2017-08-24, 21:52
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Givetvis har den postats. Om du sökt efter länken så hade du sett att fem andra postat den redan.

Okej! ser att den postats 3 ggr i väldigt små inlägg som jag missat, senast igår 20.30 tiden.
Men härligt för dig att kunna tillrättavisa

Vad tror du själv, har den främre luckan eller tornet använts för att få ut brottsoffret?
Jag tippar på ytläge och mer eller mindre kunnat stå på stegen vid främre luckan, kasta/ baxa ut kroppsdelarna över "däcket" och ner i havet.
[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR][COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR][COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]
Senast redigerad av PhDSalander 2017-08-24 kl. 21:55.
Citera
2017-08-24, 21:53
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja jäklar vad det ser svårt ut. Och tänk då en spretande kropp med begynnande likstelhet också. Verkar nog som att styckning är ett måste för att få ut kroppen trots allt.

Exakt...Det är förmodligen samma människor som blev snopna när styckningshypotesen visade sig sann som känner sig manade att tugga något nytt innan de blir överbevisade igen.
Citera
2017-08-24, 21:54
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Detta har jag försökt förklara för flera dumskallar i tråden sedan dagen efter försvinnandet. Tröttsamt att läsa inlägg i stil med " är ju bara att ta henne på ryggen och klättra upp..." Tänk lite förfan innan ni skriver. Klart att det är en transportstyckning.
Och dessutom så är ju PM en klen liten skit, Ca 60 kilo kanske väger han. Han har säkert fått slita som satan enbart för att få ut torson som har legat på runt 35 kilo.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Saknar man helt spärrar borde det enklaste vara att lägga upp benen på något, kanske skottöppningarna, och stampa av lårbenet eller skenbenet samt vadben och bara skära genom vid brottet.
Lättare än att skära julskinka.

Sant. Även om PM saknade spärrar (alla?) så kanske han var i en "bubbla" med fullt tunnelseende pga vad som skett och kunde inte tänka på det viset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har provat att lyfta 56 kg upp längs en stege med lite olika lyfttekniker. Där stålvajrarna är fästa på stolpen är det 3 meter:
https://www.youtube.com/watch?v=FSfMCYC2peQ

Jag har tidigare ansett det var lätt lyfta en lättare kropp på 50-60 kg upp genom ett ubåtstorn.

56 kg kändes betydligt tyngre än jag räknade med. Att försöka använda min egna kroppsvikt på 70 kg som motvikt till dom 56 kg för att dra upp tyngden med repet fungerade inte.

Om jag skulle varit tvungen att lyfta en 56 kg kropp genom ett ubåtstorn skulle jag övervägt stycka kroppen. Annars hade jag inte fått ut kroppen.
Skillnaden är väl att ubåten har ett torn och att man inte behöver dra upp en kropp utan kan knuffa upp den. En kropp är också mer hanterar än tre dunkar - går att lägga över axlarna och bära ganska enkelt. Googla brandmannagrepp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Nu tycker jag det är helt solklart att han kunnat få ut KW hel ur luckan som syns i video.

Hexagon tyckte som, tills han testade det själv. Kanske du också borde göra?

PS. Läs Hegamons inlägg.ovan.
Citera
2017-08-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Strålande! Nu tror jag inte han surfat på den efter mordet. Varför?

1) Han ville inte visa sin position och kunna bli spårad.
2) Ingen mottagning inne i ubåten. Kanske i tornet. Men risken var stor att bli sedd.

Hallå!? Efter mordet? Nej, självfallet inte, men året eller månaderna innan kanske han surfat på hur man bäst sänker eller styckar en kropp, etc.

/DAEN
Citera
2017-08-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Du förklarade ju ingenting - mest näsvis.

Men snälla sluta tramsa, läs det DjILY har skrivit i stället. Bara för du är för lat för att leta efter det personen har skrivit ger dig inte rätt att på ett barnsligt sätt kräva att DjILY ska återupprepa sig bara för dig.

