Citat:
Ursprungligen postat av
TaxenSixten
Hoppas du har rätt, för hennes egen skull.
Kim var helt klart en duktig journalist och jag tror inte en sekund på att hon ställer kränkande frågor om hon vill få till en artikel.
Vem vill bli intervjuad av henne i framtiden om hon skrivit ned tidigare personer?
Du förstår inte...
"En kränkande fråga" i raket-Madens värld behöver inte vara det för dig eller läsaren. En "kränkande fråga" angående exempelvis finansieringen kan hota raket-Madsens tillvaro om han upplever att KW är på väg att avslöja något han inte ville avslöja eller ens ifrågasätta något som raket-Madsen inte vill att hans potentiella sponsorer ska ens att komma att tänka på.
En "kränkande fråga" kan för raket-Madsen handla om hans bristande förmåga att hantera konflikter - vilket onekligen har ställt till det för honom, eftersom han var tvungen att lämna förra raketgruppen och starta en helt ny från start. Inget han kanske såg fram emot att göra en gång till?
Det som jag tror några här vill säga att eftersom raket-Madsen inte är som "alla andra" kan även hans reaktioner vara extra ordinära. Något som KW kanske inte fattade som kränkande alls kan ha sårat raket-Madsen ända in i själen.
Jag är lite nyfiken på vad konflikterna med förra raketgruppen handlade om. Varför blev det så infekterat? Varför kastades raket-Madsen ut av sina egna?
Jag kan tänka mig att många i dessa grupper är lite som raket-Madsen själv dvs. otroligt fokuserade och tror på sin sak oavsett om ingen annan tycks göra det plus att de orkar jobba dag efter dag med något som egentligen inte kan leda någonvart (om ni frågar mig, eftersom jag inte tror att dessa amatörer någonsin kan skjuta upp en levande människa i rymden - inte död heller ;-).
Man skulle kunna tro att gemenskapen vore en av orsakerna varför gubbarna orkar driva dessa projekt. Precis som med många andra hobbyer där man dels delar samma intresse med likasinnade del kanske kan bygga något tillsammans.