2017-08-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-overtag-mot-polisens-utredare/
Orsaken verkar inte alls vara okänd. Jag läste i de danska tidningarna att han är utsatt för hot från medfångarna. De gillar honom INTE. Han är rädd för dom och valde själv isolering. I Expressen säger man att fängelset inte vill kommentera. Då kan det i och för sig varit den danska reportern som drar slutsatser. Men jag tror det är en mycket korrekt slutsats. Han befinner sig näst lägst på rangskalan. De lägsta är pedofiler och barnmisshandlare/barnamördare.
Citera
2017-08-24, 21:45
Medlem
different_trips avatar
Kanske inte så intressant, men läser man kommentarer på youtube så ska ubåten haft en elmotor installerat och driftklar för undervattensdrift. Undrar hur länge dock.
Citera
2017-08-24, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Nu tycker jag det är helt solklart att han kunnat få ut KW hel ur luckan som syns i video.
Det hade han säkert. Men att stycka och sprida ut delarna minskar risken att hela kroppen hittas och därmed en himla massa bevis. Så han är smart också. Hittar de en del, eller två, så har dom inte hela bilden. Hittar de hela Kim, så har de en förfärlig massa kriminaltekniska bevis emot honom. Så jag kan tänka mig att han helt enkelt styckade henne i hanterliga bitar och sen slängde ut dom antingen från främre luckan eller från tornet. Jag gissar luckan.
Citera
2017-08-24, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jamen förklara då den mest sannolika förklaringen - jag väntar ivrigt.
Läs-för-i-helvete-vad-jag-skriver-människa!

Du får växa till lite, för varför transportstyckning är en rimligare idé än offensiv styckning har förklarats åtskilliga gånger nu. Det började med pajaskonster om att styckningen kan ha utförts på fördäck(!).

Till skillnad från du och anda dönickar så anser jag mig inte ha något facit. Jag investerar inte i dåliga idéer!
Citera
2017-08-24, 21:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag tror att det här blir ett fall där gm kommer att dömas helt i linje med folkdomstolens åsikt.

Om inget mer än Kims torso återfinns och ingen dödsorsak kan fastslås är det ändå givet att KW dött i PM:s båt. Efter att hon dött har han inte påkallat någon hjälp utan hållit sig undan och undanröjt bevis.

Hennes avsiktligt styckade torso återfinns kort efter att han påstår att han (utan mandat och rim och reson) givit henne en sjöbegravning.

Även om inga fler likdelar återfinns, är jag övertygad om att han kommer att dömas för mord. Det här kan vara ett fall där rätten visar att lagtexten aldrig ska stå över att det är vi som skrivit texten och i ett fall som detta är det inte meningen att den som är ansvarig för hennes död inte skall kunna dömas.

Tacksamt att såhär långt se dansk polis som hittills visat sig professionella i rapporteringen av det här fallet. De har givit media och allmänhet mer information än de har behövt och samtidigt kunnat säkra att utredningen fortgår med målet att fälla gm i domstol.
Citera
2017-08-24, 21:49
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om man ska stycka någon av transportskäl, så måste det ju vara lättare att kapa av benen vid knäna än vid höfterna. Höftkulan vilar ju inne i kroppen, men knäskålen hänger ju bara på ledband.
Saknar man helt spärrar borde det enklaste vara att lägga upp benen på något, kanske skottöppningarna, och stampa av lårbenet eller skenbenet samt vadben och bara skära genom vid brottet.
Lättare än att skära julskinka.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har provat att lyfta 56 kg upp längs en stege med lite olika lyfttekniker. Där stålvajrarna är fästa på stolpen är det 3 meter:
https://www.youtube.com/watch?v=FSfMCYC2peQ

Jag har tidigare ansett det var lätt lyfta en lättare kropp på 50-60 kg upp genom ett ubåtstorn.

56 kg kändes betydligt tyngre än jag räknade med. Att försöka använda min egna kroppsvikt på 70 kg som motvikt till dom 56 kg för att dra upp tyngden med repet fungerade inte.

Om jag skulle varit tvungen att lyfta en 56 kg kropp genom ett ubåtstorn skulle jag övervägt stycka kroppen. Annars hade jag inte fått ut kroppen.

Haha, trevligt att du bjuder på dig själv i vetenskapens och diskussionens tjänst.

Ja, då har vi en indikation på att det inte är lätt som en plätt att få ut en hel kropp ur ubåten.
Citera
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Jag har provat att lyfta 56 kg upp längs en stege med lite olika lyfttekniker. Där stålvajrarna är fästa på stolpen är det 3 meter:

Jag har tidigare ansett det var lätt lyfta en lättare kropp på 50-60 kg upp genom ett ubåtstorn.

56 kg kändes betydligt tyngre än jag räknade med. Att försöka använda min egna kroppsvikt på 70 kg som motvikt till dom 56 kg för att dra upp tyngden med repet fungerade inte.

Om jag skulle varit tvungen att lyfta en 56 kg kropp genom ett ubåtstorn skulle jag övervägt stycka kroppen. Annars hade jag inte fått ut kroppen.

Detta har jag försökt förklara för flera dumskallar i tråden sedan dagen efter försvinnandet. Tröttsamt att läsa inlägg i stil med " är ju bara att ta henne på ryggen och klättra upp..." Tänk lite förfan innan ni skriver. Klart att det är en transportstyckning.
Citera
2017-08-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Läs-för-i-helvete-vad-jag-skriver-människa!

Du får växa till lite, för varför transportstyckning är en rimligare idé än offensiv styckning har förklarats åtskilliga gånger nu. Det började med pajaskonster om att styckningen kan ha utförts på fördäck(!).

Till skillnad från du och anda dönickar så anser jag mig inte ha något facit. Jag investerar inte i dåliga idéer!

Du förklarade ju ingenting - mest näsvis.
Citera
2017-08-24, 21:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:

Ja jäklar vad det ser svårt ut. Och tänk då en spretande kropp med begynnande likstelhet också. Verkar nog som att styckning är ett måste för att få ut kroppen trots allt.
Citera
2017-08-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det hade han säkert. Men att stycka och sprida ut delarna minskar risken att hela kroppen hittas och därmed en himla massa bevis. Så han är smart också. Hittar de en del, eller två, så har dom inte hela bilden. Hittar de hela Kim, så har de en förfärlig massa kriminaltekniska bevis emot honom. Så jag kan tänka mig att han helt enkelt styckade henne i hanterliga bitar och sen slängde ut dom antingen från främre luckan eller från tornet. Jag gissar luckan.

Smart? Hade han varit det hade han nekat allt och dessutom sagt han lämna henne på en plats som är oerhört befolkad och dessutom video övervakad.
Citera
2017-08-24, 21:52
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.sydsvenskan.se/2017-08-24/tiden-rinner-ut-i-sokandet-efter-fler-kroppsdelar

Traktens fiskare säger att det finns massor av krabbor där, som antagligen har ätit upp eventuella återstående kroppsdelar vid det här laget.

Lägger helt klart sordin på krabbsäsongen.

Det är ett väldigt sjukt mord, och man önskar att det fanns något sätt att få reda på vad som verkligen hände. Man får hoppas att det gick kvickt, var en olycka först, för alternativet är ju en lång utdragen tortyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in