Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Ja detta låter inte i mina öron som ett första mord. Kan styckningen ha genomförts just för att förhindra att kroppen flyter upp när delarna förmultnar?
Jag tror styckning snarare ökar risken för upptäckt. Dels finns det fler delar - räcker att en enda del flyter upp för att man skall få någonting att göra DNA-test på.
Sedan så är buken värst att svälla upp, och det hade känts rimligare att rulla in hela kroppen i kedjor.
Även om PM har en förmåga att hela tiden överraska, tror jag fortfarande att styckningen var för att få upp KW ur ubåten. Hade han fått upp henne hel ur ubåten skulle han ju ha haft bättre chanser att bara dumpa kroppen och skylla ifrån sig.
Var hon "hel och ren" så kunde han skylla på att hon fallit i och klara sig helt utan straff.
Bruten nacke - skylla på fall i ubåten och kanske åka dit på något oaktsamhetsbrott.
Spermier hittade? Ta på sig perversiteten att han satt på ett lik (som kanske räknas som brott mot griftefriden), eller säga att det var frivilligt och skedde innan olyckan.
Men eftersom PM nu inte är som alla andra så blir det så svårt att försöka bedöma hur han tänkt utifrån mer traditionella värderingar. Och förutom att han är annorlunda, så kan vissa handlingar utförts i chock även om det är svårt att tro när någon som nyligen styckat en ung kvinna klarar av att lugnt promenera iväg med polisen. Om han vid det tillfället fortfarande var i chock, så bör i så fall polisen under de dagar som varit ha fått vara med om när chocken äntligen släpper - rimligt tidsintervall borde vara delar av en timme upp till några dagar. Men han har ju uppenbarligen inte fått stora behov av att prata av sig hos polisen och att då hålla sig till sanningen.