2017-08-22, 14:50
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Man lär känna igen, men kanske ännu lättare för en tidigare pojkvän.
Jag tror det både ger en säkrare identifiering och är betydligt mentalt skonsammare för de anhöriga om man helt enkelt väntar på DNA-provet. Jag skulle inte vilja se den uppsvällda lemlästade bålen av någon jag känner.
Citera
2017-08-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vi kommer inte att få någon bekännelse som alla litar på. Bara det allra värsta skulle lämna tvivlarna utan invändningar.
Nej, Flashback-medlemmarna är både fantasirika och tvivlare. Så du är nog rätt på det just där.
Citera
2017-08-22, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Just bålen är något som inte alla har totalkoll på hos nära och kära. Sen har bålen legat i vatten och ruttnat. Så själva huden är sig inte lik.

Men annars hade föräldrarna åtagit sig uppdraget? Självklart skall inga anhöriga kallas in för identifikation av en bål på sin dotter, Det är anledningen och inget man varken frågar eller begär från polis.
Citera
2017-08-22, 14:53
Medlem
ModerRotas avatar
Vi behöver se bilder på den styckade kroppen för att kunna uttala oss om detta överhuvudtaget. Detta kommer givetvis inte att ske. Men skulle vi se kroppen så hade vi förmodligen löst hela fallet direkt.
In situ bör tilläggas.

Det enda vi kan göra nu är att pussla ihop det psykologiskt.
Citera
2017-08-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Men annars hade föräldrarna åtagit sig uppdraget. Självklart skall inga anhöriga kallas in för identifikation av en bål på sin dotter, Det är anledningen och inget man varken frågar eller begär från polis.

Tycker var och varanna människa i dag har tattueringar och piercingar så det går att fastställa snabbt vem det är.
Träffar inte folk så ofta nuförtiden som inte har tattueringar.

Typ rättsläkaren ser en svala på skuldran och frågar anhöriga om tattueringar.
Citera
2017-08-22, 14:54
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Men annars hade föräldrarna åtagit sig uppdraget. Självklart skall inga anhöriga kallas in för identifikation av en bål på sin dotter, Det är anledningen och inget man varken frågar eller begär från polis.
Nej, och det lär väl heller inte behövas. DNA-prov kommer ju bekräfta om det är KW idag eller i morgon.
Citera
2017-08-22, 14:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag tror det både ger en säkrare identifiering och är betydligt mentalt skonsammare för de anhöriga om man helt enkelt väntar på DNA-provet. Jag skulle inte vilja se den uppsvällda lemlästade bålen av någon jag känner.

Jag minns länkarna som lades ut på FB i samband med tsunamin - länkar där man kunde gå in och hjälpa till att identifiera lik som legat i vattnet. Liken var uppsvällda och folk som ursprungligen var ljusa i hyn hade blivit mörka. Inte en skön syn och absolut en syn som man ska bespara de anhöriga. DNA är säkert och plågar inte de anhöriga på samma sätt som en visuell identifiering.
Citera
2017-08-22, 14:56
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Man lär känna igen, men kanske ännu lättare för en tidigare pojkvän.
Det tror du att man vill se? En halvrutten, uppsvälld och fisktuggad bål som legat i havet..? Du är sannerligen sjukare än jag trodde. Det finns DNA-test som enkelt och snabbt ger svar. Man får inte ut något positivt av att göra en sån här identifiering med egna ögon.
Citera
2017-08-22, 14:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tycker var och varanna människa i dag har tattueringar och piercingar så det går att fastställa snabbt vem det är.

Jag har inga tatueringar. Inte heller någon av mina närmaste vänner.

En kropp som legat i vattnet har ruttnat. Kanske också ätits av. Det är inte säkert att huden finns kvar på just det område där tatueringen fanns.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-08-22 kl. 15:01.
Citera
2017-08-22, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Vi behöver se bilder på den styckade kroppen för att kunna uttala oss om detta överhuvudtaget. Detta kommer givetvis inte att ske. Men skulle vi se kroppen så hade vi förmodligen löst hela fallet direkt.
In situ bör tilläggas.

.
Du var ironisk där väl? Eller är du verkligen så arrogant?
Citera
2017-08-22, 14:58
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba

Om det är så, har de säkert gjort så. En närbild bara på tattuering, födelsemärke eller ärr är nog möjligt att visa anhörig för att få bekräftelse. Har de inte speedat upp tempot också i den riktningen. Om de har pk nu i em är det väl om identiteten. Tidigare sa de att DNA tar ett par dagar.
Citera
2017-08-22, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har inga tatueringar.

.
Inte jag heller. Inte heller mina vuxna barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in