2017-08-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Min Danska är usel minst sagt, men "detta" skall vara upphavet till advokatens dåliga humör : http://www.bt.dk/krimi/politiet-laegger-sig-fladt-ned-i-lig-sagen-jeg-kan-ikke-goere-andet-end-at-beklage

(vad är det riktigt fråga om ?)

Försvararen är förbannad på Polisen för att de säger att de har hittat en torso av en kvinna, innan de vet om det är KW eller inte (om man läser mellan raderna). Helst vill försvararen att Polisen inte hade sagt något alls då nyhetsbevakning och sagda saker under utredningsskedet alltid riskerar att påverka utfallet i en rättegång. Så långt inget konstigt.
Citera
2017-08-22, 23:33
Medlem
Riomios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du menar alltså advokaten? Länka gärna tack.

Skulle detta vara sant så är vi på ruta noll och har ett annat styckmord att reda ut. Kan detta vara något ännu större och ännu sjukare, med flera mordoffer?

Nej jag menar nyhetsuppläsaren.
Citera
2017-08-22, 23:34
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Nja.. Hon sa att hon och hennes klient inte tycker att torson har med saken att göra.
Men vad de tycker betyder ju inget.

"Der er slet ikke ført bevis for, at det lig har noget med min klient at gøre. Og derfor skal de to ting selvfølgelig ikke kædes sammen. Det gør politiet, og det er ikke i orden. Det vil jeg rette henvendelse til dem om,« siger Betina Hald Engmark.

Hun siger, at hun har talt med Peter Madsen om fundet af torsoen, men at de ikke opfatter det fund som en del af sagen.

»Vi kan ikke se, hvad det har med vores sag at gøre,« siger Betina Hald Engmark."

Hon har börjat jobba hardcore på sitt arbete som försvarare alltså! Hon för Madsens talan, och detta är hans/deras/försvarets inställning som de kommer driva sitt ärende utifrån.
Citera
2017-08-22, 23:34
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Har läst om brevbombshistorien tidigare men inte uppmärksammat att han tidigare faktiskt blivit utesluten från samma förening som han som mördades med bomben. Det gör ju den saken betydligt mer intressant. Skulle inte förvåna mig om han hade med det och göra också.
Jag har inte sett ett ord om att de skulle varit med i samma förening. Läs noga innan du sprider några myter.
Citera
2017-08-22, 23:35
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riomio
I dansk tv i kväll sa de att PM:s advokat sagt att torson har inget med ubåts saken att göra!
Hon har sagt att det inte är bevisat att kroppen är KW än. Ingenting annat.

http://www.bt.dk/krimi/politiet-laegger-sig-fladt-ned-i-lig-sagen-jeg-kan-ikke-goere-andet-end-at-beklage
Citera
2017-08-22, 23:36
Medlem
Man märker hur dansk media styrs av någon som kommer med tekniska detaljer - taktik?
Citera
2017-08-22, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Har läst om brevbombshistorien tidigare men inte uppmärksammat att han tidigare faktiskt blivit utesluten från samma förening som han som mördades med bomben. Det gör ju den saken betydligt mer intressant. Skulle inte förvåna mig om han hade med det och göra också.
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag har inte sett ett ord om att de skulle varit med i samma förening. Läs noga innan du sprider några myter.

Exakt, annars riskerar det att bli en trådsanning. Belägg gärna det hela för jag kan inte heller hitta den referensen.
Citera
Medlem
Citat:
Nja.. Hon sa att hon och hennes klient inte tycker att torson har med saken att göra.

"Der er slet ikke ført bevis for, at det lig har noget med min klient at gøre. Og derfor skal de to ting selvfølgelig ikke kædes sammen. Det gør politiet, og det er ikke i orden. Det vil jeg rette henvendelse til dem om,« siger Betina Hald Engmark.

Hun siger, at hun har talt med Peter Madsen om fundet af torsoen, men at de ikke opfatter det fund som en del af sagen.

»Vi kan ikke se, hvad det har med vores sag at gøre,« siger Betina Hald Engmark."

Säger ju rätt tydligt emot att han sagt att han styckat henne i alla fall, för de som trott att han berättat det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riomio
Danmark TV2 i nyheterna kl 22.00.

Inte ett ord om detta på deras hemsida eller i övrig media för tillfället. Borde vara förstasidesstoff vid det här laget. Säker på att du hörde rätt?
Citera
Medlem
Citat:

Anmärkningsvärt. Om PM nu förnekar att han har något med torson att göra så innebär det antingen att han ljuger eller så tar allt en helt ny vändning. Jag har mycket svårt att tro att det inte skulle vara KW, men om det inte är det så är det ju ett villospår som heter duga. Vem är det? Kan PM ha haft någon mer kvinna med i ubåten.

Man undrar varför han skulle ljuga när det är så enkelt att visa om det är KW genom DNA.
Citera
2017-08-22, 23:38
Medlem
Sgt.Blands avatar
https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1240/image/104/1042783/18213686-den-drabssigtede-ubdsejer-og-opfinder-peter-madsen-har-beslutt.jpg

Bilden av en "slagen" man eller?! Skönt att danska snuten sög honom direkt så att han inte hann smita.
Citera
2017-08-22, 23:39
Medlem
Riomios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Inte ett ord om detta på deras hemsida eller i övrig media för tillfället. Borde vara förstasidesstoff vid det här laget. Säker på att du hörde rätt?

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in