2017-08-21, 21:05
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Ska egentligen inte betyda ett skit vad han säger då bevisbördan ligger på åklagarsidan, och kan den inte bevisa ett skit så skall han inte dömas heller.
Det skall inte vara livstids fängelse på att dra en vals.
Allt som kommer fram vägs samman. Är det så att den åtalade ljuger och försöker städa undan bevisning så är chansen stor att man åker dit för mord, med eller utan kropp. I detta fallet finns det ju bara en möjlig gärningsman också så PM ligger mycket pyrt till nu det vill jag lova. Mitt utgångstips har varit mord hela tiden och det ligger fast.
Citera
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Finns där bild på det hittade liket?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Va? Den jag svarade menade att en torso implicerar styckning varvid jag påpekade att en torso inom 24h givetvis skulle implicera detta, men inte efter veckor. Kontext!
Jag trodde du skrev att detta lik hade legat två veckor. Om det är KW är det en vecka eller drygt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Kim har inte varit VECKOR i vattnet, en vecka och fyra dagar får jag det till.
Går verkligen förruttnelsen så snabbt i 15-17 gradigt vatten?

Mer troligt att det var jobbigt att få upp hela kroppen genom luckan och stegen?
Ja, miljön där måste närmast vara ideal. Det enda som är mer idealt är nog en flod med ett flöde som är stort nog att synas med blotta ögat.

Det är inte bara förruttnelse per se, utan det handlar om något som kan liknas vid möring. Inga processer finns som reparerar kroppen utan bara vattnet som lösningsmedel. Temperatur gör mycket, mikroorganismer gör mycket men behövs egentligen inte. Att det är strömt, däremot, har mycket stor betydelse. Och på samma sätt, kläder har mycket stor betydelse om de sitter på, och skyddar, som Praetori påpekade.
Citera
2017-08-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Jodå, platsen såväl som årstiden är ideal för ändamålet. Det är inte en död botten i kvarken eller syrefri och iskall atlantbotten vi talar om, utan ett inlopp som dessutom har strömmar.
Nej Gibraltar hade varit idealiskt för ändamålet. Så varmt är det inte i Östersjön.
Nu börjar detaljerna bli lite väl morbida men kroppsdelar faller sällan av symmetriskt. Om det verkligen rör sig om bara en torso och varken huvud, armar eller lår efter blott 10 dagar så vågar jag hävda att det är en kropp efter styckning. Sen är det ju inte alls säkert att den härrör från just det här fallet. Det kan vara en annan kropp som legat i vattnet en längre tid tex.
Citera
Medlem
Det är nog inte svårt för en obducent att avgöra om kroppen legat så länge att delarna avskiljts naturligt eller om skelettytorna visar åverkan med något verktyg. Sen att få ut dna i detta läge... där är jag okunnig.
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Helt klart att detta är ett sexmord som han försökt dölja genom att stycka och dumpa kroppen.
Konfronterad med fakta försöker han nu hävda att en "olycka" skett.

På filmen från hans räddning verkar han alldeles oberörd. Dessutom framstår hans brors mediala framträdande där han hävdar Leif gw persson "har fel om min bror" i en mycket underlig dager.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
http://www.bt.dk/krimi/chokeret-vidne-om-kvinde-lig-fundet-i-vandet-ved-amager-det-lignede-en-dukke - Vittne säger att det såg ut som en docka med en svart kedja runtom midjan.
Kan ju blivit sänkt med kedja o tyngd av madsen..fy fan vilket öde.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Ni som kan båtar (spekulanter som inte kan mer än jag, dvs nästan ingenting, undanbedes svara): Finns det någon möjlighet att kroppen kan ha dragits in i propellern på någon större båt och att lemmar och huvud då avskilts från torson utan att personalen på bryggan eller andra observerat, känt det?
Citera
2017-08-21, 21:07
Moderator
OYs avatar
En eventuell styckning kan gå att förklara med att PM inledningsvis avsåg att landa kroppen och gömma på land, stor risk att en kropp i havet flyter i land någonstans.

Han kan ha ändrat sig på grund av bekvämlighet och bestämde sig för berättelsen om att KW gick i land, det fungerar med en styckad kropp i havet. Vem som helst kan ha gjort det.
Citera
2017-08-21, 21:07
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Senaste uppdateringen http://www.bt.dk/krimi/live-politi-om-kvinde-lig-fundet-i-vandet-ved-amager-hoved-arme-og-ben-mangler

Det fortalte efterforskningsleder Jens Møller Jensen på pressemødet:
  • Politiet fik mandag eftermiddag en anmeldelse fra en cyklist, der havde fundet et lig ved Klydesøen på Amager.
  • Politiet har undersøgt sagen, og har kunnet bekræfte, at der er tale om en kvindes torso. Altså en krop, der mangler hoved, arme og ben. Hvordan den foreløbigt uidentificerede kvinde har mistet arme, ben og hoved kunne politiet ikke oplyse mandag aften.
  • Københavns Politis teknikere undersøger torsoen nu. Forhåbentlig kan det medføre en identifikation.
  • Hvor længe torsoen har ligget i vandet, ønskede han ikke at oplyse. Han sagde blot, at torsoen havde ligget der 'længe'.
  • Derudover forklarede efterforskningslederen, at det er alt for tidligt at sige, hvorvidt der er tale om den svenske journalist Kim Wall.
Det här säger väl tillräckligt för nu. Torson tillhör inte KW. Två veckor är inte "længe".
Citera
2017-08-21, 21:08
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
KW har inte halkat ner i vattnet. PM har begravt henne i havet, det är han som skickade ner kroppen i vattnet. Det har PM sagt.

Frågan är då om han nämnde för polisen att ha styckade den innan han genomförde sin "havsbegravning" för det hade ju varit en intressant upplysning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in