2017-08-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men vi vet ju inte hur hon dog eller förolyckades. Hon kan ju ha ramlat i vattnet på utsidan....och dragits in i propellern, fastnat med ex tröjan, och tjop, tjop, tjop tjop, tjop.

Visst, men varför ljuger han om det för polisen och sänker sin egen ubåt? Just det...
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tippar att det hela var ett förberett lustmord från PM:s sida. Styckningen var med i planen. I ubåten kunde han realisera sina sjuka drömmar helt i fred under vattnet, utan någon som helst risk för upptäckt. Det hade nog gått att fira upp en 50-60kg kropp genom luckan. Om det handlade om att reducera kroppens vikt så står ju inte underbenen och armarna för någon större del av kroppsvikten.

Finns ingen logik bakom detta, då Kim's träff med PM var officiell.

Då kan han lika gärna fortsätta att ljuga och säga att han led skeppsbrott och blev hungrig och var tvungen att äta upp kroppen för att överleva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Om du hade någon som helst kunskap om kroppens anatomi så hade du insett att man inte styckar någon genom att skära sönder skelettet. Man skär vid lederna för det är enklast. Dvs knän, höft m.m. Så svårt är det inte att lista ut
Jag har inte skrivit något om hur man styckar, däremot försöker jag få in i din......torso att vaginan tillhör torson. Dummstrut på! Läs om du kan engelska:
https://en.wikipedia.org/wiki/Torso
Senast redigerad av brus-nilsson 2017-08-21 kl. 23:39.
Citera
2017-08-21, 23:37
Medlem
Citat:
Men vi vet ju inte hur hon dog eller förolyckades. Hon kan ju ha ramlat i vattnet på utsidan....och dragits in i propellern, fastnat med ex tröjan, och tjop, tjop, tjop tjop, tjop.

Och proppelen skulle kapa alla lemar och huvudet? Det är inte möjligt.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns antagligen även gränser för vad danska domstolar väljer att tro på. Det där med utom allt rimligt tvivel passerades sannolikt när han sänkte ubåten och sa att KW hade gått i land.

Det är inte rimligt att tro att PM begravde KW i havet.

Han har inte kallat på sjöräddning, inte larmat polis, inte tagit liket med sig i land, han sänker fartyget efter att ha varit ute på en provtur på egen hand mitt i natten utan tända lanternor.

Det finns inga planer på att en domstol tror på att PM inte har dödat KW.

Lägg därtill att KW kan ha styckats.

Det kanske blir den nordiska kriminalhistoriens andra styckdråp om domstolen ändå tycker att det är lite svårt att bedöma hur överlagt det var.

Allvarligt talat så ser jag fortfarande problem om dödsorsaken inte kan fastställas. Panikreaktion efter olycka - tja, det låter inte särskilt troligt. Men det är ju ingen som tror på Mats Alms rövarhistoria heller (om Fagro då) och ändå klarade han sig från morddomen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysquo
Fast nu säger lagen längre än 12 meter OCH bredare än 4 meter. Ubåtar är oftast väldigt långsmala, och så även UC2 som bara är två meter bred, och alltså borde räknas som fritidsbåt även om den är längre än 12 meter.

Du har hel rätt i det, Sverige, kanske sjölagen är likadan i Danmark!? Det finns flera juridiska skillnader mellan "fartyg" och "fritidsbåtar".
Citera
2017-08-21, 23:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Kul att du tänker så - men tycker du inte en seriemördare borde välja offer som det inte är extremt väl dokumenterat att man är sist sedd med?

Så jag låter kollegorna höra när jag bjuder in en av kollegorna hem. Dagen efter finns inte kollegan att hitta - medan grannarna såg när kollegan ringde på dörren och blev insläppt. Skulle det då vara ett riktigt bra upplägg om jag ville klara mig?

Statistiskt sett så är det ju mångdubbelt mer troligt att det hela är någonting som inträffade under ubåtsfärden - dvs inte någonting planerat i förväg. Olycka, plötslig ilska, ...

Skulle inte seriemördare kunna agera på impuls? Nu är jag tveksam på om PM skulle gjort sig skyldig till de två styckmorden echoes länkar till, men principiellt är det väl inte nödvändigt att en seriemördare planerar sina mord i särskilt hög utsträckning?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-21 kl. 23:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
När man hittat en styckad kropp är väl ändå "olycka" lite ute genom fönstret? Hur mycket benefit of a doubt kan en människa ha?
Vadå? Det kan vara en olycka, som PM har ansvar i, och en påföljande styckning, dvs griftefridsbrott (eller motsvarande). Förutom, förstås, att jag än en gång vill påpeka att man inte (vad vi vet) har hittat någon styckad kropp, utan en bål. Rättsmedicin får avgöra om bålen är separerad från allt annat medelst styckning eller något annat.
Citera
Medlem
Citat:

Det låter lite för osannolikt,men ja ,vem vet.
Citera
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Jag har inte skrivit något om hur man styckar, däremot försöker jag få in i din......torso att vaginan tillhör torson. Dummstrut på!
Om hon blivit styckad så finns inte vaginan kvar på bålen/torson. Hur svårt ska det vara att få in?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nej 12 m längd eller 4 m bred. En 2 meter lång o 5 meter bred ubåt är att betrakta som skepp. Om än j...ligt konstigt.
NEJ, rätta inte andra när du inte kan ämnet.
Ett fartyg klassas som ett skepp om det överstiger 12 meters längd OCH 4 meters bredd.

Dock vill inte skeppare av undervattensfarkoster höra varken benämningen skepp eller fartyg, dom vill höra båt U-båt.
Citera
2017-08-21, 23:39
Medlem
Hur förklaras den internationella efterlysning som utfärdades av polisen? Om han tidigt erkänt att han styckat kroppen så finns ingen rimlig förklaring till att göra en internationell efterlysning väl?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/stort-arbete-att-leta-efter-kropp-i-havet

En annan intressant sak är att Madsen berättade för ett vittne att de skulle dyka ned med ubåten senare

"- Så spurgte min søn, om de godt kunne dykke ned. Peter Madsen svarede, at det kunne de godt, men at det ville de gøre, når de var tættere på Middelgrunden, for der var for meget trafik, der hvor de lå nu, fortæller Rasmus Ejlers."

http://ekstrabladet.dk/112/rasmus-moedte-peter-og-kim-han-tog-sig-god-tid-til-at-snakke/6778832

Han kan alltså ha dykt, och under ytan kan vad som helst hänt... Kan hon ha fått panik? Väldigt otroligt att det skett en olycka. Så fruktansvärt, hemskt och tragiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in