2017-08-22, 18:04
Medlem
Newcastle76s avatar
Svensk journalist mördas av vit man. Svensk media fylls upp till bredden av artiklar och avslöjanden och fördömanden av den danske mannen som även avslöjas med namn, bild och sjukjournal. Långt innan domstolsprövning. Ingen relativisering a la Expressen om att det faktiskt är lätt att dö om man åker ubåt och en Hanne Kjöller som kräver krafttag av polisen att lösa detta.

Attentaten i Barcelona och Åbo har man sedan länge glömt på landets redaktioner och ännu mindre vem som utförde dem. Peter Madsen, däremot, han vet vi allt om. Att granska honom strider inte alls mot Värdegrunden (TM).
Citera
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Du tycker detta verkar vara en militär ubåt? Eller en väldigt välutrustad civil ubåt för t ex dykuppdrag?

De har vanliga kabinluft av en atmosfärs tryck i ubåten. De har tryckluft för att blåsa tankarna. De säger specifikt att de skulle kunna få mer än 60 mantimmar luft om de scrubbar och fyller på syrgas men att då måste man göra rätt varför de valt att inte göra det.

Och jag har inte sett någon information om att de skulle prova att höja trycket inne i kabinen i något experiment.

Denna ubåt har inte ens en dykarsluss där de kan tryckutjämna och öppna ytterlucka i undervattensläge.

Exakt , enda som kan ge en fylleatmosfär i ubåten är att den sjunker på t.ex 80m djup.
Den börjar vattenfyllda och luftfickor trycksätts av vattenmassorna till 80m.
Det lär ge hyfsad djupberusning.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Styckmord är väldigt ovanliga här i Norden, så det är svårt att ha en tydlig statistik kring det. Få fall är så tydliga som detta - att de är helt ensamma i ett utrymme dit ingen annan kan komma och att styckaten erkänner att han/hon varit den sista som umgåtts med personen och rört vid kroppen, men anser sig ändå inte ha mördat.

OBS! Detta gäller alltså om det är KW:s kropp som hittats styckad.

Jag efterfrågar inte statistik, jag vill ha ett enda konkret fall på bordet.

Om det är KW som har hittats så bör en domstol rimligen anse att det är PM som har styckat kroppen innan den hamnade i vattnet. Han tillstår att det är han som dumpade(begravde) KW i havet.

Om PM påstår att endast han och KW var ombord från det att de lämnade hamnen tills PM begravde KW i havet, så borde det stå utom allt rimligt tvivel att det dels var PM som styckade kroppen men även att det var PM som dödade KW, eller?
Citera
2017-08-22, 18:05
Medlem
FarbrorAgges avatar
De sa på Rapport (SVT) nyss att den upphittade torson är Kim Walls. Eller hörde jag fel??
Citera
2017-08-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Varför kan inte föräldrarna bara idintifiera bålen?
Varför vill du att föräldrarna skall utsättas för att se sin dotters döda bål? Du ser inget empatiskt problem med det?
Citera
2017-08-22, 18:06
Medlem
Det bli intressant att veta vad Madsen sagt till polisen. En kvalificerad gissning är att han sagt att de hade i samförstånd SM-sex. Det gick överstyr/snett och Kim dog. Han fick panik och styckade kroppen för att bära upp och dumpa den i havet. Den påhittade sagan kan förklara också om man hittar hans dna/sperma i henne. Lite vågad, men han inte kan hitta på en bättre saga.

Men jag tror stark på att sanningen är det som jag skrivit länge sen, d.v.s. börjar med alkohol, fortsätter med våldtäkt, mord, styckning, dumpning, rengöring med kemikalier och slutligen sänkning av botten.
Citera
2017-08-22, 18:07
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Avsikten med det planerade reportaget var inte att göra något "avslöjande" eller ett "Uppdrag granskning" reportage utan att göra ett porträtt av en säregen uppfinnare till magasinet Wired.

Ifall hon nu grävt upp en massa skit om PM, varför presentera dem för honom mitt ute på sjön när hon var ensam med honom?

