människa., så nog är det ansträngt att hänga upp en sådan i kedjor.

Dessutom kan man gå in på den där den hänger i luften.
Senast redigerad av Singoallaa 2017-08-28 kl. 19:43.
Citera
2017-08-28, 19:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Det som hendte er at Madsen har kommet med seksuelle tilnærminger, Wall har skreket av panikk og så ble hun drept.

Källa?
Citera
2017-08-28, 19:40
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Kim Wall har kommit en seriemördare på spåret, hon är ju bekant med området där han bor och det kanske går rykten, säger vi. Hon ber om en intervju för att om möjligt dra ur honom information och för att skaffa sig personliga intryck av honom. Att pojkvännen med flera är vittnen till avfärden betraktar hon som en tillräcklig livförsäkring. Hur skulle han våga göra något då?

Under färden säger hon något som väcker Madsens misstankar. Han blir rädd och mördar henne.

Eller

Hon vill bara göra ett reportage om denna udda människa med märkliga specialintressen fast med en annan ingångsvinkel än den vanliga, ett psykologiserande närmande. Madsen är ju inte känd i Sverige i någon större utsträckning (privatägda u-båtar är inte unikt), om hon vill sälja in artikeln till någon svensk tidskrift. Hon ställer en fråga eller gör en antydning som går honom förnär, som tränger sig innanför hans skal. Det är inte på hans villkor längre, som han är van vid. Han blir rasande och mördar henne.

Eller, kanske troligare

Han finner henne attraktiv och förväntar sig att hon ska känna detsamma för honom där han tuppar sig i tornet till u-båten. Det gör hon inte. Våldtäkt och mord eller bara mord av en rasande, avvisad man.

Låter faktiskt ganska troligt med båda scenarierna.
Citera
2017-08-28, 19:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Då kan man gå i den ändå där den hänger i luften.

Men man kanske ser den lättare.
Citera
2017-08-28, 19:45
Medlem
JohnDonovans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Tack för texten!
Ja, troligtvis rör det sig om strypning.

Till skillnad från professorn så kan jag tänka mig ytterligare en anledning till dådet: sexual-aspekten.

Min uppfattning är alltså att det antingen kan vara så att de kom ihop sig om någonting som resulterade i hennes död eller att han kom med sexuella inviter som hon avböjde och alltså resulterade i hennes död. Men, det ena behöver ej utesluta det andra nödvändigtvis.

Personer som varit i kontakt med honom vittnar om att han har svårt att kontrollera sitt temperament, att han slänger verktyg omkring sig (ev. mot andra), att han kommer i konflikt med "alla" journalister.

Ställ detta mot att ingen, så vitt vi vet, har nämnt något om att han skulle ha tafsat, våldtagit eller gått över gränser sexuellt med andra kvinnor (eller män för den delen). Att umgås med strippor, hålla på med BDSM eller vad han nu än hittat på är vare sig olagligt eller ovanligt.

Att däremot sänka minst en ubåt för att ingen annan ska få nyttja den och kasta verktyg på folk får väl anses som ett väldigt extremt beteende.

Jag tror att de kom ihop sig pga något som Kim visste eller som han trodde hon visste, och som kanske skulle komma ut i reportaget. Han vill skydda något. Det ledde till bråk, osv...
Senast redigerad av JohnDonovan 2017-08-28 kl. 19:50. Anledning: missade en punkt
Citera
2017-08-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nä det känns väl inte riktigt motiverat, jag skulle inte ha gjort så i alla fall.

Nä, och inte jag heller, som skrev det ursprungliga inlägget. Men ni som hakar upp er på ett av flera EXEMPEL på skador, armbrott, som skulle kunna trigga en ganska sjuk/annorlunda hjärna, fortsätt ert begränsade dividerande, jag pratar med dom som kan analysera och tänka i flera steg.

För, ni blir tvingade att hålla många saker igång samtidigt, om ni ska förstå varför en olycka som drabbar KW, kan få PM att gå över gränsen. Läs på och tänk!
Citera
2017-08-28, 19:51
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Just det som är min poäng - om jag någonsin skall få chansen att dyka med en ubåt så måste jag göra det med en ubåtskapten jag inte känner. Så just "känner" känns inte som någonting som skall behöva ses som ett krav.
Nix det ska inte vars något problem.. men man behöver ju inte göra det ensam bara
Citera
2017-08-28, 19:57
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDonovan
Personer som varit i kontakt med honom vittnar om att han har svårt att kontrollera sitt temperament, att han slänger verktyg omkring sig (ev. mot andra), att han kommer i konflikt med "alla" journalister.

Ställ detta mot att ingen, så vitt vi vet, har nämnt något om att han skulle ha tafsat, våldtagit eller gått över gränser sexuellt med andra kvinnor (eller män för den delen). Att umgås med strippor, hålla på med BDSM eller vad han nu än hittat på är vare sig olagligt eller ovanligt.

Att däremot sänka minst en ubåt för att ingen annan ska få nyttja den och kasta verktyg på folk får väl anses som ett väldigt extremt beteende

Jag tror att de kom ihop sig pga något som Kim visste eller som han trodde hon visste, och som kanske skulle komma ut i reportaget. Han vill skydda något. Det ledde till bråk, osv...

Jag har aldrig påstått att umgänge med strippor eller BDSM-intresset är vare sig ovanliga eller olagliga. Dock kan det ge en förevisning om en personlighetstyp eller en viss dragning. Men, det i sig behöver inte betyda att umgänge med strippor resulterar i mord förstås.

Jag tror dock inte på att utesluta varken den ena teorin eller den andra. Madsens temperament i kombination med en ordgemäng dem emellan kan mycket väl ha varit orsaken till hennes död. Liksom sexualaspekten. För mig är båda alternativen troliga.
Citera
2017-08-28, 20:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag har aldrig påstått att umgänge med strippor eller BDSM-intresset är vare sig ovanliga eller olagliga. Dock kan det ge en förevisning om en personlighetstyp eller en viss dragning. Men, det i sig behöver inte betyda att umgänge med strippor resulterar i mord förstås.

Jag tror dock inte på att utesluta varken den ena teorin eller den andra. Madsens temperament i kombination med en ordgemäng dem emellan kan mycket väl ha varit orsaken till hennes död. Liksom sexualaspekten. För mig är båda alternativen troliga.

Man vet väl inte heller hur frekvent umgänget med strippor m. m. varit. Och på vems initiativ, han själv kan väl också överdrivit detta.
Citera
2017-08-28, 20:16
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Man vet väl inte heller hur frekvent umgänget med strippor m. m. varit. Och på vems initiativ, han själv kan väl också överdrivit detta.

Så kan det förstås också vara. Vi, som kommenterar i FB-tråden, har egentligen väldigt lite att utgå ifrån. Det ska bli intressant att följa ifall Madsen bestämmer sig för att förtälja någonting mer om det som han själv uppfattar hände den aktuella kvällen i u-båten. Som komplement till den bevisning som finns att tillgå alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in