2017-08-22, 18:44
Medlem
Sabethas avatar
Eftersom det här är flashback men jag inte pallar läsa hela tråden, har ni hunnit avverka CIA-teorin än? Dvs att PM var under bevakning pga well ubåtar och bomber och raketer och att det således finns exempelvis videoupptagning av hur han dumpar kroppen men eftersom det är hemlig övervakning kan det inte användas som bevis, men däremot ge tips till polisen om vad som hänt? (Teorin framlagd av en bekant som menade att det var suspekt att de häktade honom för dråp samtidigt som de vidhöll att de fortfarande letade efter KW i liv, men han kan för all del fått den teorin härifrån).
Citera
2017-08-22, 18:45
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jo så tänker jag också i stora drag. Han kan mycket väl har formulerat en plan snabbt där ombord på båten sedan han fått för sig att hon var utsänd att sabba för honom. Den raketuppskjutning han aviserat till 26:e augusti är mycket tveksamt om den skulle ske.... men det kan också vara ett brott i hastigt mod sedan hon inte visat sig mottaglig för hans charm.

Gissar att han inte dumpat Torson där den återfanns utan att de drivit dit och det kan betyda att resten finns någon annan stans väl nedtyngt. Platsen med alla fiskeredskap är inte så väl vald. Eftersom man loggat hans färd bör man kunna gissa ganska väl var man skall leta med tanke på de starka strömmarna som kan förekomma här.

Ni tänker rätt. Men ändå fel. Risken att åka dit är helt satt åt sidan när lustar o drifter tar över i huvudet på den här typen av människor. Att städa upp o röja bevis är tankar som kommer först efter att exalteringen lagt sig. Och då blir det vad det blir efter givna förutsättningar.
Citera
2017-08-22, 18:46
Medlem
Han kan ha gjort grovjobbet i nattens mörker - på ubåtens fördäck.

Ubåten behöver inte alls ha dykt - dvs kontrollerad dykning. Jag tror inte ens den var kapabel till det.

Varför stycka en kropp inne i "trycktanken" när man lika gärna kan göra det på däck. (om man nu absolut måste stycka kroppar som en del av sitt liv)

Det fattas så många pusselbitar att man blir galen av spekulation - Madsen har gjort något som är oegentligt och det är därför han sitter i en cell.
Citera
2017-08-22, 18:47
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Många av KW:s vänner och kollegor har betonat hur erfaren, klok och professionell KW var. Hur hon inte skulle låta sig luras av någon. Hur hon hade skinn på näsan och att hon hade jobbat i många farligare situationer under sin karriär.

Men nu undrar jag verkligen om detta stämmer.

KW måste rimligtvis ha gjort en ordentlig research om karln innan hon klev ombord. Alltså måste hon ha varit medveten om det (och kanske lite till?) angående hans sexliv och böjelser som vi flashbackare har fått veta först nu.

Ändå kliver hon ombord med mannen ensam och sätter sig i en totalberoende situation av honom.

Trots att han är allmänt känd som ”galen” och ”lättantändlig” - samt att han har ett gränsöverskridande sexualitet.

Hur tänker en ung kvinna då när hon gör detta val? Att hon – ensam – kan mota bort honom ifall han skulle bli jobbig under ytan? På vilket sätt skulle hon kunna ”tvinga honom” till något? Hon skulle ju inte kunna ens ta båten till vattenytan på egen maskin.
Många visste att hon skulle ut och därför kände sig väl "säker" på att inget skulle kunna hända henne. Och OM något mot förmodan SKULLE hända, så skulle ju alla (kollegor, press och seriösa mail mellan dom) förstå att det är Peter som är den enda skyldige (t.ex våldtäkt). Deras mail håller en professionell ton, så varför skulle hon eller någon annan på redaktionen misstänka att något skulle hända. Hon var en nyfiken person som som gärna tog lite risker för ett spännande reportage, så det här var ingen större sak för henne, att följa med Peter några timmar på hans u-båt.
Citera
2017-08-22, 18:48
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vållande till annans död kan också vara något han fälls för om det t ex gäller strypsex.
Har det ens kommit upp under någon förundersökning eller har det antytts någonstans att det skulle vara fallet? Eller är det bara flashbackspekulationer som vanligt?

Nu vet jag inte hur stor koll flashbackare i allmänhet, eller för den delen domstolar har när det gäller S/M-världen, men att det "ballar ur" eller att folk dör, det händer bara på film. Det funkar inte så, och man lär alltid känna varandra först. (Och möjligen använder vissa mördare det som försök till förklaring).

Det spåret kan ni stryka helt.
Citera
2017-08-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuppis
Gillar de olika twisterna som dyker upp i det hela, att han nu verkar ha styckat kroppen medvetet. OM det är hon vill säga.
Ja det vore ju nästa tvist, att de har hittat någon annan.
Citera
2017-08-22, 18:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Många av KW:s vänner och kollegor har betonat hur erfaren, klok och professionell KW var. Hur hon inte skulle låta sig luras av någon. Hur hon hade skinn på näsan och att hon hade jobbat i många farligare situationer under sin karriär.

