2017-08-28, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Nej, vi kan slå fast en gång för alla att du inte läser in dig innan du hystar ur dig påståenden. Det där är inte hans fru.
För att inte tala om att Deirdre inte är konstaterat transsexuell. Ett tag var det folk som var övertygad att KW var det. Begriper inte hur mycket skit folk har i sina skallar.
Citera
2017-08-28, 15:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Någon annan skulle kanske inte ens ha sökt till skolor med skyhöga terminsavgifter, eftersom man skulle inte ha haft fantasi nog att lista ut hur man skulle kunna finansiera utbildningen ifall man nu skulle komma in.

Men enligt väninnan till KW konstaterade hon endast att hon skulle "fixa det" när hon väl fick antagningsbeskedet.

Jag säger inte att hon inte var begåvad och dessutom hade säkert fått en inblick i yrket redan i unga år plus därtill fått hjälp med viktiga kontakter - precis som politikerungar får.

Hon drogs till det "udda" utan att förstå vad det innebär när en människa är sjuk i huvudet. Att man bl.a. ska akta sig för den, eftersom en udda/galen/konstig människa mycket väl kan reagera på ett icke förutsägbart sett.

Men det finns ju även psykologer som inleder relationer med "udda människor" som sitter inne.

Så hon drogs till udda människor och hon skulle aktat sig för det menar du? Är du på samma spår som i andra trådar där alla kvinnor får skylla sig själva? Hon skulle väl förstått att hon skulle dödas och sen styckas innan du är klar i den här tråden. Jag noterar dina hopplösa åsikter som snart kommer finnas en massa fel på KW och hur du kommer omhulda PM som att han fann anledningar och orsaker till att ta livet av KW. Hasselsjö check! Lotta check! KW check!
Du är förhoppningsvis insatt i att alla människor utanför din ram finns och att alla sk udda inte tar livet av andra människor. Galen är något du tror men du vet absolut ingenting om PM mer än det media kablat ut.
Citera
2017-08-28, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDonovan
(min fetning)

Mycket intressant. Det behövs inte mycket för att en skiftnyckel ska ta illa i huvudet, med lite extra kraft och raseri så kan han ju ha knäckt skallen på henne.

Han kan ju ha varit våldsam tidigare, bara tur (eller otur för Kim) isf att han missat när han kastat verktyg omkring sig.

Om detta stämmer så vet vi alltså att han saknar filter och konsekvenstänk när han blir väldigt arg, och att han har en historia av att slänga verktyg omkring sig.

Hoppas vi får svar snart, och att polisen lyckas pussla ihop alla bitar.
Det är ju lite märkligt. För en av hans närmaste män (tror det var Kristian von Bengtsson) sa att visserligen har Madsen temperament men jag har aldrig sett honom bli våldsam. Och ändå tillstår han att Madsen kastar verktyg mot folk när han blir förbannad. Jag får inte ihop det där. Man har även förhört frugan hans, och resten av de närmaste. Inte någon säger att han är våldsam. Men om jag skulle kasta verktyg på folk omkring mig så skulle de nog kalla mig våldsam. Förstår inte distinktionen.
Citera
2017-08-28, 15:49
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Med tanke på att det stod ett helt gäng på kajen och vinkade av dom så är ju en sådan fråga ganska meningslös. Tycker du inte det?

Då kan vi släppa det här med planerat styckmord också helt och fullkomligt. Inte ens en tok skulle genomföra ett styck mord om det var en officiell sjösättning med Kim och honom. Det är bara att glömma direkt.
Citera
2017-08-28, 16:04
Medlem
Åter igen....
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Alltså det är väl ändå mkt som tyder på att mordet KAN ha varit planerat ändå?

Jag tänker såhär;
- Om morden på japanskan, kvinnan på caféet och Emilie Mang är hans verk.
- Han är psykopat och narcissist som tror sig stå över gemene man och polisen och därför kan göra i princip vad som helst och komma undan med det.
- Han har en "kvinnlig" skyltdocka invirad i kedjor hängandes i taket i sin hangar.
- Han är helt såld på vattentanken där strippan simmat i.
- Enligt vittnena i båten som mötte ubåten till havs vid 19.55 så försökte PM imponera på KW. Han var tänd på henne.
- Han har misslyckats med raketprojektet och vill inte visas till åtlöje när det kommer fram att hans rivaler lyckats?
- Han har nämnt i sin biografi att han vill hamna mitt i ett "kriminaldrama".

