2017-08-24, 22:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jamen varför grisa i ubåten när man kan göra det utanför? Varför kan ingen förklara det för mig?

Det finns många anledningar, de två mest uppenbara är att det är alldeles för smal yta för att det ska vara praktiskt möjligt, samt risken för upptäckt i starkt trafikerade vatten. Ubåten var nära en kollision med ett fraktfartyg, bara för att ta ett exempel.

Ett tredje, det var mitt i natten, och ingen belysning finns på däck. Skulle han ändå ha eller fixa belysning, ja, se ovan om risk för upptäckt...

Sen finns ett gäng anledningar i tillägg till ovan, men ovan räcker rätt gott för att avstå!
Citera
2017-08-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sista gången:

Han ville sprida delarna. Sprida bevisen. Och hoppas att det mesta försvann. Jag är övertygad om att detta inte har med att underlätta nån förflyttning upp på däck. Han lade inte alla ägg i samma korg helt enkelt.

Men igen, varför sprida de. Om någon hittade en enda kroppsdel av Kim så är han i megaproblem med en gång. Denna sannolikhet ökar ju fler delat han slänger ut.
Citera
2017-08-24, 22:49
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
-

Måtten du anger är i princip standard på äldre hus ... så nej...
Vilka mått tänker du på då?
Citera
2017-08-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Effekten blir väl tvärtom: när en kvinnokropp hittas styckad så tänker de flesta genast "galen sexualmördare".
Han skrev in sig i historieböckerna, till sist.
Citera
2017-08-24, 22:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och jag är nog nästan dubbelt så bred som Kim och det skulle inte vara några större problem för mig att gå upp igenom hålet eller för någon att hissa min kropp hel genom hålet ..

Styckningen handlar inte om utrymmet ...

Nej, han kan inte ha legat för långt på hanen när det gällde styckning .. Att stycka råstycka ett djur tar tid om man inte vet vad man gör -- samma bör gälla för människa...

Nej säger jag.. hon var inte stor i kroppen - och av egen erfarenhet så köper jag inte alls att man behövde stycka henne för att få ut kroppen..

Måtten du anger är i princip standard på äldre hus ... så nej...

Har du erfarenhet av att släpa döda kroppar uppför stegar?!!
Citera
2017-08-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Du gillar verkligen att krångla till saker i onödan. Svaret är ju rakt framför dig. Han blev med högsta sannolikhet tvingad att stycka delar av Kim i ubåten eftersom han inte kunde få ut Kim hel. Verkligheten är ofta inte så krånglig. Sen om han nu fått ut Kim helt, varför stycka henne över huvud taget, det hade exponerat honom otroligt, u-båten hade gungat (till skillnad om han gjort det på botten), han hade haft dåligt med ljus och även riskerat att tappa saker i havet innan de var säkrade och han hade också en risk att ett fartyg hade sett honom på ett instrumentpanel och ljust på honom (inte så sannolikt om han gjorde det i Kögebugten iofs) och han hade dessutom ökat sannolikheten för att någon skulle hitta en kroppsdel som de kunde knyta till Kim. Varför väljer du att tro på en mycket mer långsökt hypotes när det finns en mycket mindre långsökt och betydligt mer rationell hypotes rakt framför näsan på dig? Och sen argumenterar du som det är helt självklart att du har rätt och att alla som inte håller med är idioter?

Vi får väl se så småningom vad han gjorde. Jag gillar sannolikheter och statistik - och man får väl böja sig kanske - det är inte som om jag benhårt håller på en egen teori, där jag kommer med irrationella utfall mot mina medskribenter
Citera
2017-08-24, 22:53
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har provat att lyfta 56 kg upp längs en stege med lite olika lyfttekniker. Där stålvajrarna är fästa på stolpen är det 3 meter:
https://www.youtube.com/watch?v=FSfMCYC2peQ

Jag har tidigare ansett det var lätt lyfta en lättare kropp på 50-60 kg upp genom ett ubåtstorn.

56 kg kändes betydligt tyngre än jag räknade med. Att försöka använda min egna kroppsvikt på 70 kg som motvikt till dom 56 kg för att dra upp tyngden med repet fungerade inte.

Om jag skulle varit tvungen att lyfta en 56 kg kropp genom ett ubåtstorn skulle jag övervägt stycka kroppen. Annars hade jag inte fått ut kroppen.

Tack för den.. Uppskattas stort härifrån!

