Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Det går fort att bryta ner en landlevande död kropp i saltvatten, men inte riktigt så fort som du vill påstå.
Det har gått 10 dagar sedan hon hamnade i vattnet & det tar rimligtvis betydligt längre tid att hela kroppen separerar på det här beskrivna viset & på det där grunda sundet, oavsett ström.
I artikeln jag länkade nämns att man testat gris-kroppar på 7-15m djup (i ett strömt inlopp) och det tar veckor, månader innan bara skelettet är kvar.
Det är väldigt mycket "rimligt" här. Det vore bra om folk slutade agera efter vad de själva finner rimligt. Klart att det tar månader innan bara skelettet är kvar? Vad trodde du? Det är inte ett skelett man hittat dummerjöns! Grisarna är dessutom fixerade, då det inte är bra för experimentet om kroppsdelar bröjar flyta iväg.
"Skelettet" är inte fast i sig självt, om du trodde det. Det är kroppen som håller samman skelettet och det är inte ett skelett man hittat, utan en bål.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Du kommer aldrig kunna garantera att hon inte lemlästats, så du gör nog klokt i att spara på okväden.
Va? Jag har ingenstans påstått att jag kan garantera något, jag påpekar bara att torso inte utan vidare implicerar styckning i sagda miljö. Självklart kan hon ha (transport-)styckas. Det kommer förresten patologen att hitta, det är så gott som garanterat.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Mm..
Kanske, men ej rimligt med tanke på att verkligen alla fyra lemmar saknas, samt huvud.
Det är så en kropp faller sönder. Därför kan man inte utan vidare undersökning tolka det som styckning.