2017-08-22, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Nja, du är lite orättvist när du säger att han bara talar "ok" engelska. Man hör att han bryter men that's about it.
Som någon som bott (och bor) i Kanada i nästan 20 år måste jag säga att han talar alldeles utmärkt engelska jämfört med de flesta skandinaver, speciellt utalet som är väldigt amerikanisetat på ord som "can't", "flying", " gigantic", "ballast"etc.
Har han bott i USA?

Ytterst få skandinaver pratar så bra engelska som PM. Många tror att de gör det, men det är en annan sak...

Däremot så är tyskan rätt bedrövlig, agreed!😆

Semantik. Ok är klart godkänt. Det är när han intervjuats och fått svara på frågor istället för att bara sitta och berätta som han i många fall slinter. En "bra" Engelska är konsekvent hela tiden. Ja han talar bättre engelska än många Skandinaver men det är inget toppbetyg då många skandinaver har totalt bedrövlig engelska rent uttalsmässigt även om de kan göra sig förstådda utan bekymmer (det är som att säga att Drottning Silvia pratar "bra" Svenska baserat på ordförråd istället för uttal).

"Ok" i den betydelsen jag avsåg var som svar till det tidigare citerade påståendet om att det skulle röra sig om någon form av geni och att det påståendet skulle styrkas av PMs språkkunskaper (som är just "ok" men ingenting fantastiskt).
Citera
2017-08-22, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Han agerar som många mördare gör , nekar i sten. Tecken på psykopati. Ännu finns ju inga DNA- resultat så han tar väl alla chanser som går att förneka. Och, att det kommer vara hans inställning framöver och troligtvis hela rättsaken ut, neka.
Jag har aldrig trott att han sagt att han styckat henne heller, utan han är säkerligen fullt och fast övertygad om sin förträfflighet att de övriga kroppsdelarna inte kommer hittas och därför inte kan uppvisa DNA. Han kan vara i tro att hans DNA spår inte kommer kunna gå att få fram på torson. Det kan också vara så att han är i psykologisk förnekelse och chock och inte kan ta in att de hittat torson.

Ed. Dessutom kan det visa sig att han behandlat kroppen med någon form av kemikalie för att avlägsna DNA , och därför anser sig säker på att inga spår av honom går att utvinna.

Ja du har antagligen rätt, men om det visar sig att det är KW så sjunker ju hans trovärdighet ytterligare. Han har levererat ännu en lögn och det kommer inte att gynna hans sak när straffsatsen skall sättas.
Citera
2017-08-22, 23:51
Medlem
Riomios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Då får du ta och leta upp det klippet åt oss, och länka in det.

https://forside.play.tv2.dk/#return-%2F
Citera
2017-08-22, 23:54
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja du har antagligen rätt, men om det visar sig att det är KW så sjunker ju hans trovärdighet ytterligare. Han har levererat ännu en lögn och det kommer inte att gynna hans sak när straffsatsen skall sättas.

Verkligen inte! Hans trovärdighetskapital är noll. Och snacket om "samarbete" och "lättnad" är ren bullshit.
Citera
2017-08-22, 23:55
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han har själv sagt att han begravt henne (sänkt henne) till havs Det hade han inte kunnat göra om hon redan omkommit och låg i vattnet.
Jag tror inte man ska ta hans uttalanden allt för bokstavligt.
Citera
2017-08-22, 23:57
Medlem
Citat:
Ed. Dessutom kan det visa sig att han behandlat kroppen med någon form av kemikalie för att avlägsna DNA , och därför anser sig säker på att inga spår av honom går att utvinna.
Om de hittar klor på/i kroppen samt i ubåten så har han tabbat sig rejält isf eftersom det då ytterligare skulle binda honom till fulspel (mer än eventuellt DNA som säkerställer offrets identitet och bilderna på de två tillsammans i tornet på båten när den var ute i sundet).

Vanliga DNA-spår på kroppen från PM skulle han lätt kunnat förklara i och med att han redan erkänt att han handgripligen rört vid kroppen (genom att få ut den ur båten och sänkt den till havs).

Och nej jag tror inte att han har sanerat kroppen med någon form av kemikalier alls, varken för att röja DNA eller annat.

Handlingen som ledde till BOs död var impulsiv och ogenomtänkt till sin natur och så var även agerandet därefter. OM det är KWs kropp som hittats och om det stämmer att den är avsiktligt styckad är PM totalt körd, det kommer finnas spår och han kommer att få tillbringa en lång eller livslång tid i fängelse.
Citera
2017-08-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori

Handlingen som ledde till BOs död var impulsiv och ogenomtänkt till sin natur och så var även agerandet därefter. OM det är KWs kropp som hittats och om det stämmer att den är avsiktligt styckad är PM totalt körd, det kommer finnas spår och han kommer att få tillbringa en lång eller livslång tid i fängelse.

