2017-08-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Angående att hissa upp kroppen: Men för tusan. Ni förstår väl att TONVIS av packning, verktyg, material och gods har hissats IN och UT av PM under flera år genom tornet. Det är självfallet ingen STÖRRE utmaning att hissa upp en kvinnokropp om det skulle behövas.

Ge upp.... Styckningen sker inte för "transport". Vart fasiken ska han transportera? Ingen ser och han ska dumpa liket i havet.

Vakna.

/DAEN
Han ville bara sprida ut så många delar som möjligt. Inte i förflyttningssyfte.
Citera
2017-08-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har nog lite svårt att se att man knuffar en kropp på 60 kg rakt upp genom ett 52 cm brett två meter långt mörkt vertikalt rör och klättrar själv på en stege under denna. Man får ju liksom den döda kroppen hängande över sig och sitt huvud. Rätt obehagligt antagligen.
Hänga kroppen över sina egna axlar när man klättrar finns det nog inte plats till på 52 cm.

Man har ett rep under armarna på kroppen som man har lagt högt upp(repet) - dvs man drar och klättrar samtidigt.

För varje steg man tar kan man vila en stund =låsa repet.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har provat att lyfta 56 kg upp längs en stege med lite olika lyfttekniker. Där stålvajrarna är fästa på stolpen är det 3 meter:
https://www.youtube.com/watch?v=FSfMCYC2peQ

Jag har tidigare ansett det var lätt lyfta en lättare kropp på 50-60 kg upp genom ett ubåtstorn.

56 kg kändes betydligt tyngre än jag räknade med. Att försöka använda min egna kroppsvikt på 70 kg som motvikt till dom 56 kg för att dra upp tyngden med repet fungerade inte.

Om jag skulle varit tvungen att lyfta en 56 kg kropp genom ett ubåtstorn skulle jag övervägt stycka kroppen. Annars hade jag inte fått ut kroppen.
Snygg hatt, jag trodde du gick runt i luvtröja och såg otäck ut

Jo men du klarade det ju där i början och då var det bara med en hand. Du hade lite ofördelaktig ställning där du stod på stegen, att stå uppe på däcket, kanske gränsla luckan och lyfta med båda händerna är ett betydligt snällare fall.

Jag skulle inte för min vildaste fantasi överväga styckning om det överhuvudtaget fanns någon annan möjlighet och det bedömer jag som att det fanns för PM.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har nog lite svårt att se att man knuffar en kropp på 60 kg rakt upp genom ett 52 cm brett två meter långt mörkt vertikalt rör och klättrar själv på en stege under denna. Man får ju liksom den döda kroppen hängande över sig och sitt huvud. Rätt obehagligt antagligen.
Hänga kroppen över sina egna axlar när man klättrar finns det nog inte plats till på 52 cm.
Teorin om möjligheten att få ut kroppen i ett stycke bygger på att det finns utrustning för att få in och ut grejer i ubåten. Antagligen menar man någon form av rep etc. Jag är tveksam till att PM själv skulle ha fått ut en kropp på ca 60 kilo i ett stycke iaf. Då krävs det nog riktigt bra utrustning för ändamålet isf.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-08-24 kl. 22:21.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Hallå!? Efter mordet? Nej, självfallet inte, men året eller månaderna innan kanske han surfat på hur man bäst sänker eller styckar en kropp, etc.

/DAEN

Om han har gjort det kunde han verkligen inte ta till sig kunskapen. Eller hur?
Citera
2017-08-24, 22:17
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Varför skulle han annars gjort det? Han har ju inte alla kort på bordet utan ändrar sig hela tiden.. Klart att det är sexuellt motiv från hans sida, dessutom har han dumpat delarna från främre luckan så klart. Man behöver inte vara Nasaingengör för att räkna ut detta. Hitills så har jag haft alla rätt i mina påståenden. Vad kan du kontra med?

Hue stor andel av normala män (du exkluderas alltså) begår planerade styckmord av sexuella skäl?
Känn dig ensam, och gå och dö tack.
Citera
2017-08-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jag läste det när du skrev det - och jag bläddrade snabbt förbi -

EFTERSOM du ställer upp färdiga stolpar - "med en färdig förklaring"
Vad fan håller du på med din dreglande idiot? Ja, jag skriver text i mina inlägg, på svenska, inte hieroglyfer. Vad snackar du om "färdig förklaring"? Jag är den sista jävla person som försöker leverera någon färdig jävla förklaringsjävel.

