Citat:
Ursprungligen postat av
DjILY
Är du lite dum? Georgiasundet är inte aktuellt vatten! Där är det djupare, det handlar mer om bottenlevande djur och jag har inga uppgifter på hur strömt det är på botten.
I stället är det du som bör sluta larva dig och snacka mot bättre vetande. Jag har redan gett boktips i tråden för den som vill veta vad som händer en kropp där det är lite strömt...
Det
går fort att bryta ner en landlevande död kropp i saltvatten, men inte riktigt så fort som du vill påstå.
Det har gått 10 dagar sedan hon hamnade i vattnet & det tar rimligtvis betydligt längre tid att hela kroppen separerar/förmultnar på ditt beskrivna vis samtidigt som man så direkt kan konstatera att det rör sig om en kvinnokropp.
I artikeln jag länkade nämns att man testat gris-kroppar på 7-15m djup (i ett strömt inlopp) och det tar veckor, månader innan bara skelettet är kvar.
Du kommer aldrig kunna garantera att hon inte lemlästats, så du gör nog klokt i att spara på okväden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Det handlar ju om vältrafikerade farvatten; kan kroppen ha påseglats och skadats/gått sönder?
Låg sannolikhet kanske, men ev möjligt.
Edit: såg nu att denna tanke redan tagits upp.
Mm..
Kanske, men ej rimligt med tanke på att verkligen alla fyra lemmar saknas, samt huvud.