Citat:
Ursprungligen postat av
pyro860
Fast.
Han har redan ljugit om var han släppt av Kim. Skulle han då, efter själv ha sagt att det var en olycka, peka ut ungefär var kroppen dumpades om han nu styckat den?
Vore det inte då bättre att säga att han "begravde" henne vid Saltholm? Exempelvis

Om det nu inte är styckning utan naturliga processer så kan man väl tänka sig att han sänkt henne med vikter på armar och ben. Bålen som har mer flytkraft efter några dagars förruttnelse lossnar så småningom av förslitning (behövs inte mycket) och flyter upp och kan därför ha flutit en sträcka. Att huvudet lossnar på en bål under vatten eller flytande är inte sådär jättekonstigt (huvudet brukar väl lossna innan låren).
Men, är det sannolikt att PM tagit någon position alls där och när han slängt i henne? Jag har tagit intryck av de som påpekar att han kan ha gjort detta på morgonkvisten, men jag förställer mig nog allt att det skett på natten. Om liket vore helt och ej nertyngt från första början borde man hittat henne tidigare tycker jag spontant.