Lägg ner!
Citera
2017-08-24, 21:56
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Skillnaden är väl att ubåten har ett torn och att man inte behöver dra upp en kropp utan kan knuffa upp den. En kropp är också mer hanterar än tre dunkar - går att lägga över axlarna och bära ganska enkelt. Googla brandmannagrepp.

Knuffa upp den i ett smalt hål vertikalt - 60 kg lealös kropp med armar och ben korts och tvärs hur tänker du? Brandmannagrepp? Ge dig för gud skull.
Citera
2017-08-24, 21:56
Bannlyst
Det var bara KW och PM på ubåten, KW dog, blod funnen på ubåten, hennes kropp sargad och dumpad på botten med metall för att den skulle stanna där, efter det ubåten "olyckligt" sjönk. Anledningen varför den sjönk är för att PM skulle dölja alla spår utav KM har blivit mördad.

När PM kommer i land så låtsas han som ingenting har hänt på ubåten, visar upp en fasad såsom han ler och skämtar med reportern.

1, borde han inte vara nedstämd ner han är i land för att hans livsprojekt har sjunkit under ytan? och att KW är försvunnen?

2, Om han var så oskyldig varför påstår han att han lämnade KW i land även trots hon rapporterats försvunnen och PM var den sista personen att se henne?

3, hennes kropp har alltså hittats till sjöss sargad vilket tyder på att PM har något att dölja annars hade han inte sargat kroppen.

4, Om PM var så oskyldig som han framstår så hade han förklarat för nödräddarna att de finns en död kvinna på ubåten. Inte får en oskyldig människa för sig "kanske jag ska snitta och göra hål i hennes kropp och sänka henne till havs med metall bunden till sargade kroppen så ingen hittar henne"

Det står mördare skrivet i pannan på honom. Han är psykiskt störd och bör avrättas på live tv.
Senast redigerad av ytmamz 2017-08-24 kl. 21:59.
Citera
2017-08-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Smart? Hade han varit det hade han nekat allt och dessutom sagt han lämna henne på en plats som är oerhört befolkad och dessutom video övervakad.
Jag var lite ironisk. Framgick inte.
Citera
2017-08-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu blottar jag min okunnighet egentligen, men hur GÖR man egentligen för att få ubåten att säkert ligga still på botten medan man sover nattsömn? Slänger man ut ett ankare eller?

Ingen fara, när hela båten är tyngre än vatten, sjunker den tills den tar stopp. Den är en ganska stor "kropp" på 35 ton, och kommer att ligga ganska stilla, om dess botten har kontakt med havets botten. I Öresund är den mest sand, då kommer den att trycka sig ner i sanden. Hur mycket, beror på hur "tung" den är relativt vatten ( fysik; begreppet densitet/täthet). U-båten kan variera sin tyngd, genom att ha mer eller mindre mängd vatten i sina tankar, lite vatten i = mer luft, betyder att den flyter, mycket vatten i stället för luft i tankarna, betyder att den sjunker, för stål är mycket "tyngre" än vatten och luft.

En liten enkel pedagogisk jämförelse; släpp ner en stålkula i vattnet på en badplats med sandbotten, då kommer den att gräva sig ner lite grann i sanden. Gör samma sak med med en stenkula och en liten kula av aluminiumfolie, som du format till en kompakt boll. Stenkulan kommer att gräva sig ner lite grann, aluminiumfoliebollen knappt synligt, jämfört med de andra. Dom har olika "tyngd" relativt vattnets "tyngd". Kulorna ska vara lika stora, ha samma volym.

Det blev en liten fysiklektion av det, hoppas du inte misstycker och förstod, kunskap är makt!

EDIT, experimentet går att genomföra i en glasburk med finkornig sand i botten och vatten. Grundläggande fysik är tyngdkraften på jorden, och densitet på olika ämnen och kroppar.
Senast redigerad av Whyback 2017-08-24 kl. 22:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in