2017-08-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Vad är det för kul med en ubåt?
Sitta instängd själv på havets botten oj vad kul.
Går att byta ut "ubåt" mot godtyckligt annat. Vad som är kul är individuellt. Vad är det för kul med fotboll? Tennis? Motorsport? Flyg? Sodoku? Datorspel?
Citera
2017-08-28, 16:39
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Då kan vi släppa det här med planerat styckmord också helt och fullkomligt. Inte ens en tok skulle genomföra ett styck mord om det var en officiell sjösättning med Kim och honom. Det är bara att glömma direkt.
Här har inte varit någon sjösättning, varken officiell eller inofficiell. Blir du osäker så slå upp vad sjösättning betyder.
Citera
2017-08-28, 16:39
Medlem
Citat:
j

Jag instämmer, personligen skulle jag aldrig åka en ubåt med en karl jag inte känner.
Fast jag är kille och anser mig kunna bruka våld om det skulle bli nödvändigt.
Samma regel för flyg? Inte flyga med någon karl du inte känner?
Citera
2017-08-28, 16:41
Medlem
Citat:
Nej säger jag det kan inte ha varit en olycka.
Man beter sig inte som Madsen har gjort om det vore en olycka.

Psykopaten har klarat sig bra, har fått vissa att tro på hans story om olycka det är så psykopater arbetar.

Även före allt vart kännt var det folk som trodde på Psykopaten att han släppt av Wall.
Men jag och Leif Gw Persson visste på en gång att han dumpat henne i havet.
Madsen ljög återigen när han sa begravde kroppen i havet, han bara råkade utelämna likdelarna som han styckat.
Ordet "visste" betyder nog inte vad du tror det betyder. Stor skillnad på "tro" och "veta". Att gissa rätt är inte detsamma som att du visste.
Citera
2017-08-28, 16:44
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Svårt att flyga utomlands om man vägrar gå ombord ett plan om man inte känner han som flyger.. hur många flygkaptener känner du?
Citera
2017-08-28, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns inga uppgifter om att hon skulle haft en tandborste med sig.

[quote=Wertym|61630580]Hittade inte polisen en till kroppsdel förra veckan? Har den dna-testats än?[/QUOTE
Hon skulle väl inte sova över??!! Det var ju en av anledningarna att hennes pojkvän efterlyste henne när hon inte kom hem i tid. Tandborsten samt hårborsten fick väl polisen av hennes familj. De låg alltså inte i båten.
Citera
2017-08-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Obducenten som intervjuades i morgon-TV sa att det inte går att fastställa dödsorsak om man inte har alla kroppdelarna på plats. Åtminstone huvudet och halsen vill hon ha.

Sen svarade hon även på en direkt fråga ifall det går att fastställa dödsorsaken utan att ha kroppen. Något förvånad svarade hon "nej" på den frågan ;-)
Hittar man hjärnsplatter i ubåten så kan man komma bra nära även om man inte har själva kroppen.

Däremot lyckas en del reportrar skjuta sig själva i foten rätt rejält när de försöker att vara tydliga.
Citera
2017-08-28, 17:26
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Tråden är nu obrukbar pga att den inte längre ger info och bra diskussion utan blivit ett sorts "lajv" där fåntrattar sitter och rollspelar fantasier om huruvida offret Hade trosor under kjolen eller ej, i vilken grad hon betett sig överlägset eller ej eller ifall madsen är satanist..

Det här var i alla fall ofrivilligt roligt. Hahaha
Trådens erotopsykopatoligiska postare inser inte att deras alltför långtgående fetischdrömmande avslöjar mer om dom själva än om MGM och BO.

Det enda som kommit fram i tråden är väl att BO haft ett journalistiskt intresse för vissa subkulturer och att MGM vistats i subkulturer (enligt en dansk postare i tråden en swingerklubb något som MGM nog inte är ensam om).

Men polisen vet nog betydligt mer än vad dom berättar för närvarande. Förmodligen saknas dialogpoliser lyckligtvis i Danmark. Man kan nog utgå från att MGM utsätts för något som svensk dialogpolis kanske skulle beteckna som Guantanamotortyr men som är normalt och framgångsrikt i utredningssyfte i broderlandet.
Senast redigerad av Lao Tzu 2017-08-28 kl. 17:28.
Citera
2017-08-28, 17:27
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Jag instämmer, personligen skulle jag aldrig åka en ubåt med en karl jag inte känner.
Fast jag är kille och anser mig kunna bruka våld om det skulle bli nödvändigt.
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Svårt att flyga utomlands om man vägrar gå ombord ett plan om man inte känner han som flyger.. hur många flygkaptener känner du?
Du har uppenbarligen totalt missat dialogen emellan oelek och cellplast.

För övrigt borde det inte vara något speciellt med att genomföra sitt arbete och intervjua en person man som journalist ev. tänker skriva om.

Vi som nu har facit i handen har säkert en annan uppfattning än den som Kim Wall hade efter sin journalistiska research om PM.
Citera
2017-08-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Spekulation från min sida:
PM frågade Kim om hon var i ett förhållande med någon och om någon visste att hon var på ubåten med honom.
Kim ljög och svarade nej på båda frågorna i syfte om att locka honom att frigöra sitt inre för henne.
Det gjorde han då.

Med tanke på att de både passerade en segelbåt, samt som jag förstår det blev avvinkade (mer eller mindre) vid avfärd, så tror jag nog att Madsen visste någon visste att hon var på U-båten.
Citera
2017-08-28, 17:56
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det vet jag inte. Mitt svar var en förklaring till att KW inte avstod från intervjun med PM även om hon kände till risken att han skulle bli arg för vissa frågor. Hon intervjuade tydligen honom i hans verkstad med sällskap av fotograf. Av det som skedde då drog hon slutsatsen stt det var lugnt att följa med på en båttur. De grälar inte när de vinkar på väg ut.

Exakt. Jag antar att hon kände sig trygg nog att följa med på en avslutande ubåtstur. Denna historia är helt bisarr, VAD hände som fick honom att döda denna kvinna, skända hennes kropp och hiva ut hennes kroppsdelar i havet som fiskrens, så fruktansvärt och så makabert.
Att han sitter och nekar till att ha styckat henne, men "begravt" henne har han dock gjort enligt honom själv. Brott mot griftefriden kan han liksom inte komma undan hur han än vrider och vänder på det. Det fattas något i skallen på PM.
Citera
2017-08-28, 18:02
Medlem
Brutit arm eller ben i stegen ner, snavat och skadat ögat allvarligt eller annan rejäl skada. Alla dessa typer av skador borde leda till total panikstämning ombord, särskilt inne i u-båten och definitivt i u-läge.

Nu vet vi inte om de dök, om KW ens gick ner för stegen. I händelse av en lite svårare olycka, men ej dödlig, bedömer jag att PM får panik, man vet att han bär ansvaret/ riskerar att bli dömd för grov oaktsamhet eller liknande.

Då fattar han sitt beslut; att försöka ta bort hotet, en skadad KW som kommer att ge honom mycket stora och fatala problem efteråt också. Sponsorer, frivilliga och andra, tappar intresset efter en allvarlig personolycka ombord, och han kan inte ta att han kanske varit slarvig eller oaktsam.

Detta scenario är fullt möjligt, och, tycker jag, relativt troligt, men, får vi någonsin veta vad som verligen hände?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in