2017-08-22, 00:13
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Har inte följt med här de senaste 24 timmarna så någon kanske redan kläckt denna teorin, men...
Har PM haft ihjäl KW på ubåten och sedan avsiktligen seglat i närheten av något fartyg och försökt slänga henne i sjön så hon sugs in i propellern och därigenom "styckas" naturligt..?

För ingen skulle ju upptäcka om du kånkar upp en hel människa från en ubåt och kastar i havet?

Dessutom borde ju inte både armar, huvud och ben saknas då. Möjligtvis någon kroppsdel men inte alla dessa delar som sitter så långt ifrån varandra på en kropp..
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
En annan tanke: tänk vad otäckt det måste vara att vara ensam med en död kropp i en ubåt! Även om man inte skulle ha dödat personen och inte var i färd med att stycka den, så skulle jag i alla fall känna att det var som en skräckfilm. Jag skulle bli mörkrädd, trots att jag inte tror på spöken i vanliga fall. Man måste ändå vara rätt... hur ska jag uttrycka det... "stabil" (på ett sätt) för att klara något sådant. Vissa yrkeskategorier, som soldater, poliser, begravningsentrepenörer och rättsläkare, kan säkert vänja sig vid att se en död kropp som bara ett stycke kött, men M tillhörde ju ingen sådan grupp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Är också lite inne på det där.

Fast. En styckning kräver fortfarande en yxa eller en såg. Har man verkligen det på en u-båt?

Finns säkert en bågfil och kanske en slipmaskin med en kaptrissa. Diverse verktyg för att laga olika fel som kan uppstå.
Citera
2017-08-22, 00:14
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartvejder
Ganska troligt att han hade en bågfil ombord.

Bågfil tänkte jag av någon anledning inte på. Det låter mest troligt, ja.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Alltså, nu backar vi bandet lite. Du blir ju inte likstel på en kvart liksom!

Nej men här vet ju inte ens du när KW mördades ?

Likstelheten börjar så sakteliga redan vid döden och stegras till ca tolfte timman, där håller den sej till 24e timman för att sedan minskas.

När dog KW ??
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag köper inte att det var planerat : Man skiter ju inte där man sover !
(och så var det ju bokstavligen för Peter med Ubåten)

Ubåten var även nyrenoverad, fanns säkert framtida planer för den.

Vad som föregick vet vi inte, vi har ju bara vittnesuppgifter innan dådet att tillgå. En leende Kim på bilder..(förefaller trygg), en trevlig/snackande Peter med andra båtägare under färden.

Ett sexspår som gick riktigt åt h-vete.., är väl troligast för stunden enligt mig.
Observera att jag också tror att det är ett sexspår som gick riktigt åt helvete, med skillnaden att jag tror att det var ett välplanerat sådant som sket sig när KW nästan omedelbart blev eftersökt.
Jag tror att han är alldeles för smart för att ge efter för random impulser - särskilt nere i sin ubåt där han har väldigt begränsade möjligheter att dölja vad han gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Fast.

Han har redan ljugit om var han släppt av Kim. Skulle han då, efter själv ha sagt att det var en olycka, peka ut ungefär var kroppen dumpades om han nu styckat den?

Vore det inte då bättre att säga att han "begravde" henne vid Saltholm? Exempelvis
Om det nu inte är styckning utan naturliga processer så kan man väl tänka sig att han sänkt henne med vikter på armar och ben. Bålen som har mer flytkraft efter några dagars förruttnelse lossnar så småningom av förslitning (behövs inte mycket) och flyter upp och kan därför ha flutit en sträcka. Att huvudet lossnar på en bål under vatten eller flytande är inte sådär jättekonstigt (huvudet brukar väl lossna innan låren).

Men, är det sannolikt att PM tagit någon position alls där och när han slängt i henne? Jag har tagit intryck av de som påpekar att han kan ha gjort detta på morgonkvisten, men jag förställer mig nog allt att det skett på natten. Om liket vore helt och ej nertyngt från första början borde man hittat henne tidigare tycker jag spontant.
Citera
2017-08-22, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
När man hittat en styckad kropp är väl ändå "olycka" lite ute genom fönstret? Hur mycket benefit of a doubt kan en människa ha?
Olycka som i snäll olycka - jo det känns som rimligt antagande.

Men pratar du om vållande med särskilt försvårande omständigheter - dvs upp till 8 års fängelse - så kan styckning nog ses som ett rimligt alternativ för att försöka klara sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Motiv till styckning. (Kanske har detta nämnts tidigare i tråden, men jag har inte sett det i alla fall)

Jag har sedan detta med bålen som funnits blev känt tidigare i kväll hela tiden haft svårt att tro på att Madsen skulle ha styckat henne, och har fortfarande lite svårt att tro det. Då har jag lite tättare för att tro att kroppen hamnat i en fartygspropeller som åsamkat "styckningen". Då lär i så fall bålen vara rejält illa tilltygad också. Så om det är det ena eller det andra är antagligen hyfsat enkelt för polisen att reda ut, tror jag.

Men, så insåg jag ett fullt rimligt motiv till styckningen. Antag att hon dött inne i ubåten, av någon anledning, olycka, dråp eller mord. Olycka eller dråp tror jag i så fall. Men, då har Madsen ett litet krux. Om han ska göra sig av med kroppen, måste han få ut den ur ubåten. Att ensam få upp en människokropp ur ubåten är nog inte det enklaste, mycket stressad är det där han gått bet, och istället delat upp den i mindre bitar för att klara av att få ut den.

Där är i alla fall, under omständigheterna, ett någorlunda rimligt motiv till en styckning.

Edit: ser nu att samma teori postats strax ovan, så 2a på den, eller mer

Nej du är kanske den 100:e.
Bålen var inte rejält tilltygad. Enligt vittnet som hittade den såg den ut som en docka. Den låg på rygg med uppsvälld buk. Armarna var avskurna vid axlarna, benen under knäna och huvudet saknades också. Därmed tycker jag man kan avskriva propellerteorin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Att han ljuger och hittar på är redan bekräftat, alltså bör det fetade i ditt resonemang även detta kunna vara lögner.
Så vi så vitt det är känt inte sagts något om att han fiskat upp någon.
Det enda vi kan veta med säkerhet är att kroppen dumpats.
De två var ensamma ombord, kroppen fanns inte i ubåten när den bärgades och ubåten sänktes av PM med vilje, troligen för att det var en brottsplats som han ville göra sig av med/sanera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Problemet är egentligen att vi inte vet exakt när PM tog död på KW. Och hur det gick till.
Ponera att PM lade KW som död i en väldigt dum eller konstig ställning. När han sen skulle flytta henne som död så spretar antingen benen eller armarna ut och stel är hon. Hur då göra för att få ut henne ?

Propeller teorin tror jag inte alls på.
Det som får mej att klia mej i huvet är hur torson med benstumparna och kätting kunnat flyta upp redan nu.

Var står det något om en kätting? Uppriktig fråga, har inte lyckats läsa mig till det och vill veta om det stämmer eller är en trådsanning.
Citera
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Är också lite inne på det där.

Fast. En styckning kräver fortfarande en yxa eller en såg. Har man verkligen det på en u-båt?

Nej nej nej, allt som går att skära med. Var bland annat en kille som använde sig av en fil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in