Men nu undrar jag verkligen om detta stämmer.

KW måste rimligtvis ha gjort en ordentlig research om karln innan hon klev ombord. Alltså måste hon ha varit medveten om det (och kanske lite till?) angående hans sexliv och böjelser som vi flashbackare har fått veta först nu.

Ändå kliver hon ombord med mannen ensam och sätter sig i en totalberoende situation av honom.

Trots att han är allmänt känd som ”galen” och ”lättantändlig” - samt att han har ett gränsöverskridande sexualitet.

Hur tänker en ung kvinna då när hon gör detta val? Att hon – ensam – kan mota bort honom ifall han skulle bli jobbig under ytan? På vilket sätt skulle hon kunna ”tvinga honom” till något? Hon skulle ju inte kunna ens ta båten till vattenytan på egen maskin.

Jag tror helt enkelt att hon upplevde honom ofarlig. Att hon tyckte att han verkade vara ett intressant intervjuobjekt (hade säkert läst boken). Hon var van vid udda människor och hon tog chansen att få åka i en ubåt. Hon kände sig också trygg eftersom andra visste var hon var. Och inte minst - hon var så taggad på intervjun att hon inte tänkte fullt ut på säkerheten.
Citera
2017-08-22, 18:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Jo, förvisso. Kan hålla med om att flashback inte skulle vara flashback om man tog bort alla 'tards av alla de slag. Men jag menar bara att man kan lansera stollerier om man bara är lite ödmjuk och har självkännedom. Den jag citerade är alldeles extra dålig på detta och nytillkomna till tråden kan få uppfattningen om att facit redan finns och det är som taget ur "när lammen tystnar" eller liknande...

Och, igen, jag vill påpeka att jag INTE hävdar att något specifikt scenario (lustmord, luststyckning, sedan länge planerat, kropp genom propellern, PM har mördat förr, PM är helt oskyldig till allt, osv, osv) är omöjligt. Jag bara pekar ut där folk har låtit fantasin skena och drar slutsatser på dålig eller ingen grund, samt glömmer bort alternativa förklaringar.
Jag anser att det finns många andra mycket galnare teorier här än just den skribenten. De som hittar på en massa strunt om att Kim ville det och det, de tycker jag är vidriga. Sedan verkar folk i många fall helt sakna slutledningsförmåga.
Citera
2017-08-22, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Har det kunnat konstateras om Madsen dök med båten eller inte?

En gång dök den åtminstone.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Har det ens kommit upp under någon förundersökning eller har det antytts någonstans att det skulle vara fallet? Eller är det bara flashbackspekulationer som vanligt?

Nu vet jag inte hur stor koll flashbackare i allmänhet, eller för den delen domstolar har när det gäller S/M-världen, men att det "ballar ur" eller att folk dör, det händer bara på film. Det funkar inte så, och man lär alltid känna varandra först. (Och möjligen använder vissa mördare det som försök till förklaring).

Det spåret kan ni stryka helt.

I Simpsons använder Moe säkerhets ordet "sinamon" när jävulen vill ha sex med honom...sinamon sinamon sinamon sinamon
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det några rättsfall där man har bevisat att en person har styckat någon och att det är visat att vederbörande var själv med offret men som sedan inte fälls för mord?

Jag kan komma på ett fall så här på rak arm; Fallet Marita Pentinmäki.

Sen finns det fall då fler än en ska ha varit inblandade:

1. Da costa-fallet där allmänläkaren och obducenten blev friade från mord men inte styckning.

2. Ett fall då en 47- och en 48-åring dömdes för styckning men friades för mord, då det inte kunde fastställas hur offret dött. Det kunde misstänkas att offret dött av en överdos då denne var en missbrukare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Han kan ha gjort grovjobbet i nattens mörker - på ubåtens fördäck.

Ubåten behöver inte alls ha dykt - dvs kontrollerad dykning. Jag tror inte ens den var kapabel till det.

Varför stycka en kropp inne i "trycktanken" när man lika gärna kan göra det på däck. (om man nu absolut måste stycka kroppar som en del av sitt liv)

Det fattas så många pusselbitar att man blir galen av spekulation - Madsen har gjort något som är oegentligt och det är därför han sitter i en cell.
Om man fått upp kroppen på ytterdäck, varför i h-vete ska man då göra sig besvär att stycka den och orsaka en våt dröm för forensiker?

Hela syftet med styckning torde ju vara att det har varit svårt att få upp kroppen! Om vi inte ska slapprunka till intrikata och detaljerade lust-styckningsidéer som vissa i tråden, men det saknar givetvis all form av belägg. Har någon ens statistik över vilket andel av styckningar som *inte* är transportstyckningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in