Det var någon annan i tråden som skrev ngt intressant. PM lever på kickar. I 15-20-års åldern mördar han japanskan och kvinnan på caféet. Därefter blir det tekniken som tar över och han styrs av publicitet och känslan att han är bäst på det han kan. Sen blir han ovänn med massa folk och sponsorer drar sig kanske ut? Då blir han kanske mer destruktiv i sin sexuellallitet vilket i sin tur drar tillbaka honom till att begå sexuella (sadist?) mord?

Vad som dock gör att jag tvivlar på detta spår är att upplösningen är så sjukt kasst. Om han hade planerat mordet och styckningen sen innan så borde han kommit på ett bättre alibi. Inte att han lämnat av KW i land och ubåten fått tekniska problem och sjunkit.

Å andra sidan så är han ju psykopat, narcissist och tror sig stå över polis och rättsväsende. Han tror sig kunna komma undan med i princip vad som helst.

Vad tänker ni kring detta?
Citera
2017-08-28, 16:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det är ju lite märkligt. För en av hans närmaste män (tror det var Kristian von Bengtsson) sa att visserligen har Madsen temperament men jag har aldrig sett honom bli våldsam. Och ändå tillstår han att Madsen kastar verktyg mot folk när han blir förbannad. Jag får inte ihop det där. Man har även förhört frugan hans, och resten av de närmaste. Inte någon säger att han är våldsam. Men om jag skulle kasta verktyg på folk omkring mig så skulle de nog kalla mig våldsam. Förstår inte distinktionen.

Fast han kanske inte kastar verktyg mot folk utan kastar omkring (men inte riktat mot någon)? Ungefär som att slå sönder tvn, eller telefon om man förbannad på något som visas eller sägs men inte hota den som säger eller visar något på burken. Eller en tallrik i golvet men inte på kocken?
Citera
2017-08-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är möjligt. Men eftersom polisen har satt rubriceringen "uagtsamhet" så kan han inte ha gjort det med flit. Det KAN kanske vara så att han var så otroligt tankspridd, att han glömde bort att hon var i tornet när han dök? Och när han kom på det var det för sent?
Det beror på att han pratade om olycka. De kunde inte rubricera mord på de uppgifter de hade då. någon vecka senare bad man att rubricera till "Mord". Troligen på grundval av de uppgifter som kommit fram. Den 5 september får vi veta vid omhäktningen. Om inte även denna ska ske inför lyckta dörrar.
Citera
2017-08-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast han kanske inte kastar verktyg mot folk utan kastar omkring (men inte riktat mot någon)? Ungefär som att slå sönder tvn, eller telefon om man förbannad på något som visas eller sägs men inte hota den som säger eller visar något på burken. Eller en tallrik i golvet men inte på kocken?
Absolut. Jag minns inte hur orden lade sig. Kan vara "kasta verktyg" och inte alls mot folk. Det låter jag stå öppet tills jag hittar annan info.
Själv har jag aldrig kastat något alls. Och då var jag ändå känd som att ha hett temperament. Detta motsägs att jag sällan höjer rösten eller ha andra temperamentsfulla åtbörder för mig.
Citera
2017-08-28, 16:11
Medlem
Tenk om han har filmet det og lastat det opp på nett.
Citera
2017-08-28, 16:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Absolut. Jag minns inte hur orden lade sig. Kan vara "kasta verktyg" och inte alls mot folk. Det låter jag stå öppet tills jag hittar annan info.
Själv har jag aldrig kastat något alls. Och då var jag ändå känd som att ha hett temperament. Detta motsägs att jag sällan höjer rösten eller ha andra temperamentsfulla åtbörder för mig.

Jag har stampat sönder en telefon som fungerade dåligt just när jag var precis behövde den fungerande. Jag har slängt/föst ned porslin från bord men oftast så kanske jag bara går ifrån det/den som irriterar mig om jag kan. Jag har inte slagit sönder någon tv men gett bort den när jag tyckte det mest var skit i den.
Citera
2017-08-28, 16:29
Medlem
Madsen nekter for å ha stykkat opp Wall og for å hengt på metall for at liket skal synke på havbotten

http://fredheggen.blogg.no/1503905142_parteringsdrapet_i_ubten.html
Citera
2017-08-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Madsen nekter for å ha stykkat opp Wall og for å hengt på metall for at liket skal synke på havbotten

http://fredheggen.blogg.no/1503905142_parteringsdrapet_i_ubten.html
Det där vet vi ju sedan länge. Det är ju det som gör honom icke trovärdig. Det är nån annan som styckat henne. Han erkänner att han begravt henne i havet, men själva styckningen har han inte gjort. Inte heller satt på metall på torson för att tynga ner henne. Allt han säger gör honom mindre och mindre trovärdig. Vilket kommer göra att han faller på eget grepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in