2017-08-23, 09:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Nej de har fått en hårborste och tandborste av familjen - för att kunna jämföra dna
Aha, tack för klargörande
Citera
2017-08-23, 09:24
Medlem
Astrorbits avatar
Inspirerad av Dexter? Han har nog mördat fler än Kim.
Citera
2017-08-23, 09:25
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, så dum är han inte. Han visste ju att han var den förste som skulle bli misstänkt. I så fall skulle han ha släpat dit någon prostituerad kvinna som inte en människa skulle ha saknat, från den undre värld i Köpenhamn som han tydligen var väl hemmastadd i. Eller en dejt från ett dejtingforum.
Det är nog ytterst svårt att lyckas stämma träff med en annan person utan att lämna några som helst spår efter sig själv. När personen senare saknas kommer polisen börja följa digitala spår för att lista ut vem som stämt träff med henne. Det är betydligt lättare att ge sig på någon "in plain sight".

Men det som jag sett som det rimligaste motivet för ett planerat mord gick just upp i rök - att han ville genomföra ett spektakulärt kriminellt event. Om han gjort hål i kroppen för att säkra att gasbildning inte gör att den flyter upp och dessutom säger att han slängt i den hel, så ville han ju inte att den skulle hittas.
Citera
2017-08-23, 09:25
Medlem
För er som "hoppas" på seriemördar-spåret. Man kommer självklart kolla andra oupplarade fall (t.ex tjejen från Korsør) och om det finns en koppling med PM, det är standard när man har en mördare på kroken!
Citera
2017-08-23, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, det är troligt eftersom han förnekar styckningen efter vad polisen nu säger , att han sagt att han "begravt" henne hel.
Det ger intryck av att han har sin historia klar, olycka, sen ingen annan utväg än "begravning", , tårdrypande har han framlagt sin berättelse, det är honom det är synd om inte någon annan.

Dock kommer den snyftaren inte att hålla då det inte finns någon rimlighet i att någon annan skulle ha styckat liket.
Tror också på livstid.

Exakt
Citera
2017-08-23, 09:27
Medlem
Reporter ställde många frågor till polischefen men ingen frågade om Peter hade erkänt att han styckade kroppen. Det är viktigaste frågan, tycker jag.
Citera
2017-08-23, 09:28
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Gasbildning sker ju på flera platser men framförallt i tarmsystemet vilket innebär att man måste skära upp tarmarna för att förhindra gasblåsor. Det räcker inte med ett hål in i magsäcken.

En annan intressant fråga är, har han mördat tidigare? Finns det andra mordoffer med okända förövare som skulle kunna passa in på Maden och hans förhavanden? Han kanske har haft ihjäl ett flertal andra? Just nu kommer jag bara på den unga tjejen som försvann och hittades i nån branddamm. Kanske är det samma förövare? Det är ju inte säkert att han alltid styckar offren utan i det senaste fallet var det bara för att få ut kroppen ur ubåten.
Ja detta låter inte i mina öron som ett första mord. Kan styckningen ha genomförts just för att förhindra att kroppen flyter upp när delarna förmultnar?
Citera
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Detta låter inte som en mördares första gärning. Den här gubben har nog mer lik i bagaget.
Precis min tanke. Han verkar vara rutinerad.Hade nog bara oturen att bli påkommen den här gången.
Citera
Medlem
LaoshiFreigeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Kanske har du rätt, men jag tror fortfarande att han är psykopat .Den åldern 46 år?? Sen tror jag att även psykopater kan ha ett "ungt sinne" hela livet. Nu är/var han VD på sitt företag o på den förra var han väl vice VD. Han klarar inte att ha nån över sig, som talar om vad han ska göra.Han hatar ju alla auktoriteter. ja definitivt en mördare är han!

Du håller väl med att det inte finns skarp gräns mellan psykopat och icke-psykopat. PM bär på vissa psykopatiska drag (brist på empati, okontrollerbara våldsutbrott, förmåga att dupera omgivningen) och en spänning/konflikt med en attraktiv kvinna har han handlat irrationellt och bragt henne om livet.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är nog ytterst svårt att lyckas stämma träff med en annan person utan att lämna några som helst spår efter sig själv. När personen senare saknas kommer polisen börja följa digitala spår för att lista ut vem som stämt träff med henne. Det är betydligt lättare att ge sig på någon "in plain sight".

Men det som jag sett som det rimligaste motivet för ett planerat mord gick just upp i rök - att han ville genomföra ett spektakulärt kriminellt event. Om han gjort hål i kroppen för att säkra att gasbildning inte gör att den flyter upp och dessutom säger att han slängt i den hel, så ville han ju inte att den skulle hittas.

Om det var en prostituerad kvinna, kunde vem som helst av hennes kunder ha gjort det. Det hade varit det absolut säkraste, om man nu absolut måste skända och döda kvinnor... Annars den klassiska: stanna bilen på någon skogsväg, låtsas att man behöver hjälp, kloroformera första ensamma kvinna som stannar, och så in med henne i bakluckan. Garanterat ingen som kan följa något spår då.
Citera
Medlem
Att han försökt göra hål i torson för utsläpp av gaser visar att hssn är påläst. Även om det nu inte funkade. Detta har han planerat att genomföra med någon. Och det råkade bli Kim. Fy fan.
Citera
2017-08-23, 09:29
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Detta låter inte som en mördares första gärning. Den här gubben har nog mer lik i bagaget.

Frågan ställdes nyss på pressträffen. Polismannen svarade att de undersöker kopplingar till tidigare mord, han nämner en torso i hamnen som tillhörde en turist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in