2017-08-22, 00:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Ja, rota runt i en ruttnande fitta i hopp om att finna sperma.. En del väljer verkligen sina yrken med omsorg. Om det finns spår efter hans DNA, det är nog svårt att säga då kroppen legat i saltvatten. Men vattnet kanske inte har kunnat tränga in i vaginan då den svullit pga förruttnelse och stängt ute vatten!

Spermier tar sig dessutom fort in i livmoderhalsen och uppåt i mer skyddade organ. Beror på hur länge hon levde efter att han våldtog henne (OM han nu gjorde det).
Citera
2017-08-22, 00:29
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske inte är KW utan ett annat, äldre, kvarleva. Dels för att polisen uttryckte sig att den har legat ett tag/länge. Skulle de uttrycka sig så om en de letat efter som varit borta mindre än två veckor?

Ja även jag har svårt att tro att detta skulle vara KW.
Jag uttrycker mej mer i fall om att PM styckat KW och i så fall varför.

Vi får ändå inte glömma att det mesta i tråden bygger på spekulationer.
Ingen mer än PM vet hur allt med försvinnnandet gått till

Go natt
Citera
2017-08-22, 00:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Så, jag hittar en kropp i skogen och utav outgrundlig anledning styckar jag den. Då är jag mördare?

Vi vet ännu ej om 1) det är en olycka/dråp/vållande eller *mord* och 2) vi vet inte säkert om det är PM eller havet som utfört styckningen och 3) givet styckning, vet vi inte när PM kom på den idén, om den var nödvändig för hans stolliga "sjöbegravning" eller för att det var lite kul...

Ja, och 4) förstås. Vi vet inte om bålen som är hittad är Walls eller inte. Även om det verkar rätt troligt...

En sjöbegravning ska ju ske under värdiga former, så DÄR har han misslyckats kapitalt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Tror han rimligen borde haft vinsch och kunnat vinscha - så jag tror inte vikten borde varit problem. Vore märkligt om han inte har utrustning för att rimligt enkelt kunna lasta i/ur grejer inför sina turer.

Men har han lämnat ett lik i ubåten nog länge så kanske han varit tvungen att kapa armar och underben på grund av att hon legat i en ställning där likstelheten fått underben och armar att spreta ut.

Likstelhet är fullt utvecklad först efter 10-14 timmar. Nej om han hade en vinsch tror jag inte att de hade varit så svårt att få upp kroppen. I något förhör hade han tydligen sagt att han drog upp henne genom förluckan, men om hon var styckad innan eller efter det vet jag inte.
Torson påstås ha haft en kätting runt midjan, men den verkar inte ha räckt som sänke. Detta är nog en missräkning av PM. Han underskattade troligen flytkraften i ett lik.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Likstelhet
Citera
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Exakt, det var lite därför jag undrade. "Herr Domare, hon trillade i sjön och måste ha råkat bli insugen i propellern"

Så de ändrade rutten helt plötsligt utan att kontakta sin pojkvän?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Sant. Tack. Nån påstod innan i tråden att han knappast alls ljög, bara lite granne.
Nej, någon påstod att vi visste variant 1 var lögn. Att vi däremot inte visste om han ljugit en andra gång - vi har ju ännu inte ens fått höra variant 2. Bara två specifika fakta från historia 2.
Citera
2017-08-22, 00:31
Medlem
Torson tillhör tjejen och dräparen är Madsen. Man parterar inte en död person efter en olyckshändelse, man ringer SOS.
Citera
2017-08-22, 00:34
Medlem
Denna gubben Peter Madsen är inte frisk. Använda orden att man "begravt" henne som att det vore naturligt och något han kan avgöra. Sen om det är KW de hittat och han styckat henne är det än mer kallblodigt och verklighetsfrånvänt.

Annan sak som jag funderat på, om nu PM är så sjukt smart som alla hävdar och han nu så gärna vill komma upp i rymden. Varför i helvete jobbar han inte redan på Nasa och ingår i deras rymdprogram? Troligen för att han inte platsar in i gänget och inte är av det rätta virket!?
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Spermier tar sig dessutom fort in i livmoderhalsen och uppåt i mer skyddade organ. Beror på hur länge hon levde efter att han våldtog henne (OM han nu gjorde det).

Ja, det har du rätt i! De fortsätter ju dessutom att "leva" även när hon har dött.. och kan simma allt längre in. Just nu utesluter jag inget scenario. Och som jag skrev tidigare; Polisen i Danmark bör förhöra PM om andra ouppklarade försvinnanden/mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Om det nu inte är styckning utan naturliga processer så kan man väl tänka sig att han sänkt henne med vikter på armar och ben. Bålen som har mer flytkraft efter några dagars förruttnelse lossnar så småningom av förslitning (behövs inte mycket) och flyter upp och kan därför ha flutit en sträcka. Att huvudet lossnar på en bål under vatten eller flytande är inte sådär jättekonstigt (huvudet brukar väl lossna innan låren).

Men, är det sannolikt att PM tagit någon position alls där och när han slängt i henne? Jag har tagit intryck av de som påpekar att han kan ha gjort detta på morgonkvisten, men jag förställer mig nog allt att det skett på natten. Om liket vore helt och ej nertyngt från första början borde man hittat henne tidigare tycker jag spontant.

Jag är inte alls insatt i sånt som har med sänkning av kroppar att göra..
Men rent spontant känns det inte som att man sänker henne med vikter på armar och ben? Känns mer som att man sänker kroppen genom att ha fast nånting i framförallt benen/fötterna.

Även om han sänkt henne i ben/armar så låter det konstigt att huvudet också ska ha lossnat. Tror att det behövs mer än 2 veckor i vatten för att lemmar och huvud ska lossna om man sänkt kroppen i ett helt stycke ifrån början.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Angående olycksdelen så har polisen konsekvent sagt något i stil med följande:
– Polisens arbete utgår fortfarande från att det rör sig om ett misstänkt mord (säger Steen Hansen vid Köpenhamnspolisen).
Sen får vi se vad åtalet handlar om när det väl beger sig.

Yes..

Polisen väntar bara på all bevisning, så att de får orsak att "ladda om" ifrån vållande, till något annat med längre straffsats..
Citera
2017-08-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReader2
Hur förklaras den internationella efterlysning som utfärdades av polisen? Om han tidigt erkänt att han styckat kroppen så finns ingen rimlig förklaring till att göra en internationell efterlysning väl?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/stort-arbete-att-leta-efter-kropp-i-havet

En annan intressant sak är att Madsen berättade för ett vittne att de skulle dyka ned med ubåten senare

"- Så spurgte min søn, om de godt kunne dykke ned. Peter Madsen svarede, at det kunne de godt, men at det ville de gøre, når de var tættere på Middelgrunden, for der var for meget trafik, der hvor de lå nu, fortæller Rasmus Ejlers."

http://ekstrabladet.dk/112/rasmus-moedte-peter-og-kim-han-tog-sig-god-tid-til-at-snakke/6778832

Han kan alltså ha dykt, och under ytan kan vad som helst hänt... Kan hon ha fått panik? Väldigt otroligt att det skett en olycka. Så fruktansvärt, hemskt och tragiskt

Saknas en person är det ju naturligt om man går ut med efterlysning samt spärrar eller sätter larm på bankkonton mm samtidigt som man söker efter personen. Polisen har ju inte lyxen att faktiskt veta vilket som är rätt åtgärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in