Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
/--/
Edit : Aha.., hon protesterar att detta skall ha med Kim att göra, om jag begriper det rätt. Detta pga att kroppen inte är identifierad.
Dvs : advokaten gör sitt jobb !
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaffern
Nja.. Hon sa att hon och hennes klient inte tycker att torson har med saken att göra.
Men vad de tycker betyder ju inget.
"Der er slet ikke ført bevis for, at det lig har noget med min klient at gøre. Og derfor skal de to ting selvfølgelig ikke kædes sammen. Det gør politiet, og det er ikke i orden. Det vil jeg rette henvendelse til dem om,« siger Betina Hald Engmark.
Hun siger, at hun har talt med Peter Madsen om fundet af torsoen, men at de ikke opfatter det fund som en del af sagen.
»Vi kan ikke se, hvad det har med vores sag at gøre,« siger Betina Hald Engmark."
Citat:
Ursprungligen postat av
PhDSalander
Hon har börjat jobba hardcore på sitt arbete som försvarare alltså! Hon för Madsens talan, och detta är hans/deras/försvarets inställning som de kommer driva sitt ärende utifrån.
Men nog är det ändå lite knepigt att greppa denna taktik av försvaret; alltså om det är KW:s kropp som hittats så lär detta utspel inom kort slå tillbaka. De hävdar att kroppen inte har med saken att göra och sen visar det sig att den har allt med allt att göra. Vad var då denna argumentation värd? Det blir till ett graverande halmstråplockande, som att de chansar på att dna-analysen skall misslyckas el nåt.
För mig obegripligt.
Borde det inte då vara bättre med ett 'inga kommentarer' i detta läge?
Kan det i stället vara så att de vet att det inte är KW och därför nu går på offensiven så mkt som läget tillåter, utan att säga för mkt om omständigheterna ang hennes död och dumpning i havet.
Advokaten kan ju gärna inte säga rakt ut något som: 'Detta kan inte vara KW då min oskyldiga klient styckade henne på ett helt annat sätt och han fäste ingen kätting vid kroppen'. Eller?
Edit: såg att Climasol tyckt ganska lika. Ja onekligen intressant att se vad som händer härnäst.