Och ja, resultatet som förväntat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotBrunette
Om det skulle vart en olyckshändelse skulle han ju aldrig styckat kroppen. Med tanke på att straffskalan skulle se annorlunda ut. På något sätt orsakade han hennes död, eftersom han försökte dumpa kroppen med tyngder, mest troligt är att han försökte förgripa sig på henne sexuellt som spårade ur. Där av styckningen och dumpningen av kroppen för att dölja all sorts DNA. Tror att hon dog via kvävning förmål mot halsen strypning. Sen eskalera det bara.

Helt korrekt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Jag tror det finns 1 max 2 " Paket" till. Och dom ligger förmodligen tätt.

Torson dumpades naken separat, punkterad och tyngd med en kätting i ett försök att förhindra det som sedan hände iallafall.
Huvud, ben och armar ligger förmodligen inlindade i hennes kläder och är surrade med en kätting eller dylikt för att se till att hon inte flyter.

Personligen tror jag på ett paket. Hittar dom det så hittar dom rubbet. Huvud axlar knä och tå samt kläder. Han hade nog väldigt snålt med grejor att vikta med, och det är av den anledningen som torson flöt.
Och det är av den anledningen jag tror det bara finns ett paket till.

Jag tycker det låter rimligt det du säger. Han borde insett att en enda kroppsdel hittad med Kims DNA hade satt honom i stora problem. Att då slänga ut kroppen i 6 eller fler delar separat är nästan som att be om att få misstankarna mot sig.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-08-24 kl. 22:58.
Citera
2017-08-24, 22:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyffe
Han skrev in sig i historieböckerna, till sist.

Nä. Låter inte alls troligt. Han har ju lyckats med massor och hade ännu mera på gång. Och han var rejält känd, även utanför Danmark. En loser skulle däremot kunna tänka så, att "kan jag inte bli känd för något annat så kan jag bli det för att jag begår ett bestialiskt brott".
Citera
2017-08-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag ställde frågan för någon dag sedan, inte fått respons.

Verkar inte finnas någon i tråden som vet.

Jag tänker mig att du fiskar efter samma sak som jag, en eventuell koppling till ett annat mord i Danmark.

Min magkänsla säger mig att PM kan ha fler liv på sitt samvete.

Seriemördare begår förr eller senare ett misstag. PM kan vara den typen som skrider till verket när tillfälle uppstår. Har klarat sig med det tillvägagångssättet, misstaget kan ha varit att han tog tillfället i akt på en plats han aldrig har gjort det på tidigare.

Attans, har fiskat så mycket på Google men det nappar inte bortåt västra Själland.

Jag har samma magkänsla. Och det är helt sjukt hur jävla lugn han är när han kommit i land. De kanske de är, seriemördare, när de kommit undan tidigare..
Citera
2017-08-24, 22:56
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Detta har jag försökt förklara för flera dumskallar i tråden sedan dagen efter försvinnandet. Tröttsamt att läsa inlägg i stil med " är ju bara att ta henne på ryggen och klättra upp..." Tänk lite förfan innan ni skriver. Klart att det är en transportstyckning.
Nej det är inte alls klart. Jag ser det tvärtom som väldigt möjligt för PM att få upp KW:s kropp ur ubåten utan att stycka henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Och dessutom så är ju PM en klen liten skit, Ca 60 kilo kanske väger han. Han har säkert fått slita som satan enbart för att få ut torson som har legat på runt 35 kilo.
Jag tycker inte han ser alls klen ut. Var får du en så anorektisk vikt som 60 kg ifrån? Skulle han bara ha vägt obetydligt mer än KW? Glöm det.

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Skillnaden är väl att ubåten har ett torn och att man inte behöver dra upp en kropp utan kan knuffa upp den. En kropp är också mer hanterar än tre dunkar - går att lägga över axlarna och bära ganska enkelt. Googla brandmannagrepp.
Över axlarna går förstås inte om man ska ut genom ett hål med Ø 52 cm. Däremot torde halsen eller fötterna vara ett bra ställe att knyta repet om man vill att kroppen ska komma upp så vertikal som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hegamons, som också trodde det var lätt som en plätt, testade. Han kom fram till att det är stört omöjligt.

Så det är bara att praktisera själv... Upp till bevis i praktiken!

Lycka till!
Hegamon lyfte hela vikten med en hand. Hade han kunnat stå gränsle över en lucka och ta i med båda händerna hade det självklart gått lättare.

Har man dessutom motivationen att man riskerar åka fast för mord om man inte får ut kroppen och att man är tvungen att stycka en människa om man inte orkar lyfta hela i ett stycke så tror jag man kan uppbåda några extra Newton i lyftkraft. Om man nu inte är sugen på styckning...
Senast redigerad av skunkjobb 2017-08-24 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in