Varför överhuvudtaget ta upp det med honom när man gör ett porträtt av personen/uppfinnaren/kufen Peter Madsen? Man kan ju räkna med att han blir upprörd och förbannad och troligtvis inte vill medverka i något porträtt då om hon ska skriva negativt om honom. Hur mycket pengar hade hon tjänat på detta spekulationsreportage då?

Alla journalister sysslar inte med en massa gräv jobb som Janne Josefsson utan det mesta jobbet gör man utan att behöva konfrontera folk med för dem obehagliga saker.

Polisen har ju spårat deras mail konversationer och telefonkontakter och inte hittat något som tyder på att de hade något annat än en strikt professionell relation.

Hon kanske konfronterat honom tidigare med uppgifter som han förnekat och trott att det varit överspelat. I själva verket kanske den första konfrontationen (som eventuellt skett via e-post) satte bollen i rullning?

Jag har ingen aning, men denna historia är så bisarr att det är omöjligt att inte spekulera.
Citera
2017-08-22, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men de var ju två personer.

Finns det något liknande styckningsfall men där endast en person har bevisats varit med offret när hen dog och att det är uteslutet att någon annan än den misstänkte har styckat kroppen?

Jag vill utröna rimligheten i att PM skulle kunna komma undan med brott mot griftefrid(dansk motsv.)

Jag kommer på ett fall i Tyskland - där en man bad den andre mannen skära av hans penis så att han skulle dö av blodförlusten - de träffades via dating sidor.

Mannen som skär av penisen - styckar sedan kroppen - men går fri för mord - han får fängelse för brott mot griftefriden.

Härligt rubbade människor i denna värld.
Citera
2017-08-22, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Da Costa fallet - där "läkarna" dömdes för styckning och griftefrid - men inte för själva mordet -
Nej, de frikändes från mord och styckningen var preskriberad. Däremot var det tidernas mest kontroversiella domslut som nämnde att de nog minsann utförs styckningen och vips var deras karriärer över för gott, trots idel frikännande domar.
Citera
2017-08-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Svensk journalist mördas av vit man. Svensk media fylls upp till bredden av artiklar och avslöjanden och fördömanden av den danske mannen som även avslöjas med namn, bild och sjukjournal. Långt innan domstolsprövning. Ingen relativisering a la Expressen om att det faktiskt är lätt att dö om man åker ubåt och en Hanne Kjöller som kräver krafttag av polisen att lösa detta.

Attentaten i Barcelona och Åbo har man sedan länge glömt på landets redaktioner och ännu mindre vem som utförde dem. Peter Madsen, däremot, han vet vi allt om. Att granska honom strider inte alls mot Värdegrunden (TM).

Trams. PM outades när ubåten var försvunnen, långt innan det var tal om mord. Och det har varit ett jävla liv (med all rätt) om attentaten i Barcelona och Åbo i MSM.
Citera
2017-08-22, 18:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Man börjar ju fundera på vad mer den här stollen har på sitt samvete. Finns det några ouppklarade mord i området som kan passa in?

I boken står det att polisen tidigare misstänkt honom för ett mord:

Citat:
Det är inte första gången som kriminalpolisen visat intresse för Peter Madsen. Redan 1994 gjorde hans stora intresse för sprängmedel att han blev förhörd om mordet på 29-årige Henrik Christensen, som dödats av en kraftig brevbomb på ett kontor i Köpenhamn två år tidigare

Då hade Peter Madsen redan blivit utesluten ur raketklubben Dark för att de andra medlemmarna tyckte att han tog för stora chanser i sina experiment.

Han säger i boken ”Rocket-Madsen” att den kvinnliga kriminalaren frågade om hans politiska åsikter och sa att polisen visste att rakettillverkarna skulle kunna producera en bomb om de ville.

– Jag gav min förklaring och sa till henne att min politiska övertygelse var att vi skulle kolonisera hela universum. Och sedan hörde jag inte mer från dem, säger Peter Madsen i boken.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OMrxl/peter-madsens-vilda-liv
Citera
2017-08-22, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
De sa på Rapport (SVT) nyss att den upphittade torson är Kim Walls. Eller hörde jag fel??

Du hörde fel, det kommer att utföras DNA prov i morgon bitti enl den danska polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in