2017-08-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Helt logiskt eftersom att han även sa att han släppte av henne vid en punkt tidigare. Så han sa väl något i stil med: "Jag styckade kroppen och släppte av henne vid platsen X". Därför polisen kollade på övervakningsfilmer från den förbannade restaurangen.

Håller med om det, titta på mina tidigare citat...det är EN möjlighet, bland flera..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Vad är det som gör att han begraver henne på sjön??? Om hon nu råkat ut för en olycka ombord typ, fått ström i sig, kokande vatten över kroppen, ihjäl klämd av något rör eller något annat. Vad gör då att han inte ringer sjöräddningen eller helikopter och ber om hjälp. Han har ju inget att dölja. Inga onda avsikter alls. En olycka kan ju faktiskt ha inträffat och dödat kvinnan. Men icke. Många frågor men få svar...
Helt enkelt för att det inte var nån olycka! Han mördade henne men försöker komma lindrigt undan!
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Så hon skulle drunknat och PM har inte larmat utan istället fiskat upp kroppen, åkt runt i 10-12h under natten och ner till Koge, dumpat kroppen och sedan ljugit för försvaret över radio, sänkt ubåten (för skojs skull?), ljugit för Polisen om att han släppt av henne kvällen innan och sedan ändrat historien?

Att han ljuger och hittar på är redan bekräftat, alltså bör det fetade i ditt resonemang även detta kunna vara lögner.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Men hur trovärdig är den storyn? Hon dog i en olycka och jag styckade liket i panik för att i panik kunna kasta henne överbord och sedan sänka ubåten i panik? För att strax efter gå i land helt oberörd? Ok, Mats Alm lyckades med nåt liknande, men det var fanimig ett rättshaveri.
Propellrar är väldigt otäcka...
Citera
2017-08-21, 23:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag börjar faktiskt att tro, att Peter inledningsvis sade till polisen att han hade styckat Kim.

Ni kommer ihåg vid häktningsförhandlingen att det beslutades att det hela skulle hållas inför lyckta dörrar, bla utav hänsyn till familjen (eller nått sånt).

Där är orsaken !

Jag lutar nog också åt att det förhåller sig så.
Citera
2017-08-21, 23:34
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
[/b]
Hur kommer det sig då att media nu skriver att Madsen är lättad ? Det tyder på att det är nya uppgifter han lämnat ?
Polisen gick ut med den här informationen tidigare idag. Det framgick då att han berättat detta precis i inledningen när han ändrade sin historia. "Att han är lättad" syftar sannolikt på hur han kände när han fick berätta om olyckan.
Citera
2017-08-21, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Propellrar är väldigt otäcka...

Den proppellen kan då bli kirurg.
Citera
2017-08-21, 23:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
och hur kommer man åt propellern från insidan?

Men vi vet ju inte hur hon dog eller förolyckades. Hon kan ju ha ramlat i vattnet på utsidan....och dragits in i propellern, fastnat med ex tröjan, och tjop, tjop, tjop tjop, tjop.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Hur gammal var PM 1986? Ett styckmord i Köpenhamn då,

https://dacostarkivet.wordpress.com/2015/09/06/kazukos-resa-1986-1987-del-1/
https://dacostarkivet.wordpress.com/tag/kazuko-toyonaga/

Kul att du tänker så - men tycker du inte en seriemördare borde välja offer som det inte är extremt väl dokumenterat att man är sist sedd med?

Så jag låter kollegorna höra när jag bjuder in en av kollegorna hem. Dagen efter finns inte kollegan att hitta - medan grannarna såg när kollegan ringde på dörren och blev insläppt. Skulle det då vara ett riktigt bra upplägg om jag ville klara mig?

Statistiskt sett så är det ju mångdubbelt mer troligt att det hela är någonting som inträffade under ubåtsfärden - dvs inte någonting planerat i förväg. Olycka, plötslig ilska, ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Ok ni som vet! Varför väljer Madsen att samarbeta nu? Det är förmodligen efter hans tips om plats polisen letar?
Han väljer inte att samarbeta nu, det är bara sekretessen som har hävts.

"Tidigare under dagen hävdes delar av sekretessen kring ubåtsfallet av Köpenhamns tingsrätt, efter uppgifter från åklagarmyndigheten och Madsens försvarsadvokat.
Därför kunde polisen gå ut med en rad nya uppgifter kring fallet.
Peter Madsen har för polisen förklarat att det skett en olycka ombord på ubåten som orsakat Kim Walls död. Uppgiften framkom redan när Madsen ställdes inför häktningsdomaren i Köpenhamns tingsrätt den 12 augusti.
Att man offentliggör det nu beror enligt Köpenhamnspolisen på all spekulation som varit i fallet och att både åklagare och försvarsadvokat ansåg att uppgiften kunde lämnas ut. "

http://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-madsens-besked-kim-wall-dog-i-olycka/
Citera
2017-08-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Torso och intakt låter lite som en självmotsägelse.

Varför inte kapa vid knäna? Det skulle i och för sig inte utesluta en ytterligare kapning i höften också, men det är lite besvärligare. Kanske är kroppen tillräckligt hanterbar om bara underbenen, huvudet och armarna avlägsnas. Om det nu är så att en ännu så länge oidentifierad torso med lår hittats.
Intakt som i att inte ha skärskador från t ex propeller gissar jag avsågs.
Citera
2017-08-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Helt enkelt för att det inte var nån olycka! Han mördade henne men försöker komma lindrigt undan!
Sant. Tack. Nån påstod innan i tråden att han knappast alls ljög, bara lite granne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in