2017-08-27, 11:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Japp, ca 4:40 i videon berättar han om dykarluckan under ubåten. Så då kan man sluta spekulera om alla luckor och experiment om hur det kan ha gått till. Inte för att det är direkt viktigt, men en del försöker förstå varför han delat kroppen. Alltså för att försvåra det här brottet.

Filmen är klippt just där han talar om det, så det är omöjligt av avgöra vilken ubåt han talar om. Han berättar om en incident som hände vid ett test.

En person som har varit med och byggt Nautilus berättar för svensk media att Nautilus inte har någon sluss.

Så vänligen styrk påståendet om att Nautilus har en sluss med annat än det här klippet.
Citera
2017-08-27, 11:33
Medlem
crawlys avatar
Vad vet vi egentligen om Kim Wall? Jag hade aldrig hört talas om henne innan detta.

Enligt den amerikanska tidningen The Independent har KW arbetat för svenska UD och för EU i bland annat Australien och Indien. Hon har politiska utbildningar i botten och verkar först senare arbetat med journalistik. Tittar man på hennes Twitter är det många globalistlinjer som pushas.

Jag ska sticka ut hakan lite och säga att hon inte är/var en vanlig frilansande journalist. Det kan också vara skälet till det stora pådraget vid försvinnandet.
Citera
2017-08-27, 11:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Vad vet vi egentligen om Kim Wall? Jag hade aldrig hört talas om henne innan detta.

Enligt den amerikanska tidningen The Independent har KW arbetat för svenska UD och för EU i bland annat Australien och Indien. Hon har politiska utbildningar i botten och verkar först senare arbetat med journalistik. Tittar man på hennes Twitter är det många globalistlinjer som pushas.

Jag ska sticka ut hakan lite och säga att hon inte är/var en vanlig frilansande journalist. Det kan också vara skälet till det stora pådraget vid försvinnandet.
Hon var bara 30 år och i början av sin karriär, då har man ofta haft många uppdragsgivare.
Citera
2017-08-27, 12:02
Medlem
Citat:

Nej, det var för att de letade efter en ubåt som de letade extra noga om det ens var så, kan ju varit fullt normalt pådrag.
Citera
2017-08-27, 12:16
Medlem
Citat:

The Independent är en brittisk tidning, inte amerikansk.
Citera
2017-08-27, 12:23
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack
För att du ens kunde tyda mig..Med nån kraschad dator, en gammal utan fungerande t angentbord är det sannerligen inte lätt

Nu med mobil.

Allt om Madsen, handlar om att Han vill vara i Strålkastarljuset.

Han hade en kompanjon som var teoretisk välutbildad, von Bengtson, som lämnade honom 2014. Men han är delägare i det ursprungliga företaget. Som får skjuta upp sin raket Före Raket-Madsen.

En vanlig person accepterar det. Nu är inte han det. Han missade chansen att stå i Rampljuset.

Så klev Kim in. Nu hade han en Ny Chans att hamna och rentav förta Rampljuset från konkurrenten.

Madsen. Kan inte acceptera ett Nederlag. Upplevt sådant, lättkränkt, narcissisiskt, mm.

Kim råkade bara på fel plats vid fel tillfälle.

Det tror jag.
Men givet det, hur kan han då totalsabotera det så? Även om hon hade en helt legitim olycka så hade han kunnat skademinimera genom att gå tillbaka till hamn. (Hon hade faktiskt kunnat räddats.)

Och om det var planerat eller att han inte kunde tänka att om det blir för jobbigt så avbryter vi och det blir ett lagom trevligt reportage i Wired så blir det ännu mer konstigt. Konsekvent bänder framgången ur försynens käkar.
Citera
2017-08-27, 12:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Denna 3:e person figurerar igen på som fotograf, var det denna som antogs vara med på ubåten i ett tidigt skede av sökandet månne? Hur vet man att denne person inte var med nere i ubåten?

Går denna ubåt att ens att framföra av en enda person? Ubåtar kräver ju normalt ett visst antal i manskap... har detta tagits upp i tråden?

Det har aldrig varit tal om att en tredje person skulle ha varit med i ubåten. Men visst är man nyfiken på de där filmbilderna nu, av M och K tillsammans! Hoppas vi får se dem så småningom!

Madsen brukade framföra den ensam, men han var också den enda som vågade sig på det.
Citera
2017-08-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju journalister som sett till att artiklar om honom skrivs. Och att han får sponsorer till sina projekt.

Det är sant. Han kan inte ha haft en fientlig inställning gentemot journalister i största allmänhet - kanske bara mot de som har försökt rota i hans "innersta" och på det sättet "avslöja" honom inför den stora allmänheten och sponsorerna.
Citera
2017-08-27, 12:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Det skulle i så fall förklara varför pojkvännen var så "på" att rapportera henne försvunnen. Han (och polisen) visste väl varför hon ville umgås med Madsen.

För tusende gången är det inte konstigt att man rapporterar när ubåtar försvinner... De kan ju snabbt bli dödsfällor.
Citera
2017-08-27, 12:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Just ja, så kan det ha varit, men jag menar en grej i den riktningen. Det är trångt där i tornet och även nere i båten. Hoppas hennes research kan ge en förklaring till vad det hela handlade om, jag tror hot om att avslöja brott.

Det tror inte jag, jag tror i så fall - om det inte var sexuellt - som GW att hon varit nedvärderande. Jag tänker på det som den där väninnan Nicole sa också, att Kim skulle ha skrivit om honom med värme för hon hade medlidande med udda personer (eller words to that effect). Alltså ett von Oben-perspektiv, väldigt otrevligt skulle jag säga. Personligen sätter jag en person som kan tillverka saker som går att använda med sin egen hjärna och sina egna händer, mycket högre än någon som skriver tramsartiklar om feminism.
Citera
2017-08-27, 12:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Om polisen var så snabba med att påbörja sökandet efter i första hand KW eller var det ubåten man ville hitta i första hand ?

Jag fick bara en fundering på om polisen kanske hade PM under uppsikt p.g.a. något vi inte känner till, kanske han var misstänkt ändå för liknande brott redan innan och det därför blev bråttom att hitta KW / ubåten.

Hela saken började ju som en sjöräddningsaktion.
Citera
2017-08-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, man får någonstans "hoppas" att hon hade gjort ett gräv så att det inte bara var en impulsgrej från Madsen: hon klättrade ner genom det smala tornet, han skulle hjälpa henne och ta emot och fick se trosorna under kjolen -> tafsade och bråk på det...

Kjol och ubåt är lite utmanande
Omöjligt utan visa trosorna vid nedgång om MADsen gick först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in