Vad får dig att tro att handlingen var impulsiv och ogenomtänkt?
Citera
2017-08-23, 00:02
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riomio
https://forside.play.tv2.dk/#return-%2F
Jag kan inte se det.

Det spelar inte så stor roll. I morgon bitti har vi svar på om torson är KW.

Personligen är jag övertygad om att torson är KW.
Citera
2017-08-23, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
/--/

Edit : Aha.., hon protesterar att detta skall ha med Kim att göra, om jag begriper det rätt. Detta pga att kroppen inte är identifierad.

Dvs : advokaten gör sitt jobb !

Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Nja.. Hon sa att hon och hennes klient inte tycker att torson har med saken att göra.
Men vad de tycker betyder ju inget.

"Der er slet ikke ført bevis for, at det lig har noget med min klient at gøre. Og derfor skal de to ting selvfølgelig ikke kædes sammen. Det gør politiet, og det er ikke i orden. Det vil jeg rette henvendelse til dem om,« siger Betina Hald Engmark.

Hun siger, at hun har talt med Peter Madsen om fundet af torsoen, men at de ikke opfatter det fund som en del af sagen.

»Vi kan ikke se, hvad det har med vores sag at gøre,« siger Betina Hald Engmark."

Citat:
Hon har börjat jobba hardcore på sitt arbete som försvarare alltså! Hon för Madsens talan, och detta är hans/deras/försvarets inställning som de kommer driva sitt ärende utifrån.

Men nog är det ändå lite knepigt att greppa denna taktik av försvaret; alltså om det är KW:s kropp som hittats så lär detta utspel inom kort slå tillbaka. De hävdar att kroppen inte har med saken att göra och sen visar det sig att den har allt med allt att göra. Vad var då denna argumentation värd? Det blir till ett graverande halmstråplockande, som att de chansar på att dna-analysen skall misslyckas el nåt.
För mig obegripligt.
Borde det inte då vara bättre med ett 'inga kommentarer' i detta läge?
Kan det i stället vara så att de vet att det inte är KW och därför nu går på offensiven så mkt som läget tillåter, utan att säga för mkt om omständigheterna ang hennes död och dumpning i havet.
Advokaten kan ju gärna inte säga rakt ut något som: 'Detta kan inte vara KW då min oskyldiga klient styckade henne på ett helt annat sätt och han fäste ingen kätting vid kroppen'. Eller?

Edit: såg att Climasol tyckt ganska lika. Ja onekligen intressant att se vad som händer härnäst.
Senast redigerad av Rubar 2017-08-23 kl. 00:12.
Citera
2017-08-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Se ovanstående. Hade du något mer att komma med eller ska vi se det som ett fall av ditt användarnamn?

hehe ja användarnamnet spökar Det var aftonbladetartikeln någon var snäll och delade med sig av

Citat:
Förhörd om mord
Det är inte första gången som kriminalpolisen visat intresse för Peter Madsen. Redan 1994 gjorde hans stora intresse för sprängmedel att han blev förhörd om mordet på 29-årige Henrik Christensen, som dödats av en kraftig brevbomb på ett kontor i Köpenhamn två år tidigare
Då hade Peter Madsen redan blivit utesluten ur raketklubben Dark för att de andra medlemmarna tyckte att han tog för stora chanser i sina experiment.
Han säger i boken ”Rocket-Madsen” att den kvinnliga kriminalaren frågade om hans politiska åsikter och sa att polisen visste att rakettillverkarna skulle kunna producera en bomb om de ville.
– Jag gav min förklaring och sa till henne att min politiska övertygelse var att vi skulle kolonisera hela universum. Och sedan hörde jag inte mer från dem, säger Peter Madsen i boken.
Citera
2017-08-23, 00:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
KW var knappast inne på att göra ett reportage om "teknik och ubåtar". Dels så var teknik inte hennes område, och dels så finns det ingenting intressant att skriva om ubåten. Den sjösattes för 7-8 år sedan (då skrevs en del notiser om hobbybygget) men knappast nu.
Så att det var personen PM som hon eventuellt hade tänkt skriva om är nog rätt troligt.

Du har helt raketsäkert INTE läst någon av hennes artiklar .

De handlar ju BARA om teknik (internet), raketer och rymdprogram.

https://harpers.org/archive/2017/07/the-weekly-package/

https://www.theguardian.com/travel/2015/jun/13/naked-island-idyll-eccentric-couple-recall-life-rockets-dictators

https://foreignpolicy.com/author/kim-wall/
Citera
2017-08-23, 00:12
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Han kan ha gjort grovjobbet i nattens mörker - på ubåtens fördäck.

...

Varför stycka en kropp inne i "trycktanken" när man lika gärna kan göra det på däck. (om man nu absolut måste stycka kroppar som en del av sitt liv)

Därför att själva skälet till styckningen skulle ha varit att få upp kroppen från ubåten. Om du undrar varför så råder jag dig att be en kompis spela död så att du kan testa att försöka bära honom samtidigt som du kättrar uppför en stege, inuti ett trångt rör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in