2017-08-23, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det var en kvinna som försvunnit, inte en ubåt. Han hade inte räknat med att bli anropad på natten och missat anropen. Hade han hört anropen så hade han svarat och sagt att han var ute på tur - han såg sig aldrig som försvunnen.

Du behöver givetvis inte läsa, jag kommer inte tvinga dig.
Nej, det hade inte hjälpt om han hört anropen.

Hade han svarat på anropen och sagt hon var i ubåten hade han ju varit fast senare när hon inte fanns med när han gick i land. Och hade han sagt att han släppt av henne, så hade ju polisen redan tidigare sugit in honom eftersom de inte hittade henne och haft anledning att misstro påståendet.

Oberoende om du i slutändan lyckas få rätt på delar av dina gissningar, så baserar du trots det dina gissningar på antaganden som inte verkar passa ihop.
Citera
2017-08-23, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är implicit att alla resonerar här. Ingen inleder varje mening på det sätt som du föreslår. Jag rättar heller inte andra utan debatterar emot.
Du staplar upp många fina ord i ditt inlägg. Kul att se att du inte bara kan uttrycka dig med invektiv.
Jag heter nu inte "ingen", men använder "Jag antar", "Min gissning", "Om" mm när jag spekulerar för att undvika att någon läser det som bevisat fakta. Det finns en anledning till att vårt språk innehåller sådana konstruktioner.
Citera
2017-08-23, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Exakt , enda som kan ge en fylleatmosfär i ubåten är att den sjunker på t.ex 80m djup.
Den börjar vattenfyllda och luftfickor trycksätts av vattenmassorna till 80m.
Det lär ge hyfsad djupberusning.
Exakt. Och då kallas det inte övning utan deras sista minuter eller timmar i livet, eftersom det inte finns mycket marginal att någon hittar ubåten, och har utrustning att rädda.

Vet inte riktigt vilka krav som ställs för att de räddningsubåtar som finns skall kunna docka med en sjunken ubåt - t ex mått på luckor, mekanik för att kunna låsa ihop skroven mm.

Det känns som en rejäl nackdel att inte designa med dykarsluss för att åtminstone kunna försöka sig på fri uppstigning även om risken med det är hög.
Citera
2017-08-23, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag menade inte att hon blev kastad i propellern utan frågade om det fanns en chans att så var fallet.
Armar och ben kan klippas av propeller - men de skär inte rent och borde även lyckas hacka i torson.

Den beskrivning vi sett är att torson inte var skadad - samt att den var väldigt uppsvälld. Hål i överkroppen släpper ju ut gas och begränsar hur mycket kroppen sväller upp.

Så möjligt: Ja.
Troligt: Nej.
Citera
2017-08-23, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oolala2
Hans overall är väldigt ren efter att han kommit iland. Så det är väl en ovarall som flyter i havet. Vilket betyder att han tagit med en extra ovarall. Vilket betyder att han har planerat.
Eller att du glömt bort att han brukar övernatta i ubåten, varför det kan vara normalt att ha extra overall i ubåten.
Citera
2017-08-23, 06:26
Medlem
Är det så omöjligt att tänka sig att hon fick panik i den instängda ubåten? När man läser beskrivningen så verkar den kunna utlösa klaustrofobi. Paniken leder till att hon omkommer ev när han försöker lugna henne. Han ser sitt projekt hotat och kastar henne överbord.
Citera
2017-08-23, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Han kan ha gjort grovjobbet i nattens mörker - på ubåtens fördäck.

Ubåten behöver inte alls ha dykt - dvs kontrollerad dykning. Jag tror inte ens den var kapabel till det.

Varför stycka en kropp inne i "trycktanken" när man lika gärna kan göra det på däck. (om man nu absolut måste stycka kroppar som en del av sitt liv)

Det fattas så många pusselbitar att man blir galen av spekulation - Madsen har gjort något som är oegentligt och det är därför han sitter i en cell.
Du behöver inte tro - räcker att du lägger 20 sekunder på Google och därefter tittar på Youtube-klipp när ubåten dyker och sedan kommer upp till ytan igen.
Citera
2017-08-23, 06:40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Spännande dag, kan vi förvänta oss dna svar tro, tyckte jag hörde danska polisen snacka om det igår.
Citera
2017-08-23, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Har det ens kommit upp under någon förundersökning eller har det antytts någonstans att det skulle vara fallet? Eller är det bara flashbackspekulationer som vanligt?

Nu vet jag inte hur stor koll flashbackare i allmänhet, eller för den delen domstolar har när det gäller S/M-världen, men att det "ballar ur" eller att folk dör, det händer bara på film. Det funkar inte så, och man lär alltid känna varandra först. (Och möjligen använder vissa mördare det som försök till förklaring).

Det spåret kan ni stryka helt.
Hmm - rätt många i brittiska societeten som inte verkar ha vetat om det. Många politiker och affärsmän som lärde sig tricks på internatskolorna och ett antal år senare hittas döda efter misslyckat kinky sex. Däremot givetvis inte med styckning mm - men syrebrist och partnern har därefter snabbt dragit.
Citera
2017-08-23, 06:51
Medlem
FarbrorAgges avatar
Bekräftat nu att det är Kim Wall. Källa SVT.
Citera
2017-08-23, 06:51
Medlem
Lustiga teorier typ om att han slant och råkade dela henne i sex delar efter en olycka att hon trillat på hans kuk typ.

Som jag skrev från början av tråden så är det ett vanligt sexmord i en ovanlig miljö.
Citera
2017-08-23, 06:58
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Madsen har badat med strippor berusad ombord i den tidigare ubåten, som också sjönk. Madsen är även ökänd psykopat som blir arg om någon säger emot honom. Varför skulle han inte även vara styckmördare-inget talar emot det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in