2017-08-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Hans "verklighet" har ju minst sagt raserats - på mindre än 2 veckor

Men kom ihåg att han sitter isolerad - han vet inte att alla i hela världen vet att han är en överbevisad mördare + psykopat. När han upptäcker att alla vet att han är det - DÅ kanske.

Eftersom han i danskt häkte får ha tv, och faktiskt har en tv, i sin cell, så vet han att allmänheten vet nu. Han sitter inte med samma restriktioner som många mordmisstänkta gör här i Sverige.
Citera
2017-08-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror jag inte. Hamnar han där jag tror så kommer han träffa ett stort gäng polare som är exakt lika skruvade som honom. Han kommer känna sig som hemma.
Vi får se om högst 2 år när alla insatser sagt sina.
Citera
2017-08-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag sätter en slant på att Peter Madsen kommer att ta livet av sig i fängelse.

Det satsar jag också pengar på. Han tål inte att ta ett nederlag. Det enda som kan få honom att fly från verkligheten som så definitivt bekräftar att han är problemet är att ta livet av sig. Och skylla bort sina livsval i något slags självmordsbrev. Han tänker inte ta skulden men det kommer rättsväsendet att tvinga på honom. Detta problem kan han bara fly ifrån genom att avsluta sitt eget liv.
Citera
2017-08-23, 15:40
Medlem
Citat:

Men kom ihåg att han sitter isolerad - han vet inte att alla i hela världen vet att han är en överbevisad mördare + psykopat. När han upptäcker att alla vet att han är det - DÅ kanske.

Tvärtom.

Ni tycks förutsätta att denne PM skulle skämmas eller må dåligt pga vad folk tycker och tänker om honom. Jag tror inte det. Jag tror att så länge han är berömd, blir ihågkommen, man skriver om honom och vill intervjua honom, folk undrar hur han tänker etc. Då kommer han INTE att ta livet av sig

Det värsta som skulle kunna hända honom vore om denna historia glömdes bort inom 2 veckor. Och om ingen på anstalten "visste" /brydde sig om vem han var..
Citera
2017-08-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
En fraga, inte sa hemma pa just u-batar, mer hemma när det galler PSV's, AHTS' och dyksupportbatar. Hur sanker man en u-bat som gjort?

Man vattenfyller dyktankarna - och lämnar fartyget med luckan låst i öppet läge..
Citera
2017-08-23, 15:41
Medlem
Citat:

Ja, jag menar att det kan ta 2 år innan alla överklaganden gjorts men förgäves.
Citera
2017-08-23, 15:42
Medlem
Citat:

Beror ju på i vilken grad han är psykopat respektive narcissist. Jag tycker det är svårt att avgöra, han kan ha andra personlighetsstörningar med. Är han primärt narcissist har hela hans värld ramlat ihop på ett sätt som han knappt kan reparera. Är han primärt psykopat är han fortfarande överbevisad om sin egen förträfflighet och är inte så skakad av att hans anseende bland andra har kollapsat. Ju mer narcissist (allt annat lika), desto mer självmordsbenägenhet efter en händelse av denna typ enligt mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror att utgången blir det samma! Han har levt hela tiden i en bubbla. Han kan inte hantera detta att han blivit avslöjad.

Bara avsaknaden av att inte få mecka med någonting lär väl räcka för att han ska känna att livet inte är värt att leva längre. Det blir vajsing i autistschemat och livet fylls med massa tomrum som han inte klarar av att hantera.

Det som kan rädda honom är väl om han hittar något nytt uselt projekt i finkan/psyket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tvärtom.

Ni tycks förutsätta att denne PM skulle skämmas eller må dåligt pga vad folk tycker och tänker om honom. Jag tror inte det. Jag tror att så länge han är berömd, blir ihågkommen, man skriver om honom och vill intervjua honom, folk undrar hur han tänker etc. Då kommer han INTE att ta livet av sig

Det värsta som skulle kunna hända honom vore om denna historia glömdes bort inom 2 veckor. Och om ingen på anstalten "visste" /brydde sig om vem han var..

Du har förmodligen rätt - psykologi är inte direkt mitt ämne.
Citera
2017-08-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Bra att du lyfte detta. En skyltdocka alltså, svept i kätting. Det är naturligtvis den här drömmen han i viss mån förverkligat där på ubåten tillsammans med Kim. Ungefär som när den litauiske snickaren i kinnekulletrakten hissade upp sitt offer på en balk för att verkliggöra en sexuell fantasi. Dockan är ju också delad vid knäna som Kim senare kom att bli.

Fy f-an vilken sjuk jävel han är! Varför har inte någon regerat på den där dockan tidigare? Allt kring denne GM skriker psykopat.
Citera
Medlem
fittslems avatar
En rätt så intressant grej som GW nämnde :
Citat:
Leif GW Persson menar att fallet delvis sticker ut på grund av styckningen, men också på grund av det korta tidsförloppet.
– Att mörda en människa klarar ganska många av. Att stycka en kropp är nåt helt annat. Det har jag gjort under helt lagliga omständigheter och det frestar på, säger han och fortsätter:
– Människor brukar behöva djupandas i ett dygn innan de kan ta tag itu med en styckning.

Tyder ju på att Madsen antagligen var riktigt störd som klarar av att stycka en kropp på så kort tid.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej det har han inte. Det är vad som skrivits här pga språkförbistring. Han har begravt henne i have. Vilket kan tydas som hel eftersom uttalen är snarlika. Ingen har i tidningarna skrivit HEL. Däremot HAVET. Så har du hittat nåt annat (utom videoinspelning från polisen, där en svensk inte alltid hör rätt på det danska språket) skriftligt så länka gärna. Ingen har heller skrivit eller sagt INTAKT.
Du måste faktiskt snart börja tänka, ta reda på fakta, innan du skriver. Du sprider rykten som inte är sanna.

Jag måste nu bara fråga (varit på jobb tills nu).., vad som stämmer eller ej.., behöver en smula klarhet :

-Har Peter sagt/erkänt att han styckat kroppen innan han gjorde av sig med den ?

Eller :

- Har Peter sagt att kroppen var intakt när han gjorde av sig med den ?

Tack på förhand !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in