Det är ju du och dina jävla gelikar som envisas med er jävla offensiva styckning som om den jävla idén vore färdig eller mer trolig än alla andra jävla idéer i den här jävla tråden!

Du kan väl för i helvete läsa vad jag skriver? I sagda inlägg så listar jag all jävla skit som har någon sorts jävla påverkan, där även ditt jävla påfund. Ja, mitt jävla inlägg tar ju för fan hänsyn till just de jävla idéer som du saluför!

Har du någon jävla invändning mot listan? Har jag missat något jävla skit? Är det osant, tycker du, att en styckning på däck t.ex. mer förutsätter en jävla offensiv styckning än en jävla transportdito? Är du med på att en jävla transportstyckning stämmer med det jävla lilla vi vet, känner till, fått bekräftat och kan resonera kring? Är det så jävla konstigt, tycker du, när jag påpekar hur en jävla idé kan vara kompatibel med flera jävla scenarier, medans andra idéer fodrar jävligt speciella förutsättningar?

Jag har inte gett några jävla färdiga förklaringar alls! Jag har jämfört två jävla idéer med varandra och vilken jävel som helst kan se om jag missat någon jävla detalj. Vad är det som är så jävla svårt att förstå?
Citera
2017-08-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Oj så överraskande!
Jo, jag vet, jag är lite udda. Men om nu filmmakaren vill testa igen så, bind tampen längst upp, dra den igenom handtagen, klättra upp med den andra änden och hissa. Nu väger det bara häften. utan block o talja går det tungt men det går. Alternativt slår man tampen runt något några varv så man får låsning och rycker upp tyngden bitvis samtidigt som man låser vid varje tag. Det hade helt klart varit att föredra framför styckning om målet bara var att få upp kroppen.
Citera
2017-08-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Teorin om möjligheten att få ut kroppen i ett stycke bygger på att det finns utrustning för att få in och ut grejer i ubåten. Antagligen menar man någon form av rep etc. Jag är tveksam till att PM själv skulle ha fått ut en kropp på ca 60 kilo i ett stycke iaf. Då krävs det nog riktigt bra utrustning for ändamålet isf.

"Antagligen menar man någon form av rep"... EHHHH JA. Detta är ett FARTYG. Det finns alltid tågvirke på fartyg, inklusive förtöjningstampar. Om det inte fanns det, så fanns ju i vart fall en lång ankarlina som kan kortas.

Svaret på frågan om det fanns ett rep som håller för en kropp är JA.

JA.
Citera
2017-08-24, 22:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Finns det någon här som vet vilken bil/bilar PM äger alt. brukar?

Jag ställde frågan för någon dag sedan, inte fått respons.

Verkar inte finnas någon i tråden som vet.

Jag tänker mig att du fiskar efter samma sak som jag, en eventuell koppling till ett annat mord i Danmark.

Min magkänsla säger mig att PM kan ha fler liv på sitt samvete.

Seriemördare begår förr eller senare ett misstag. PM kan vara den typen som skrider till verket när tillfälle uppstår. Har klarat sig med det tillvägagångssättet, misstaget kan ha varit att han tog tillfället i akt på en plats han aldrig har gjort det på tidigare.
Citera
2017-08-24, 22:20
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jodå, kläder och skor, eventuellt två mobiltelefoner, kanske ett mordvapen, så nog finns det anledning att hålla ögonen öppna ett tag till.

Jo visst, men det är ju något annat. Mobiltelefon, mordvapen och kläder går ju att hitta för lång tid framöver. Men det är ju inte särskilt osannolikt att kroppsdelar och tillhörigheter dumpats åtskilt.
Citera
2017-08-24, 22:20
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Jag förstår inte vad du menar med att jag misslyckades. Mej veterligen har jag inte gjort det, tvärtom.

Jag tolkar det som att du bekräftar det jag hävdade om ditt mindervärdeskomplex som du försöker kompensera med att nedvärdera andra människor.

Du är bara ett stackars grälsjukt fruntimmer som söker bråk.

Tex ditt svammel om att följa några inbillade "instruktioner" som verkar existera endast i ditt dimmiga medvetande är ju bara enfaldigt eftersom du uppenbarligen inte har en susning vad du snackar om.

Sluta göra bort dej nu och gå och lägg dej. Du är ju bara pinsam. Adjö.

Jag förstår att du inte förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in